Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej

-5%

Intelektualizacja procesu nauczania a rozwój dyspozycji do gry sportowej na przykładzie piłki nożnej

1 opinia

Wydawca:

AWF Kraków

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,96  18,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,9618,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Celowe kierowanie procesem szkolenia gracza wymaga nie tylko trafnego oddziaływania na sferę fizyczną i ruchową, ale – co jest bardzo istotne – na jego sferę umysłową, stanowiącą bazę kompleksowego działania w specyfice gry sportowej. Poszukując dróg usprawnienia efektywności szkolenia Naglak (1994) wskazuje na potrzebę zespolenia działań rozwijających: zdolności motoryczne, specjalne zdolności ruchowe i zdolności umysłowe.


Liczba stron213
WydawcaAWF Kraków
ISBN-13978-83-891-2183-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  I. Wprowadzenie teoretyczne    7
  1. Uwarunkowania osobnicze działań w grze sportowej    7
  1.1. Umysłowo-psychiczne dyspozycje do działania w grze    19
  1.2. Zdolności motoryczne jako czynnik umożliwiający działania gracza    29
  1.3. Umiejętność i sprawność działania gracza    33
  2. Uczenie się i nauczanie czynności ruchowych    37
  2.1. Proces nauczania czynności ruchowych    42
  2.2. Znaczenie wiedzy w nauczaniu działań ruchowych    47
  3. Intelektualizacja nauczania gry    53
  3.1. Intelektualne formy nauczania jako środki wzmacniające proces szkolenia gracza    57
  3.2. Problematyka intelektualizacji nauczania w badaniach z zakresu gry w piłkę nożną    61
  II. Procedura badawcza    65
  1. Cel pracy, pytania i hipotezy badawcze    66
  2. Materiał i metodyka badań    67
  2.1. Materiał badawczy (dobór grup)    67
  2.2. Założenia eksperymentu dydaktyczno-sportowego (pedagogicznego)    69
  2.2.1. Główne założenia nauczania    72
  2.2.2. Proces nauczania w grupie kontrolnej    73
  2.2.3. Proces nauczania w grupie eksperymentalnej    74
  2.3. Techniki i narzędzia badawcze    75
  2.3.1. Pomiar cech budowy ciała (rozwój fizyczny)    76
  2.3.2. Pomiar sprawności motorycznej    76
  2.3.3. Pomiar czynności ruchowych z piłką    76
  2.3.4. Testy działań indywidualnych i grupowych w grach symulacyjnych    80
  2.3.5. Testy wiedzy specjalnej    86
  2.3.6. Ocena sprawności umysłowej    90
  2.4. Metody statystycznej analizy danych    90
  Rozdział III. Prezentacja i omówienie wyników badań    92
  1. Związek sprawności umysłowej z wybranymi aspektami sprawności działań gracza    92
  1.1. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a poziomem wiedzy o grze    93
  1.2. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a poziomem wykonywania czynności ruchowych z piłką    95
  1. 3. Analiza związków pomiędzy sprawnością umysłową a sprawnością działania w grach symulacyjnych    97
  2. Związki pomiędzy wiedzą o grze a wybranymi aspektami sprawności działania w grze    99
  2.1. Analiza związków pomiędzy wiedzą o grze a poziomem wykonania czynności ruchowych z piłką    100
  2.2. Analiza związków pomiędzy wiedzą o grze a sprawnością działania w grach symulacyjnych    101
  3. Wpływ intelektualizacji w kształtowaniu dyspozycji do gry na tle rozwoju fizycznego i motorycznego    104
  3.1. Ocena rozwoju fizycznego    106
  3.2. Ocena rozwoju zdolności motorycznych    109
  3.3. Analiza rozwoju umiejętności ruchowych gracza (tzw. umiejętności technicznych)    111
  3.3.1. Ocena zmian wiedzy o czynnościach ruchowych stosowanych w grze    111
  3.3.2. Ocena zmian poziomu wykonania czynności ruchowych z piłką w warunkach wyizolowanych z gry    113
  3.3.3. Ocena rozwoju wykonania czynności ruchowych z piłką w grach symulującychwarunki gry klasyfikowanej    116
  3.4. Analiza rozwoju umiejętności taktycznych gracza    119
  3.4.1. Ocena zmian wiedzy o taktyce gry    120
  3.4.2. Ocena zmian poziomu skuteczności współdziałania w grach symulujących warunki gry klasyfikowanej    122
  3.5. Wpływ badanych dyspozycji na sprawność działania w grach symulacyjnych    124
  IV. Weryfikacja hipotez    130
  V. Podsumowanie i wnioski    134
  Piśmiennictwo    155
  Aneks    171
  Summary: The intellectualisation of the process of teaching and the development of dispositions to sport games (an exampleof football)    213
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia