Jak motywować do zmiany zachowania? Trening motywacyjny dla studentów i profesjonalistów

Jak motywować do zmiany zachowania? Trening motywacyjny dla studentów i profesjonalistów

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

17,32

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejszą monografię uważam za podręcznik niezbędny dla osób prowadzących szkolenia (kursy) skierowane do profesjonalistów ochrony zdrowia z zakresu motywowania swoich podopiecznych do zmiany zachowań szkodliwych dla zdrowia czy funkcjonowania społecznego oraz zachęcania ich do zdrowego stylu życia itp. Książka ta może być również użyteczna dla osób kształcących profesjonalistów zajmujących się promocją zdrowia, a także zapobieganiem zaburzeniom zdrowia i funkcjonowania społecznego. Opis wyników badań przeprowadzonych w populacji polskich pracowników ochrony zdrowia poprzedzono uzasadnieniem prowadzenia takich szkoleń, a wykorzystanie podręcznika podniesie ich jakość.


Z recenzji prof. dr. hab. Jana Czesława Czabały


Liczba stron244
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2817-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PODZIĘKOWANIA     9
  WSTĘP     11
  
  Rozdział I: WPROWADZENIE    13
  O projekcie MOTIVATE     13
  Umiejętności motywacyjne w Europie – obraz całościowy     14
  Motywacja w literaturze przedmiotu     17
  
  Rozdział II: TRENING MOTYWACYJNY W KONTEKŚCIE PRACOWNIKÓW OCHRONY ZDROWIA    21
  Analiza potrzeb w zakresie umiejętności motywacyjnych – na podstawie polskiej grupy badawczej .21
  Motywacja profesjonalistów jako czynnik wpływający na postawę motywacyjną pacjentów do zmiany zachowania.43
  Rozdział III: TRENING MOTYWACYJNY W OCHRONIE ZDROWIA I POMOCY SPOŁECZNEJ – MATERIAŁY SZKOLENIOWE    51
  Część I – Cele podręcznika     51
  Część II – Wprowadzenie     55
  Część III – Motywacja – podręcznik dla szkoleniowca: Źródło inspiracji     67
  
  Pierwsza część kursu: Budowanie relacji partnerskiej     68
  Wprowadzenie    69
  Przełamywanie lodów 1     69
  Przełamywanie lodów 2     70
  Pomysły, Obawy, Oczekiwania 1     70
  Pomysły, Obawy, Oczekiwania 2 – Osobiste Doświadczenie, Doświadczenie Praktyczne (nominalna technika grup)     71
  Pomysły, Obawy, Oczekiwania 3 – wizja i doświadczenie     72
  Pomysły, Obawy, Oczekiwania 4     73
  Pomysły, Obawy, Oczekiwania 5     73
  Pogłębianie kontaktu 1     74
  Pogłębianie kontaktu 2     75
  Pogłębianie kontaktu 3     75
  Pogłębianie kontaktu 4     76
  Negocjowanie planu działania     77
  
  Druga część kursu: Wprowadzenie do teorii – zmiana motywacyjna i behawioralna     78
  Motywacja: Osobista motywacja, aby przyjść na warsztaty/szkolenie/kurs     79
  Motywacja: Wyrażenia motywacji – tworzenie grup     79
  Motywacja: Zachowanie i motywacja     81
  Etapy zmiany: Indywidualna zmiana zachowania     82
  Etapy zmiany: Ćwiczenie indywidualne w towarzystwie     83
  Etapy zmiany: Ćwiczenie pisemne – własne doświadczenie     86
  Etapy zmiany: Podstawowe ćwiczenie podzielone na etapy zmiany i interwencje     87
  Przykłady: Rozpoznawanie faz i interwencji     88
  Etapy zmian: Identyfi kowanie etapów zmiany     95
  Etapy zmiany: Burza mózgów na temat etapów i interwencji     96
  Tabela: Fazy zmian zachowania i interwencje     100
  Tabela: Etapy zmiany – czynności i umiejętności     101
  Etapy zmiany: Odgrywanie ról     102
  
  Trzecia część kursu: Opór i ambiwalencja     104
  Opór: Siła perswazji     105
  Opór: Dobre powody, aby nie mówić     105
  Opór: Akceptacja 1     106
  Opór: Akceptacja 2     107
  Opór: Rozpoznawanie oporu     108
  Opór: Pozytywne przemianowanie     109
  Ćwiczenie zintegrowane: Opór, Ambiwalencja, Zapobieganie nawrotowi     109
  Odgrywanie ról i obserwowanie, rola obserwatora     110
  Przypadki: 1A – Rola lekarza     111
  Przypadki: 1 B – Rola lekarza     111
  Przypadek: 2 A – Rola lekarza     112
  Przypadek: 2 B – Rola lekarza     112
  Przypadek: 3 – Rola lekarza     112
  Przypadek 1: Rola pacjenta     113
  Przypadek 2: Rola pacjenta     113
  Przypadek 3: Rola pacjenta     114
  Notatki dla prowadzącego: Zastanów się     115
  
  Czwarta część kursu: Umiejętności komunikacyjne i strategie     116
  Aktywne, nieoceniające słuchanie     117
  Zadawanie pytań otwartych     117
  Przypadek dla fazy kontemplacji     118
  Przykładowe pytania otwarte, wywołujące dyskurs zmiany     120
  Odzwierciedlanie pozawerbalnych elementów komunikacji     121
  Rodzaje odzwierciedlania     122
  Odzwierciedlanie konfl iktów wewnętrznych     123
  Pozytywne przemianowanie     123
  Pozytywne restrukturyzowanie     124
  Strukturyzowanie i podsumowanie     124
  Przejście do decyzji na temat działania     125
  Ćwiczenie zintegrowane na temat przeprowadzania wywiadu motywacyjnego .127
  
  Piąta część kursu: Planowanie i wprowadzanie zmiany    128
  Opracowywanie planu działania     129
  Strategia sześciu kroków     132
  Planowanie zmiany     134
  Kroki w stronę utrzymania zmiany według Ricka Botelho     137
  Strategia 5 A     146
  Krótki poradnik: Strategie rzucania palenia     147
  Informacja motywacyjna (5 R)     148
  Dodatek – Odgrywanie ról – Przypadki kliniczne     150
  Przypadek 1     151
  Przypadek 2     152
  Dialogi     153
  Radzenie sobie z oporem podczas kursu     158
  Role do zastosowania podczas kursu     162
  Teoria samodeterminacji (Self Determination Theory)     164
  Prekontemplacja     165
  Kontemplacja     166
  Balans decyzyjny     166
  Sprytny (smart) plan     167
  Proces Zmian Behawioralnych     168
  Omówienie slajdów do kursu    171
  
  Część IV – Podsumowanie dla uczestników    219
  
  Rozdział IV: STANDARDY    237
  Wstęp i kontekst    237
  Założenia standardów     238
  Trening umiejętności motywacyjnych: wartości i zasady    238
  Założenia szkolenia umiejętności motywacyjnych     239
  Materialne standardy dotyczące przygotowania szkolenia w zakresie umiejętności motywacyjnych     240
  Standardy dotyczące przekazu w szkoleniach umiejętności motywacyjnych     241
  Specjalne zagadnienia do rozważenia przez szkoleniowców.242
  Prawa autorskie    242
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia