Polskie motocykle 1946-1985

Polskie motocykle 1946-1985

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

27,30

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce przedstawiono prawie czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli. Przez kilka lat po zakończeniu II wojny światowej, motocykl w Polsce był jedynym dostępnym dla zwykłych obywateli pojazdem mechanicznym. W latach późniejszych zmotoryzował polską wieś. Łącznie, do czasu zakończenia produkcji w 1985 roku, polskie fabryki opuściło blisko 3 miliony motocykli i skuterów. Starszym Czytelnikom książka przypomni dawne czasy, gdy na naszych drogach królowały pojazdy marek: WFM, WSK, SHL, SFM, młodszych zaś zapozna z tymi pojazdami.


Liczba stron208
WydawcaWydawnictwa Komunikacji i Łączności
ISBN-13978-83-206-1910-2
Numer wydania4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Autora     8
  CZĘŚĆ I
  Ogólna charakterystyka przemysłu motocyklowego w Polsce     9
  Wprowadzenie     9
  Rozdział 1. Lata 1946-1954     10
  Pierwsze kroki w przemyśle     10
  ... i w sporcie     15
  Rozdział 2. Lata 1955-1965     17
  Liczbowy i asortymentowy rozwój produkcji     17
  Liczne sukcesy sportowe     34
  Rozdział 3. Lata 1966-1970     45
  Koncentracja produkcji     45
  Pogorszenie sytuacji sportu     50
  Rozdział 4. Lata 1971-1980     54
  Pozostał jeden producent     54
  Krajowy sprzęt znika z tras     64
  Rozdział 5. Lata 1981-1985     66
  Część II
  Motocykle i skutery z lat 1946-1985     69
  Rozdział 1. Pojazdy seryjne, ich prototypy i pochodne     69
  Pierwsze powojenne konstrukcje motocyklowe     69
  Motocykle typu M06 produkowane przez Warszawską Fabrykę Motocykli i Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku     77
  Motocykle typu M06 i M11 produkowane przez Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych     100
  Motocykle SHL M17 Gazela     112
  Motocykle typu M21 produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku     116
  Motocykle typu M07 i M10 produkcji Szczecińskiej Fabryki Motocykli     129
  Skutery produkcji Warszawskiej Fabryki Motocykli     138
  Rozdział 2. Pojazdy wykonywane w krótkich seriach lub jednostkowo     146
  Motocykl Gad 250     146
  Motocykl żużlowy Fis     146
  Prototyp motocykla WSK 125 z 1957 roku     149
  Prototyp motocykla SHL 250     150
  Prototyp motocykla WFM M16     152
  Motocykle WSK typu Sarenka     153
  Motocykle WSK typu M19     157
  Motocykle sportowe z Kieleckich Zakładów Wyrobów Metalowych     159
  Motocykle sportowe Promot     162
  Motocykle WSK typu M24     166
  Motocykle sportowe WSK typu MR16 (od 1970 roku)     168
  Motocykl WSK Barron 125     175
  Ostatnie prototypy motocykli WSK     177
  Prototypowe skutery spoza Warszawskiej Fabryki Motocykli     179
  Podsumowanie powojennej historii motocykla     182
  Najważniejsze wydarzenia w powojennej historii polskiego motocykla     184
  Wykaz opisanych motocykli i skuterów     188
  Bibliografia     190
  Indeks nazwisk     191
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia