Algorytmy fotorealistyczne grafiki komputerowej

Algorytmy fotorealistyczne grafiki komputerowej

7 ocen

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

30,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W słowniku oksfordzkim można znaleźć następującą definicję fotorealizmu: „Jest to szczegółowa reprezentacja wizualna, podobna do fotografii, wygenerowana za pomocą medium niebędącego aparatem fotograficznym. Medium to może być związane z animacją lub grafiką komputerową". Ważnym kierunkiem badań jest wykrycie czynników wpływających na postrzeganie obrazu jako realistycznego oraz opracowanie metod oceny obrazów. Badacze oceniali obrazy na podstawie subiektywnych testów percepcyjnych z grupą użytkowników.


Zgodnie z koncepcją wizualnej równoważności dwa obrazy mogą przekazywać takie samo wrażenie wizualne nawet jeśli są one wyraźnie różne. W przekazywaniu informacji na temat cech obrazów współdziałają: geometria obiektu, materiał i oświetlenie.


Obszar badań autora koncentruje się wokół metod i algorytmów syntezy obrazów komputerowych, nazywanych algorytmami renderingu. Badania te dotyczą projektowania i implementacji nowych rozwiązań, umożliwiających skrócenie czasu renderingu z zachowaniem poprawności fizycznej, przy jednoczesnym niepogarszaniu jakości generowanych obrazów.


Liczba stron188
WydawcaAkademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang
ISBN-13978-83-7837-516-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
  
  1. Wprowadzenie
  2. Wykaz ważniejszych symboli i oznaczeń
  3. Fizyka światła
  
  3.1. Parametry fizyczne światła
  3.2. Charakterystyka świetlna materiałów
  3.3. Funkcje BRDF - interakcja światła z materiałami
  
  4. Fotorealizm - definicja problemu, czynniki wpływające na realizm sceny 3d
  
  4.1. Realizm w grafice komputerowej
  4.2. Cechy obrazów realistycznych generowanych komputerowo
  4.3. Jakość obrazu
  
  5. Algorytmy globalnego oświetlenia
  
  5.1. Równanie renderingu
  5.2. Metody próbkowania punktowego
  5.3. Metoda elementów skończonych
  5.4. Mapowanie fotonowe
  
  6. System renderujący stosujący algorytmy globalnego oświetlenia
  
  6.1. Struktura systemu renderującego
  
  7. Załączniki
  
  7.1. Wielkości fizyczne i oznaczenia zdefiniowane w układzie SI
  
  8. Bibliografia
  9. Skorowidz
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia