Społeczna odpowiedzialność organizacji. W poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii. PN 288

Społeczna odpowiedzialność organizacji. W poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii. PN 288

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dyskusje wokół problematyki społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) nie milkną. Bez większego ryzyka można stwierdzić, że systematycznie powiększa się zbiorowość podmiotów zainteresowanych zagadnieniami, które w całości lub w części mieszczą się w zakresie przedmiotowym społecznej odpowiedzialności. Jest to obszar nie tylko dociekań naukowych, ale także coraz powszechniejszych sporów w środowisku praktyków dostrzegających dodatkowe szanse rozwoju firm w kraju i na arenie, międzynarodowej. Procesy integracji i globalizacji likwidują wiele wcześniejszych barier ograniczających możliwy zakres współpracy.


W prezentowanych artykułach omawiane są kwestie natury praktycznej, ukazujące sposoby realizacji idei społecznej odpowiedzialności w konkretnych warunkach zdeterminowanych politycznie, społecznie i ekonomicznie, a także rozważania teoretyczne, poszukujące lub identyfikujące najważniejsze racje sprzyjające pomyślnemu rozwojowi tej idei. Można tu wspomnieć choćby o podjęciu dyskusji wokół marketingu społecznego, reputacji przedsiębiorstwa, kwestii środowiskowych, raportowania, budowania strategii czy tworzenia społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI).


Liczba stron272
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-369-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Tomasz Brzozowski, Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako fundamenty nowego modelu biznesowego     11
  Ewa Głuszek, Wykorzystywanie inicjatyw społecznych w budowaniu atrybutów dobrej reputacji przedsiębiorstwa     22
  Ewa Jastrzębska, Społeczna odpowiedzialność liderów CSR w Polsce – wyniki badań     37
  Stanisław Kamiński, Zawodność rynku a odpowiedzialna realizacja zadań publicznych przez przedsiębiorstwa     49
  Katarzyna Klimkiewicz, Wizerunek przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego – analiza treści komunikatów     57
  Janusz Kroik, Jan Skonieczny, Oblicza odpowiedzialności społecznej w strategii przedsiębiorstwa     70
  Alicja Krzepicka, Jolanta Tarapata, Strategia CSR, czyli tworzenie wspólnej wartości     84
  Paweł Kuźbik, Strategiczna mapa interesariuszy klubu piłkarskiego     95
  Ewa Mazur-Wierzbicka, Ekologiczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w ramach CSR – korzyści dla przedsiębiorców     106
  Dominika Mirońska, Piotr Zaborek, Analiza wrażliwości polskich nabywców indywidualnych na działania z zakresu marketingu społecznego podejmowane przez wytwórców dóbr i usług konsumpcyjnych     115
  Aleksandra Paszkiewicz, Raportowanie zintegrowane jako przejaw ewolucji sprawozdawczości finansowej     126
  Adrian Pyszka, Tworzenie społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI) z perspektywy kosztów transakcyjnych     138
  Marcin Ratajczak, Ekorozwój jako podstawa odpowiedzialnego biznesu (CSR) w obszarze środowiska naturalnego     151
  Janusz Reichel, Homoresponsabilis – edukacja globalna na rzecz społecznej odpowiedzialności w szkolnictwie zawodowym     160
  Piotr Rogala, Raporty społeczne – doświadczenia i dylematy     173
  Agata Rudnicka, Rynek FairTrade w wybranych krajach Unii Europejskiej     182
  Ewa Stawicka, Znaczenie kodeksów etycznych w małych i średnich przedsiębiorstwach     190
  Magdalena Stefańska, Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)     198
  Dorota Teneta-Skwiercz, Istota i zasady funkcjonowania funduszy odpowiedzialnego inwestowania     212
  Monika Wilewska, CSR przedsiębiorstw dużych i z sektora MSP – podobieństwa i różnice     224
  Przemysław Wołczek, Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce     234
  Adam Zawadzki, Outsourcing w koncepcji społecznej odpowiedzialności organizacji     249
  Halina Zboroń, CSR – ku nowemu paradygmatowi     259
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia