Przegląd Socjologiczny t. 58 z. 3/2009

1 ocena

Praca zbiorowa

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

31,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Od Redakcji
Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie
społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy.
Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor
rozwoju społeczno-ekonomicznego.
W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego.
Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian
w różnych systemach szkolnictwa wyższego.
Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł
M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz
i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.


Liczba stron203
WydawcaŁódzkie Towarzystwo Naukowe
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od redakcji ....................    7
  Maria W ó j c i c k a – Zmiany w szkolnictwie wyższym z procesem bolońskim w tle .............    9
  bolońskiego. Szkic problematyki .........    31
  w Polsce w latach 1989–2009 i towarzyszącej temu debacie publicznej............................    51
  Perspektywa teorii refleksywnej modernizacji .......................................    77
  jako kategorie socjologiczne ...............................................................................................    93
  Marta Z a h o r s k a – Sukcesy i porażki reformy edukacji .......................    119
  a powrót do elitarności szkół wyższych .......................................    143
  Problemy edukacji seksualnej w Polsce ........................................    173
  i socjologii moralności” – rec. Łukasz Kutyło ................................    193
  – rec. Lucyna Prorok ...................    199
  of the bologna process ......................    30
  of the Bologna Process ........................................................................................................    49
  in the period 1989–2009 ......................................................................................................    75
  The Perspective of Reflexive Modernization ......................................................................    92
  as sociological categories ...............................    117
  Marta Z a h o r s k a – Successes and failures of the education reform ..................    142
  as Seen in the Context of Public Sector Reform in Nordic Countries ..............................    172
  of sexual education in Poland .............    192
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia