Płeć i szkoła. Od edukacji rodzajowej do pedagogiki rodzaju

Płeć i szkoła. Od edukacji rodzajowej do pedagogiki rodzaju

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Synteza dotychczasowych badań nad płcią podejmująca zagadnienia istotne z perspektywy zrozumienia jej społecznych i pedagogicznych kontekstów.


Książka:


ukazuje relacje między teoriami płciowości,


tożsamością płciową oraz światem, w którym żyją dziewczęta/kobiety i chłopcy/mężczyźni;


analizuje skutki tzw. praktyk rodzajowych dla rozwoju ludzi poddanych, głównie formalnym, oddziaływaniom edukacyjnym;


przedstawia scenariusze rozwojowe uczniów i uczennic w zależności od różnych konfiguracji wpływów rodzajowych;


omawia funkcję edukacji w kulturowym wytwarzaniu znaczeń związanych z płcią.


Książka dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i kulturoznawstwa oraz dla pracowników naukowych z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych.


Liczba stron224
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-16500-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie – Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej    7
  Rozdział 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej – metodologiczne podstawy badania    15
    1.1. Właściwości treściowe teorii    17
    1.2. Właściwości formalne teorii    25
  Rozdział 2. Treściowe właściwości teorii    36
    2.1. Analiza społeczno-poznawczej teorii rozwoju płci kulturowej    36
    2.2. Analiza teorii tożsamości płciowej i schematów płci    50
    2.3. Analiza teorii ewolucjonistycznych    74
    2.4. Analiza teorii odtwarzania struktury społecznej    94
    2.5. Analiza teorii poststrukturalistycznych    112
  Rozdział 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół    118
    3.1. Osiągnięcia dziewcząt i chłopców    118
    3.2. Edukacja jednopłciowa versus koedukacja    124
  Rozdział 4. Teorie i rzeczywistość – diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii    139
    4.1. Potencjał interpretacyjny teorii społeczno-poznawczej    139
    4.2. Potencjał interpretacyjny teorii tożsamości płciowej i schematów płci    151
    4.3. Potencjał interpretacyjny teorii ewolucjonistycznych    162
    4.4. Potencjał interpretacyjny teorii odtwarzania struktury społecznej    173
    4.5. Potencjał interpretacyjny teorii poststrukturalistycznych    182
  Rozdział 5. Pedagogika rodzaju    193
    5.1. Porównawcza analiza teorii. Jaka jest pedagogika rodzaju?    193
    5.2. Czemu służy pedagogika rodzaju?    204
  Bibliografia    208
  Indeks osób    216
  Indeks rzeczowy    219
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia