Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu

7 ocen

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

66,60  74,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 74,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 37,00 zł  


66,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest pogłębioną refleksją nad komunikacją marketingową w szerokim, wielowymiarowym, interdyscyplinarnym wymiarze. Szczegółowo prezentuje jej narzędzia ujęte w 4 podstawowe formy przekazu – promocję osobistą, reklamę, promocję dodatkową i public relations. Omawia ich cechy i właściwości, akcentując wymiary integracji, konfigurację i zależność między nimi w dwóch odmiennych, jednak wzajemnie się uzupełniających środowiskach komunikacji: tradycyjnym i hipermedialnym.


Praca nawiązuje do najnowszej wiedzy z teorii komunikacji społecznej, zarządzania i marketingu oraz do rozwiązań kształtujących komunikację marketingową pod wpływem zmian w technice i technologii komunikacji, rozwoju Internetu, jego narzędzi i aplikacji. Przedstawia zarazem interesujące przykłady i doświadczenia kampanii promocyjnych.


Nowoczesny i oryginalny sposób ujęcia problematyki czynią z książki znaczące źródło wiedzy i inspiracji dla pracowników naukowych, studentów kierunków ekonomicznych, społecznych i humanistycznych, a także – w części – kierunków prowadzonych na uczelniach technicznych i przyrodniczych.


Praca przydatna dla specjalistów marketingu przedsiębiorstw, instytucji publicznych, organizacji społecznych, agencji reklamowych w tworzeniu atrakcyjnych strategii komunikacji marketingowej, strategii których ramy w triadzie: modele–struktury–instrumenty, prezentuje właśnie ta książka.


Rok wydania2013
Liczba stron376
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19325-6
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  ROZDZIAŁ 1. Podstawy teoretyczne i modele komunikacji marketingowej
  
  1.1. Istota i elementy procesu komunikacji     13
  1.2. Modele komunikacji społecznej – elementy charakterystyki i implikacje dla marketingu     24
  1.3. Modele komunikacji marketingowej     41
  1.3.1. Model komunikacji interpersonalnej     41
  1.3.2. Model komunikacji masowej     44
  1.3.3. Model komunikacji w hipermedialnym środowisku komputerowym     45
  
  ROZDZIAŁ 2. Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej – funkcje i struktury     49
  
  2.1. Promocja a komunikacja marketingowa – pojęcie i zakres     49
  2.2. Funkcje systemu komunikacji marketingowej     55
  2.3. Znaczenie komunikacji dla uczestników procesu     64
  2.4. Morfologia systemu komunikacji marketingowej     69
  2.4.1. Struktura i instrumenty     69
  2.4.2. Płaszczyzny i wymiary integracji     77
  2.5. Instrumenty komunikacji w kompozycji marketingu mix: związki i zależności     82
  
  ROZDZIAŁ 3. Formy komunikacji interpersonalnej     92
  
  3.1. Promocja osobista jako komunikacja interpersonalna     92
  3.2. Specyfika i funkcje promocji osobistej     99
  3.3. Promocja osobista a proces obsługi nabywcy     110
  3.4. Elementy i kody komunikacji niewerbalnej     118
  3.5. Zarządzanie personelem sprzedażowym w aspekcie promocji osobistej     122
  
  ROZDZIAŁ 4. Formy i instrumenty komunikacji masowej     127
  
  4.1. Reklama     127
  4.1.1. Istota reklamy w świetle teorii komunikacji     127
  4.1.2. Modele percepcji przekazu reklamowego     136
  4.1.3. Funkcje i rodzaje reklamy     147
  4.1.4. Media w transmisji przekazu reklamowego     152
  4.1.5. Kryteria wyboru form i środków reklamy     173
  4.1.6. Styl i zasady kreacji reklamy – rozstrzygnięcia strategiczne     179
  4.1.7. Etyczne aspekty przekazu reklamowego     195
  4.2. Promocja dodatkowa     205
  4.2.1. Funkcje promocji dodatkowej w systemie komunikacji marketingowej     205
  4.2.2. Rodzaje i instrumenty promocji dodatkowej     213
  4.3. Public relations     224
  4.3.1. Public relations jako platforma komunikacji marketingowej – ujęcie modelowe     224
  4.3.2. Funkcje, zasady i płaszczyzny wpływu     232
  4.3.3. Grupy odniesienia i instrumenty public relations     238
  
  ROZDZIAŁ 5. Formy komunikacji w hipermedialnym środowisku komputerowym     248
  
  5.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat społeczeństwa sieci     248
  5.2. Przesłanki rozwoju i cechy komunikacji wirtualnej     252
  5.3. Instrumenty komunikacji on-line     261
  5.3.1. Przekroje klasyfikacji     261
  5.3.2. Witryny www     265
  5.3.3. Serwisy społecznościowe     272
  5.3.4. Blogi i grupy dyskusyjne     279
  5.3.5. Display – formaty reklamy internetowej     282
  5.3.6. Reklama w wyszukiwarkach i reklama kontekstowa     288
  5.3.7. Poczta elektroniczna     294
  
  ROZDZIAŁ 6. Kształtowanie kampanii komunikacji marketingowej – organizacja i zarządzanie     300
  
  6.1. Tożsamość i wizerunek nadawcy przekazu – wyznaczniki roli przedsiębiorstwa w procesie komunikacji marketingowej     300
  6.2. Obszary decyzji nadawcy w procesie komunikacji z rynkiem     310
  6.2.1. Formułowanie celów kampanii komunikacji marketingowej     311
  6.2.2. Identyfikacja targetu – adresatów kampanii     316
  6.2.3. Ustalanie budżetu kampanii     324
  6.2.4. Określenie kompozycji instrumentów komunikacji     331
  6.2.5. Ocena efektów kampanii komunikacji     337
  6.3. Agencja reklamy w systemie komunikacji marketingowej – dualizm roli nadawcy     350
  6.3.1. Funkcje i rodzaje agencji     352
  6.3.2. Organizacja wewnętrzna agencji reklamy     358
  6.3.3. Zasady współpracy przedsiębiorstwa z agencją reklamy     363
  
  Literatura     365
RozwińZwiń