INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Głównym celem książki jest zaprezentowanie problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci niższych klas szkoły podstawowej oraz sposobów jej stymulacji w procesie kształcenia. Szerokie rozumienie pojęcia zdolności i uzdolnień pozwala dostrzec je w każdym rodzaju aktywności dziecka: podczas myślenia, działania, odczuwania czy wartościowania.
W książce poświęcono wiele uwagi ukazaniu konkretnych przykładów ćwiczeń stymulujących inteligencję i kreatywność. Istotną rolę w tym zakresie odkrywa najbliższe środowisko społeczno-wychowawcze i jego oddziaływanie, a zwłaszcza nauczyciel, jak również świadomi swych zadań rodzice i opiekunowie.
Książka skierowana jest do uczących się nauczycieli i studentów pedagogiki (przede wszystkim wczesnoszkolnej), pracujących nauczycieli klas młodszych, jak również pedagogów wyższych szczebli nauczania, wychowawców organizujących różnorodne zajęcia szkolne, rodziców i wszystkich osób zainteresowanych i poszukujących sposobów kierowania własnym rozwojem.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 239 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-767-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Inteligencja i zdolności twórcze – podstawowe pojęcia | |
1.1. Poglądy na inteligencję i jej rozumienie – koncepcje, terminologia, modele | |
1.2. Rodzaje inteligencji | |
1.3. Zdolności i uzdolnienia – definicje, pojęcia pokrewne | |
1.4. Problem inteligencji i zdolności dzieci w świetle literatury | |
1.5. Strukturalne koncepcje inteligencji i zdolności | |
1.6. Teorie czynników równorzędnych – J. P. Guilford | |
1.7. Najnowsze koncepcje rozwoju inteligencji i zdolności | |
1.7.1. Rozwojowa teoria inteligencji J. Piageta | |
1.7.2. Triadowa koncepcja inteligencji R. Sternberga | |
1.7.3. Teoria inteligencji złożonej H. Gardnera | |
Twórczość i jej istota | |
2.1. Podstawowe cechy twórczości | |
2.2. Aktywność twórcza jako wartość | |
2.3. Proces twórczy i jego etapy | |
2.4. Twórczość jako cecha osobowości i postawa | |
Psychofizjologiczne i społeczne aspekty rozwoju inteligencji i zdolności | |
3.1. Dziedziczne zdolności dzieci | |
3.2. Psychofizyczne postawy inteligencji | |
3.3. Środowisko a rozwój zdolności dzieci | |
3.4. Uzdolnienia w świetle teorii psychospołecznych | |
3.4.1. Teoria potrzeb A. Maslowa | |
3.4.2. Twórcze wybory rozwoju E. Eriksona | |
Poznawanie zdolności dzieci w wieku wczesnoszkolnym | |
4.1. Rozwój zdolności z perspektywy najnowszych teorii | |
4.2. Rozwijanie myślenia twórczego dzieci | |
4.3. Inteligencja a kreatywność | |
4.4. Charakterystyka uczniów zdolnych w edukacji wczesnoszkolnej | |
4.5. Identyfikacja dzieci zdolnych | |
4.6. Metody diagnozy zdolności | |
4.7. Sposoby rozpoznawania uzdolnień uczniów | |
Kształcenie zdolności dzieci – koncepcje i metody | |
5.1. Modele rozpoznawania i kształcenia uczniów zdolnych | |
5.2. Metody i formy pracy z uczniami zdolnymi | |
5.3. Przyspieszanie nauczania | |
5.4. Rozszerzanie programu kształcenia | |
5.5. Kształcenie zróżnicowane w nauczaniu dzieci | |