Polskie motocykle 1946-1985

Polskie motocykle 1946-1985

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

27,30

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce przedstawiono prawie czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli. Przez kilka lat po zakończeniu II wojny światowej, motocykl w Polsce był jedynym dostępnym dla zwykłych obywateli pojazdem mechanicznym. W latach późniejszych zmotoryzował polską wieś. Łącznie, do czasu zakończenia produkcji w 1985 roku, polskie fabryki opuściło blisko 3 miliony motocykli i skuterów. Starszym Czytelnikom książka przypomni dawne czasy, gdy na naszych drogach królowały pojazdy marek: WFM, WSK, SHL, SFM, młodszych zaś zapozna z tymi pojazdami.


Liczba stron208
WydawcaWydawnictwa Komunikacji i Łączności
ISBN-13978-83-206-1910-2
Numer wydania4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Autora    8
  Ogólna charakterystyka przemysłu motocyklowego w Polsce    9
  Wprowadzenie    9
  Rozdział 1. Lata 1946-1954    10
  Pierwsze kroki w przemyśle    10
  ... i w sporcie    15
  Rozdział 2. Lata 1955-1965    17
  Liczbowy i asortymentowy rozwój produkcji    17
  Liczne sukcesy sportowe    34
  Rozdział 3. Lata 1966-1970    45
  Koncentracja produkcji    45
  Pogorszenie sytuacji sportu    50
  Rozdział 4. Lata 1971-1980    54
  Pozostał jeden producent    54
  Krajowy sprzęt znika z tras    64
  Rozdział 5. Lata 1981-1985    66
  Motocykle i skutery z lat 1946-1985    69
  Rozdział 1. Pojazdy seryjne, ich prototypy i pochodne    69
  Pierwsze powojenne konstrukcje motocyklowe    69
  Motocykle typu M06 produkowane przez Warszawską Fabrykę Motocykli i Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku    77
  Motocykle typu M06 i M11 produkowane przez Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych    100
  Motocykle SHL M17 Gazela    112
  Motocykle typu M21 produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku    116
  Motocykle typu M07 i M10 produkcji Szczecińskiej Fabryki Motocykli    129
  Skutery produkcji Warszawskiej Fabryki Motocykli    138
  Rozdział 2. Pojazdy wykonywane w krótkich seriach lub jednostkowo    146
  Motocykl Gad 250    146
  Motocykl żużlowy Fis    146
  Prototyp motocykla WSK 125 z 1957 roku    149
  Prototyp motocykla SHL 250    150
  Prototyp motocykla WFM M16    152
  Motocykle WSK typu Sarenka    153
  Motocykle WSK typu M19    157
  Motocykle sportowe z Kieleckich Zakładów Wyrobów Metalowych    159
  Motocykle sportowe Promot    162
  Motocykle WSK typu M24    166
  Motocykle sportowe WSK typu MR16 (od 1970 roku)    168
  Motocykl WSK Barron 125    175
  Ostatnie prototypy motocykli WSK    177
  Prototypowe skutery spoza Warszawskiej Fabryki Motocykli    179
  Podsumowanie powojennej historii motocykla    182
  Najważniejsze wydarzenia w powojennej historii polskiego motocykla    184
  Wykaz opisanych motocykli i skuterów    188
  Bibliografia    190
  Indeks nazwisk    191
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia