Procesy innowacji i wiedzy w przedsiębiorstwach

-30%

Procesy innowacji i wiedzy w przedsiębiorstwach

11 ocen

Wydawca:

WSEiZ

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

8,81  12,58

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

8,8112,58

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem opracowania jest próba zrozumienia procesów tworzenia innowacji i wiedzy w przedsiębiorstwach, pomiar tych procesów tworzenia oraz ocena poziomu koncentracji procesów innowacji. Istotnym celem opracowania jest zidentyfikowanie barier przepływu wiedzy w przedsiębiorstwach, które mogą być jednocześnie barierami tworzenia innowacji opartych na wiedzy.
Główne problemy, jakie podejmujemy w monografii, dotyczą społecznych i kulturowych aspektów procesów tworzenia innowacji opartych na wiedzy, problemu przepływu wiedzy oraz barier jej przepływu. Wydaje się, iż wiedza na ten temat jest wciąż niewystarczająca, zwłaszcza w Polsce. Konieczne wydaje się także opracowanie nowych metod badania procesów innowacji i wiedzy. W dotychczasowych badaniach nad procesami innowacji dominowała metodologia ilościowa, która nie jest najlepiej dostosowana do badania społecznych i kulturowych aspektów tych procesów. Zdolność tworzenia innowacji mierzona była zwykle skalą i intensywnością nakładów na B+R, liczbą patentów, rzadziej już zdolnościami wejścia w złożone sieci powiązań między nauką a praktyką. Po gruntownym przestudiowaniu literatury i wyników badań na temat procesów innowacji autorzy opracowania doszli do przekonania, że badanie procesów innowacji powinno łączyć metody jakościowe z metodami ilościowymi. Badania nad innowacjami powinny opierać się m.in. na badaniu postaw i zachowań pracowników wobec dzielenia się informacjami i wiedzą, na badaniu procesów tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach, ale także na badaniu dynamiki sieci powiązań tworzonych i utrzymywanych przez pracowników w wyniku powtarzającego się cyklu wymiany informacji i wiedzy. Co więcej, badanie procesów tworzenia innowacji opartych na wiedzy powinno być podporządkowane określonej teorii wiedzy i jej przepływu.
Jednym z problemów opracowania jest stworzenie metody oceny procesów powstawania innowacji opartych na wiedzy oraz zidentyfikowanie głównych barier przepływu wiedzy. Jeśli przyjmiemy, że umiejętność budowania dynamicznej sieci innowacji i wiedzy jest głównym czynnikiem decydującym o sukcesie przedsiębiorstw, warto przyjrzeć się tym procesom. Problem polega na tym, że ocena procesów tworzenia innowacji okazuje się bardziej złożona niż dotychczas sądzono. Nieustannie zmienia się zarówno teoria, jak i praktyka tworzenia innowacji, a to utrudnia wszelkie próby oceny tych procesów.
Zgodnie z założeniami przyjmowanymi w opracowaniu, procesy tworzenia innowacji są procesami dynamicznymi i złożonymi. Innowacja i wiedza są raczej strumieniami niż zasobami. Co to oznacza? Jeśli przyjmiemy, że innowacje są czymś odmiennym niż dotychczas myślano, powstaje problem: jak badać strumienie innowacji i wiedzy? Jest to problem nowy i istotny dla nauki i praktyki zarządzania. Istnieje potrzeba opracowania metody badania strumieni innowacji i wiedzy w przedsiębiorstwach oraz metody oceny procesów innowacji.


Liczba stron100
WydawcaWSEiZ
ISBN-13978-83-62057-31-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia