POLECAMY
-35%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Inspiracją do powstania tego opracowania była próba spojrzenia na zawód nauczycielski przez pryzmat płci jako głównego czynnika różnicującego pedagogów. Świadomość konsekwencji, jakie dla wypełniania swojej roli społecznej stanowi fakt bycia kobietą lub mężczyzną, może przyczynić się do optymalizacji procesu nabywania przez studentów kompetencji zawodowych, a także do pogłębienia refleksji u pracujących pedagogów.
W książce opisano m.in. zagadnienia dotyczące feminizacji zawodu nauczycielskiego i jej konsekwencji socjalizacyjnych, komunikacji niewerbalnej pedagogów z uczniami, zachowań prozdrowotnych studentów kierunków nauczycielskich, potrzeby identyfikacji chłopców z osobą nauczyciela-mężczyzny, płci w odniesieniu do twórczości studentów edukacji artystycznej
Rok wydania | 2006 |
---|---|
Liczba stron | 165 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-775-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści: | |
Wstęp | |
Integralność jako edukacyjny regulator rozumienia pojęć: mężczyzna i kobieta | |
Feminizacja zawodu nauczycielskiego i jej konsekwencje socjalizacyjne | |
Maria i Stanisław Ossowscy – nauczyciele i uczeni | |
Komunikacja niewerbalna nauczycieli z uczniami | |
Fenomenologia płci. Próba analizy typu verstehen | |
Refleksje na temat zachowań prozdrowotnych kandydatek i kandydatów do zawodu nauczycielskiego | |
O potrzebie identyfikacji chłopców z osobą nauczyciela mężczyzny | |
Świadomość nauczycielek – wychowawczyń kształcenia zintegrowanego a podejmowane przez nie działania wychowawcze | |
Współpraca z rodzicami w opinii nauczycielek szkół podstawowych | |
Płeć a poziom twórczości studentów edukacji artystycznej | |
Potencjał rozwoju osobowego nauczycieli - badania porównawcze kobiet i mężczyzn | |