Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji

-24%

Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji

Rozpoznawanie i kształcenie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,45  34,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,80 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,45 zł  


26,45

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem książki jest zaprezentowanie problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci niższych klas szkoły podstawowej oraz sposobów jej stymulacji w procesie kształcenia. Szerokie rozumienie pojęcia zdolności i uzdolnień pozwala dostrzec je w każdym rodzaju aktywności dziecka: podczas myślenia, działania, odczuwania czy wartościowania.
W książce poświęcono wiele uwagi ukazaniu konkretnych przykładów ćwiczeń stymulujących inteligencję i kreatywność. Istotną rolę w tym zakresie odkrywa najbliższe środowisko społeczno-wychowawcze i jego oddziaływanie, a zwłaszcza nauczyciel, jak również świadomi swych zadań rodzice i opiekunowie.
Książka skierowana jest do uczących się nauczycieli i studentów pedagogiki (przede wszystkim wczesnoszkolnej), pracujących nauczycieli klas młodszych, jak również pedagogów wyższych szczebli nauczania, wychowawców organizujących różnorodne zajęcia szkolne, rodziców i wszystkich osób zainteresowanych i poszukujących sposobów kierowania własnym rozwojem.


Rok wydania2007
Liczba stron239
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-767-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Inteligencja i zdolności twórcze – podstawowe pojęcia
  1.1. Poglądy na inteligencję i jej rozumienie – koncepcje, terminologia, modele
  1.2. Rodzaje inteligencji
  1.3. Zdolności i uzdolnienia – definicje, pojęcia pokrewne
  1.4. Problem inteligencji i zdolności dzieci w świetle literatury
  1.5. Strukturalne koncepcje inteligencji i zdolności
  1.6. Teorie czynników równorzędnych – J. P. Guilford
  1.7. Najnowsze koncepcje rozwoju inteligencji i zdolności
  1.7.1. Rozwojowa teoria inteligencji J. Piageta
  1.7.2. Triadowa koncepcja inteligencji R. Sternberga
  1.7.3. Teoria inteligencji złożonej H. Gardnera
  
  Twórczość i jej istota
  2.1. Podstawowe cechy twórczości
  2.2. Aktywność twórcza jako wartość
  2.3. Proces twórczy i jego etapy
  2.4. Twórczość jako cecha osobowości i postawa
  
  Psychofizjologiczne i społeczne aspekty rozwoju inteligencji i zdolności
  3.1. Dziedziczne zdolności dzieci
  3.2. Psychofizyczne postawy inteligencji
  3.3. Środowisko a rozwój zdolności dzieci
  3.4. Uzdolnienia w świetle teorii psychospołecznych
  3.4.1. Teoria potrzeb A. Maslowa
  3.4.2. Twórcze wybory rozwoju E. Eriksona
  
  Poznawanie zdolności dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  4.1. Rozwój zdolności z perspektywy najnowszych teorii
  4.2. Rozwijanie myślenia twórczego dzieci
  4.3. Inteligencja a kreatywność
  4.4. Charakterystyka uczniów zdolnych w edukacji wczesnoszkolnej
  4.5. Identyfikacja dzieci zdolnych
  4.6. Metody diagnozy zdolności
  4.7. Sposoby rozpoznawania uzdolnień uczniów
  
  Kształcenie zdolności dzieci – koncepcje i metody
  5.1. Modele rozpoznawania i kształcenia uczniów zdolnych
  5.2. Metody i formy pracy z uczniami zdolnymi
  5.3. Przyspieszanie nauczania
  5.4. Rozszerzanie programu kształcenia
  5.5. Kształcenie zróżnicowane w nauczaniu dzieci
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia