Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw

-20%

Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,34  35,42

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,3435,42

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problematyka budowy potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa mieści się w ramach szerokiego obszaru zagadnień związanych z innowacyjnością współczesnej kapitalistycznej gospodarki, która z kolei mimo swej długiej historii wciąż znajduje się w centrum zainteresowania wielu ośrodków naukowo-badawczych na świecie. Jest to wynik ogólnoświatowych trendów wskazujących na innowacje, jako na jedno z podstawowych źródeł napędzających postęp oraz rozwój gospodarek i społeczeństw XXI wieku. Coraz częściej spotkać można się z poglądami mówiącymi, iż o poziomie konkurencyjności gospodarki danego państwa, a w konsekwencji poziomie życia jego ludności, decyduje zdolność gospodarki do kreowania i skutecznego komercjalizowania innowacji.


Liczba stron320
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2560-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp /   13
  Rozdział 1. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw /   21
  1.1. Kontrowersje wokół pojęcia małego i średniego przedsiębiorstwa /   21
  1.1.1. Kryteria ilościowe służące wyodrębnieniu małego i średniego przedsiębiorstwa /   22
  1.1.2. Kryteria jakościowe służące wyodrębnieniu małego i średniego przedsiębiorstwa /   26
  1.1.3. Definicja małego i średniego przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej i Polsce /   31
  1.2. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /   40
  Rozdział 2. Istota, źródła i teorie innowacji /   55
  2.1. Pojęcie innowacji /   55
  2.2. Typologia innowacji /   60
  2.3. Podstawowe źródła innowacji /   71
  2.4. Główne teorie kreowania innowacji /   78
  2.4.1. S-kształtna krzywa techniki /   78
  2.4.2. Przerwana równowaga /   82
  2.4.3. Dominujący model /   86
  2.4.4. Zdolność absorpcyjna organizacji /   88
  2.5. Modele działalności innowacyjnej /   90
  2.5.1. Model ogólny (szeroki) działalności innowacyjnej /   91
  2.5.2. Model innowacji pchanej przez naukę /   95
  2.5.3. Model innowacji ciągnionej przez rynek /   97
  2.5.4. Model interakcyjny (sprzężeniowy) /   99
  2.5.5. Model zintegrowany /   100
  2.5.6. Model symultaniczny (sieciowy) /   105
  Rozdział 3. Potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa i uwarunkowania jego budowy /   113
  3.1. Pojęcie potencjału innowacyjnego i jego zróżnicowanie /   113
  3.2. Uwarunkowania zewnętrzne /   119
  3.2.1. Modele otoczenia przedsiębiorstwa innowacyjnego /   125
  3.3. Uwarunkowania wewnętrzne /   146
  3.4. Koncepcja potencjału innowacyjnego w układzie sfer funkcjonalno-zasobowych przedsiębiorstwa /   153
  Rozdział 4. Uwarunkowania zewnętrzne budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /   159
  4.1. Organizacja i metodyka badań empirycznych /   159
  4.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw /   162
  4.3. Ocena charakteru i siły wpływu czynników makrootoczenia /   167
  4.4. Ocena charakteru i siły wpływu czynników kreujących otoczenie sektorowe /   178
  4.5. Zróżnicowanie sposobu postrzegania wpływu uwarunkowań zewnętrznych na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /   180
  4.6. Analiza komparatywna w obszarze uwarunkowań zewnętrznych - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /   192
  Rozdział 5. Uwarunkowania wewnętrzne budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /   199
  5.1. Ocena charakteru i siły wpływu uwarunkowań wewnętrznych /   199
  5.2. Zróżnicowanie sposobu postrzegania wpływu uwarunkowań wewnętrznych na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /   213
  5.3. Analiza komparatywna w obszarze uwarunkowań wewnętrznych - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /   224
  Rozdział 6. Aktywność innowacyjna małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /   235
  6.1. Diagnoza aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw /   235
  6.1.1. Wdrożone innowacje produktowe /   237
  6.1.2. Wdrożone innowacje procesowe /   238
  6.1.3. Wdrożone innowacje rynkowe /   240
  6.1.4. Wdrożone innowacje organizacyjne /   242
  6.2. Wpływ wdrożonych innowacji na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw /   246
  6.3. Analiza komparatywna w obszarze aktywności innowacyjnej - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /   251
  6.3.1. Wdrożone innowacje /   252
  6.3.2. Wdrożone innowacje a konkurencyjność /   256
  Rozdział 7. Model budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /   261
  7.1. Wstęp /   261
  7.2. Kluczowe czynniki uwarunkowań zewnętrznych wpływające na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /   262
  7.3. Identyfi kacja masy krytycznej składników potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /   267
  7.4. Propozycja modelu budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /   273
  Zakończenie/    285
  Bibliografia /   291
  Spis tabel /   309
  Spis ilustracji /   311
  Spis wykresów /   312
  Summary. Conditions for building the innovation potential of polish small and medium-sized enterprises /   315
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia