Ha!art 43. Czas nerdów

Ha!art 43. Czas nerdów

1 opinia

Redakcja:

Adam Ladziński

Wydawca:

ha!art

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

8,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

8,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ograniczenia biorące się z medium pozwalają spojrzeć uważniej na historię grania. A jest ona cmentarzyskiem idei. Cmentarzyskiem żyznym, właściwie dżunglą, w której bezustannie toczy się walka o przeistoczenie starego pomysłu w nowy, a nowego w grę-legendę.


(...)


Nie opuszcza mnie przeświadczenie, że niezależnie od pikseli, silników, poligonów i trwania w niewoli kontrolera, granie – ta rzekomo całkowicie stechnicyzowana czynność, ta blada poświata monitora – wychodzi od i dochodzi tylko do człowieka. Maszyna nie gra, maszyna realizuje algorytm. Zatem, nie przejmując się postulatami trans- czy posthumanizmu, nie piszemy o linijkach kodu, piszemy o ludziach. Nawet jeśli w cyfrowym zoomie i w cyfrowym szumie.


Push & play.


Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują


Spis treści


Adam Ladziński, Cieszą, tumanią, dyscyplinują
Piotr Płucienniczak, Formacja fantastyczna: przygoda jest pracą
Szymon Piotr Kukulak, Ukryte królestwo. Nauka w grach komputerowych
Maciej Szuba, Modele produkcji gier wideo
Piotr Sterczewski, Znaczące mechanizmy, interaktywne idee
Jan Bińczycki, Jak skala Richtera (wywiad z Tadeuszem Zuberem)
Marcin Petrowicz, Orson Welles gier komputerowych
Mariusz Pisarski, Literackie maszyny Nicka Montforta
Mateusz Felczak, Gry jako sposób zarabiania – sport elektroniczny i relacje o nim
Jan Bińczycki, Dziedzictwo w kodekach. Rozmowa z Anną Nacher (wywiad)
Michał Chudoliński, Opowiadanie historii (wywiad z Jesperem Juulem)
Piotr Macha, W mętnej urynie sztuki nie ma już ani jednego coina (wywiad z Kordianem Lewandowskim)
Karina Jarzyńska, Kanonizacja Pac-Mana. O kolekcji gier wideo w MoMA w Nowym Jorku
Magdalena Cielecka, Partner, rywal, niewolnik? O relacji gracza i jego awatara
Bartłomiej Schweiger, Upośledzone dziewczynki
Alicja Palęcka, Nowe drobnomieszczaństwo gra
Jay David Bolter, Richard Grusin, Remediacja (fragmenty) w tłumaczeniu Aleksandry Małeckiej
Sebastian Rerak, Medium społecznościowe czasów preinternetowych (wywiad z Aleksym Uchańskim)
Mateusz Idczak, Zapach commodore
Jan Bińczycki, Ilinx w biurze
Sebastian Rerak, Gry nie warte sieczki
Czy jesteś graczem? Ankieta


Liczba stron118
Wydawcaha!art
Numer wydania43
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia