POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Kolejny numer czasopisma „Images” poświęcona szeroko rozumianej tematyce życia wielkomiejskiego. Autorzy publikacji rozważają omawiane zagadnienie w różnych kluczach interpretacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu filmoznawczego.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 368 |
Kategoria | Filmoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2652-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Jadwiga Hučková, Miasto na ludzką miarę | 5 |
Marek Hendrykowski, Manhattan Woody’ego Allena. Poetyka introdukcji | 17 |
Anders Marklund, Dark memories in the provincial worlds of Ingmar Bergman’s Fanny and Alexander and Federico Fellini’s Amarcord | 33 |
Jan Zamojski, Miasto w Lailonii. Uwagi scenarzysty | 43 |
Małgorzata Hendrykowska, Miasto jako perpetuum mobile. Berlin. Symfonia wielkiego miasta (1927) Waltera Ruttmanna | 65 |
Mikołaj Jazdon, Zagłada miasta.Warszawa w Pianiście Romana Polańskiego | 77 |
Tomáš Hučko, Pasjonujące praskie leporello. Praga, niespokojne serce Europy (1984) Věry Chytilovej | 97 |
Anna Śliwińska, The City According to Mike Leigh | 107 |
Krzysztof Kozłowski, Madryt malarski i filmowy. O Duchach Goi Miloša Formana | 115 |
Anna Igielska, Celeberrimae urbes – celebres praedicatores. O medialnym znaczeniu mnichów żebrzących w średniowiecznym mieście | 127 |
Katarzyna Mąka-Malatyńska, Od świtu do zmierzchu – współczesne obrazy miasta w projektach dokumentalnych Macieja Drygasa i Mirosława Dembińskiego | 139 |
Remigiusz Koniecko, Miasto i jego ukryty wymiar w sztuce | 151 |
Anna Estera Mrozewicz, Podwodne, kosmiczne, duchowe. Miasta rosyjskie a sfera publiczna w filmach skandynawskich dokumentalistów | 173 |
Małgorzata Smoleń, Pod warszawskim adresem: wyobrażenia i realia. Dokumentalne opowieści o stolicy, jej mieszkańcach i prowincjonalnych „słoikach” | 193 |
Adam Domalewski, Analiza gatunkowo-estetyczna Pomostu Chrisa Markera. Interpretacja filmu jako przykładu „kina możliwego” | 207 |
Justyna Czaja, Warszawa – miasto, które nie istnieje | 219 |
Marek Hendrykowski, Filmowa Łódź w oczach studentów i profesorów PWSFTViT | 227 |
Piotr Pomostowski, Między kulturą wysoką a kulturą popularną. O muzyce George’a Gershwina w Manhattanie Woody’ego Allena | 243 |
Patrycja Rojek, Zjedz lub zostań zjedzony. Miasto Macunaímy | 257 |
Justyna Czaja, Moskwa w bieli i czerni – trzy filmowe portrety miasta | 265 |
Justyna Sulejewska, Fotograficzna enklawa. Nowy Jork i jego mieszkańcy w soczewce aparatu | 275 |
Magdalena Dobkiewicz, Pamięć miasta i postulat autentyczności na przykładzie filmu Życie na podsłuchu | 283 |
Wojciech Otto, Wielkomiejskie życie Drugiej Rzeczypospolitej w polskim filmie fabularnym okresu międzywojennego. Wstęp do tematu | 291 |
Małgorzata Choczaj, Kolor w przestrzeni miejskiej Siedem Davida Finchera | 307 |
Aleksandra Hirszfeld, Praca w jednym ujęciu, czyli historia aktywności zawodowych XXI wieku widziana okiem kamery | 319 |
Yassen Hristov | 327 |
Andrzej Szpulak, Reformator i statysta albo hulaka na metafizyczną skalę. O dwóch portretach cara Iwana Groźnego w kinie rosyjskim | 334 |
Marek Hendrykowski, Historia zespołów filmowych z dzisiejszej perspektywy | 341 |
Monika Proszak, Anna Żymełka, Ambiwalencja Melancholii | 351 |
Abstracts | 355 |
Noty o autorach | 364 |