Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej

Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej

1 ocena

Wydawca:

AWF Kraków

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

18,90

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celowe kierowanie procesem szkolenia gracza wymaga nie tylko trafnego oddziaływania na sferę fizyczną i ruchową, ale – co jest bardzo istotne – na jego sferę umysłową, stanowiącą bazę kompleksowego działania w specyfice gry sportowej. Poszukując dróg usprawnienia efektywności szkolenia Naglak (1994) wskazuje na potrzebę zespolenia działań rozwijających: zdolności motoryczne, specjalne zdolności ruchowe i zdolności umysłowe.


Rok wydania2008
Liczba stron213
KategoriaSport
WydawcaAWF Kraków
ISBN-13978-83-891-2183-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  
  I. Wprowadzenie teoretyczne     7
  
  1. Uwarunkowania osobnicze działań w grze sportowej     7
  
  1.1. Umysłowo-psychiczne dyspozycje do działania w grze     19
  
  1.2. Zdolności motoryczne jako czynnik umożliwiający działania gracza     29
  
  1.3. Umiejętność i sprawność działania gracza     33
  
  2. Uczenie się i nauczanie czynności ruchowych     37
  
  2.1. Proces nauczania czynności ruchowych     42
  
  2.2. Znaczenie wiedzy w nauczaniu działań ruchowych     47
  
  3. Intelektualizacja nauczania gry     53
  
  3.1. Intelektualne formy nauczania jako środki wzmacniające proces szkolenia gracza     57
  
  3.2. Problematyka intelektualizacji nauczania w badaniach z zakresu gry w piłkę nożną     61
  
  II. Procedura badawcza     65
  
  1. Cel pracy, pytania i hipotezy badawcze     66
  
  2. Materiał i metodyka badań     67
  
  2.1. Materiał badawczy (dobór grup)     67
  
  2.2. Założenia eksperymentu dydaktyczno-sportowego (pedagogicznego)     69
  
  2.2.1. Główne założenia nauczania     72
  
  2.2.2. Proces nauczania w grupie kontrolnej     73
  
  2.2.3. Proces nauczania w grupie eksperymentalnej     74
  
  2.3. Techniki i narzędzia badawcze     75
  
  2.3.1. Pomiar cech budowy ciała (rozwój fizyczny)     76
  
  2.3.2. Pomiar sprawności motorycznej     76
  
  2.3.3. Pomiar czynności ruchowych z piłką     76
  
  2.3.4. Testy działań indywidualnych i grupowych w grach symulacyjnych    80
  
  2.3.5. Testy wiedzy specjalnej     86
  
  2.3.6. Ocena sprawności umysłowej     90
  
  2.4. Metody statystycznej analizy danych     90
  
  Rozdział III. Prezentacja i omówienie wyników badań     92
  
  1. Związek sprawności umysłowej z wybranymi aspektami sprawności działań gracza     92
  
  1.1. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a poziomem wiedzy o grze     93
  
  1.2. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a poziomem wykonywania czynności ruchowych z piłką     95
  
  1. 3. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a sprawnością działania w grach symulacyjnych     97
  
  2. Związki pomiędzy wiedzą o grze a wybranymi aspektami sprawności działania w grze     99
  
  2.1. Analiza związków pomiędzy wiedzą o grze a poziomem wykonania czynności ruchowych z piłką     100
  
  2.2. Analiza związków pomiędzy wiedzą o grze a sprawnością działania w grach symulacyjnych     101
  
  3. Wpływ intelektualizacji w kształtowaniu dyspozycji do gry na tle rozwoju fizycznego i motorycznego     104
  
  3.1. Ocena rozwoju fizycznego     106
  
  3.2. Ocena rozwoju zdolności motorycznych     109
  
  3.3. Analiza rozwoju umiejętności ruchowych gracza (tzw. umiejętności technicznych)     111
  
  3.3.1. Ocena zmian wiedzy o czynnościach ruchowych stosowanych w grze     111
  
  3.3.2. Ocena zmian poziomu wykonania czynności ruchowych z piłką w warunkach wyizolowanych z gry     113
  
  3.3.3. Ocena rozwoju wykonania czynności ruchowych z piłką w grach symulującychwarunki gry klasyfikowanej     116
  
  3.4. Analiza rozwoju umiejętności taktycznych gracza     119
  
  3.4.1. Ocena zmian wiedzy o taktyce gry     120
  
  3.4.2. Ocena zmian poziomu skuteczności współdziałania w grach symulujących warunki gry klasyfikowanej     122
  
  3.5. Wpływ badanych dyspozycji na sprawność działania w grach symulacyjnych     124
  
  IV. Weryfikacja hipotez     130
  
  V. Podsumowanie i wnioski     134
  
  Piśmiennictwo     155
  
  Aneks     171
  
  Summary: The intellectualisation of the process of teaching and the development of dispositions to sport games (an exampleof football)     213
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia