Przegląd Socjologiczny t. 56 z. 1/2007

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,75

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,75

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Od Redakcji
Niniejszy tom Przeglądu Socjologicznego poświęcony jest sondażowym badaniom opinii publicznej, a przede wszystkim sondażom wyborczym. Ich
wzrastająca rola w dyskursie publicznym i marketingu politycznym wpływa na
wizerunek wszelkich socjologicznych badań empirycznych i samej socjologii.
Warto więc pogłębiać rozważania nad ich rolą we współczesnym społeczeństwie i metodologicznymi problemami ich stosowania.
Przedstawione teksty zostały przygotowane przez przedstawicieli różnych ośrodków akademickich, instytutów badawczych i analitycznych. Prezentują
różnorodne rozważania dotyczące: historii zmian zapisów prawnych regulujących możliwość publikowania sondaży preferencji wyborczych; roli sondaży w procesie politycznym i w życiu społecznym z perspektywy komunikowania
społecznego; postulatów modyfikacji technik badawczych; wykorzystywania wiedzy o populacji badanej do wyboru odpowiedniej techniki doboru próby i psychologii poznawczej do interpretacji rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów; analizy rynku sondaży przedwyborczych; roli sondaży w marketingu politycznym; ewolucji procesu akulturacji badań sondażowych;nowych modeli respondenta (obywatela, wolontariusza, konsumenta, internauty) oraz analiz porównawczych w badaniach sondażowych.


Liczba stron320
WydawcaŁódzkie Towarzystwo Naukowe
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od redakcji .............    7
  Antoni S u ł e k – Walka o wolność publikacji wyników sondaży wyborczych w Polsce ........    9
  Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – Rola sondaży w procesie politycznym .............    31
  Marek C z y ż e w s k i – Sondaże: polityka, media, wiedza. Katalog wątpliwości ...........    39
  Anna K u b i a k – Destrukcja procesu akulturacji badań sondażowych w Polsce.....................    61
  wyborów prezydenckich i parlamentarnych.........    79
  Miroslaw S z r e d e r – O roli informacji spoza próby w badaniach sondażowych ..................    97
  Wojciech J a b ł o ń s k i – Rynek sondaży przedwyborczych w Polsce .....................    109
  populacji w badaniach sondażowych po roku 2000-    129
  partycypacji obywatelskiej, nowy model respondenta..................................    145
  Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – Obywatel jako respondent?.........    175
  rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów.......................    203
  Paweł D a n i ł o w i c z – Problemy badań i analiz porównawczych. Zarys problematyki....    221
  w badaniach sondażowych....................    245
  do praktyki, Gdańsk 2007, GWP – rec. Wojciech Jabłoński ........    265
  Thousand Oaks, CA: Sage 2005 – rec. Anna K a c p e r c z y k....................    267
  Włodzimierz W i n c ł a w s k i – Wyimki z kalendarza socjologii polskiej ...............    273
  Antoni S u ł e k – A battle over freedom to publish election poll results in Poland ......    30
  Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – The role of surveys in the political process ........    38
  Marek C z y ż e w s k i – Surveys: politics, media and knowledge. A catalogue of doubts ......    59
  Anna K u b i a k – The decline of survey acculturation in Poland ...............    77
  on presidential and parliamentary elections.................................    96
  Miroslaw S z r e d e r – Surveys and information beyond the sampling frame ............    108
  Wojciech J a b ł o ń s k i – The market of pre-election polls in Poland...............    128
  in post-2000 surveys ..........................    143
  new forms of civic participation, a new respondent type...............................    174
  Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – A citizen as a respondent?............................    202
  from the perspective of cognitive psychology...........   220
  Paweł D a n i ł o w i c z – Comparative studies and analyses. The scale of a problem.........    243
  - a range of issues...........................    264
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia