EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
W książce przedstawiono prawie czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli. Przez kilka lat po zakończeniu II wojny światowej, motocykl w Polsce był jedynym dostępnym dla zwykłych obywateli pojazdem mechanicznym. W latach późniejszych zmotoryzował polską wieś. Łącznie, do czasu zakończenia produkcji w 1985 roku, polskie fabryki opuściło blisko 3 miliony motocykli i skuterów. Starszym Czytelnikom książka przypomni dawne czasy, gdy na naszych drogach królowały pojazdy marek: WFM, WSK, SHL, SFM, młodszych zaś zapozna z tymi pojazdami.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Motoryzacja |
Wydawca | Wydawnictwa Komunikacji i Łączności |
ISBN-13 | 978-83-206-1910-2 |
Numer wydania | 4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od Autora | 8 |
CZĘŚĆ I | |
Ogólna charakterystyka przemysłu motocyklowego w Polsce | 9 |
Wprowadzenie | 9 |
Rozdział 1. Lata 1946-1954 | 10 |
Pierwsze kroki w przemyśle | 10 |
... i w sporcie | 15 |
Rozdział 2. Lata 1955-1965 | 17 |
Liczbowy i asortymentowy rozwój produkcji | 17 |
Liczne sukcesy sportowe | 34 |
Rozdział 3. Lata 1966-1970 | 45 |
Koncentracja produkcji | 45 |
Pogorszenie sytuacji sportu | 50 |
Rozdział 4. Lata 1971-1980 | 54 |
Pozostał jeden producent | 54 |
Krajowy sprzęt znika z tras | 64 |
Rozdział 5. Lata 1981-1985 | 66 |
Część II | |
Motocykle i skutery z lat 1946-1985 | 69 |
Rozdział 1. Pojazdy seryjne, ich prototypy i pochodne | 69 |
Pierwsze powojenne konstrukcje motocyklowe | 69 |
Motocykle typu M06 produkowane przez Warszawską Fabrykę Motocykli i Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku | 77 |
Motocykle typu M06 i M11 produkowane przez Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych | 100 |
Motocykle SHL M17 Gazela | 112 |
Motocykle typu M21 produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku | 116 |
Motocykle typu M07 i M10 produkcji Szczecińskiej Fabryki Motocykli | 129 |
Skutery produkcji Warszawskiej Fabryki Motocykli | 138 |
Rozdział 2. Pojazdy wykonywane w krótkich seriach lub jednostkowo | 146 |
Motocykl Gad 250 | 146 |
Motocykl żużlowy Fis | 146 |
Prototyp motocykla WSK 125 z 1957 roku | 149 |
Prototyp motocykla SHL 250 | 150 |
Prototyp motocykla WFM M16 | 152 |
Motocykle WSK typu Sarenka | 153 |
Motocykle WSK typu M19 | 157 |
Motocykle sportowe z Kieleckich Zakładów Wyrobów Metalowych | 159 |
Motocykle sportowe Promot | 162 |
Motocykle WSK typu M24 | 166 |
Motocykle sportowe WSK typu MR16 (od 1970 roku) | 168 |
Motocykl WSK Barron 125 | 175 |
Ostatnie prototypy motocykli WSK | 177 |
Prototypowe skutery spoza Warszawskiej Fabryki Motocykli | 179 |
Podsumowanie powojennej historii motocykla | 182 |
Najważniejsze wydarzenia w powojennej historii polskiego motocykla | 184 |
Wykaz opisanych motocykli i skuterów | 188 |
Bibliografia | 190 |
Indeks nazwisk | 191 |