Wybrane uwarunkowania osobnicze, rodzinne i szkolne aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym

Wybrane uwarunkowania osobnicze, rodzinne i szkolne aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym

1 opinia

Wydawca:

AWF Kraków

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

63,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 63,00 zł  


63,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza praca składa się z trzech integralnie złączonych ze sobą części. W pierwszej części zawarto teoretyczne podstawy badań, przedstawiając krótką charakterystykę rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście ich aktywności ruchowej. Opisane są czynniki determinujące aktywność ruchową uczniów klas I–III w zreformowanym systemie edukacyjnym, uwzględniając również środowisko rodzinne. Część druga to opis metodologicznych i organizacyjnych założeń badań własnych, z wymaganą charakterystyką badanej populacji. Część trzecia zawiera analizę i interpretację wyników badań, które są empiryczną odpowiedzią na zagadnienia szczegółowe, dotyczące wybranych uwarunkowań uczestnictwa w aktywności ruchowej uczniów w młodszym wieku szkolnym. W tej części (rozdział czwarty),zamieszczone są także podsumowania i wnioski.


Rok wydania2013
Liczba stron229
KategoriaSport
WydawcaAWF Kraków
ISBN-13978-83-628-9122-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  SPIS TREŚCI
   Wstęp    5
  Rozdział I Teoretyczne podstawy badań .....    9
  1.Charakterystyka dzieci w młodszym wieku szkolnym .........    9
  2.Czynniki determinujące aktywność ruchową uczniów klas I-III ......    14
  2.1. Rola rodziny w rozwoju dziecka i jego aktywności ruchowej ....    16
  2.2. Rola szkoły w przygotowaniu dziecka do uczestnictwa w aktywności ruchowej .....    18
  2.2.1. Reformowanie nauczania wczesnoszkolnego a wychowanie fizyczne .......    19
  2.2.2. Istota i znaczenie pojęć - integracja, kształcenie zintegrowane ........    25
  2.2.3. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej – oczekiwania a stan rzeczywisty ..........    28
  2.2.4. Planowanie pracy w kształceniu zintegrowanym ......    32
  2.3. Współpraca szkoły i rodziny w zakresie edukacji fizycznej najmłodszych uczniów ....    33
  Rozdział II Metodologia badań ...........    37
  1. Cel badań ......    37
  2. Pytania i hipotezy badawcze.......    38
  3. Zmienne i ich operacjonalizacja .....    39
  4. Metody, techniki i narzędzia badawcze .....42
  5. Dobór próby i organizacja badań .......    48
  6. Charakterystyka badanej populacji .........    51
  7. Metody statystycznej analizy wyników badań .....    55
  Rozdział III Analiza wyników badań .......    58
  1. Aktywność ruchowa dzieci w młodszym wieku szkolnym ......    58
  2. Wybrane osobnicze uwarunkowania aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym ....    67
  2.1. Wiedza o kulturze fizycznej uczniów klas I-III ....    67
  2.2. Umiejętności ruchowe uczniów klas I-III...76
  3. Wybrane rodzinne uwarunkowania aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym ....    79
  3.1. Aktywność ruchowa rodziców ........    79
  3.2. Aktywność ruchowa rodziców i jej uwarunkowania a aktywność ruchowa dziecka .....    88
  3.3. Zainteresowanie rodziców kulturą fizyczną dzieci .......    90
  4. Wybrane szkolne uwarunkowania aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym .....    98
  4.1. Aktywność ruchowa nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej . .....    98
  4.2. Przygotowanie nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej do prowadzenia zajęć wf ......104
  4.3. Stan środków dydaktycznych do realizacji zajęć ruchowych w klasach I-III szkoły podstawowej ........    109
  5. Różne aspekty realizacji zajęć ruchowych w systemie kształcenia zintegrowanego ......    113
  6. Współpraca szkoły z rodzicami uczniów klas I-III w zakresie edukacji fizycznej .........122
  Rozdział IV Podsumowanie i wnioski ........127
  Piśmiennictwo ..........    132
  Aneks ..................    151
  I Wykaz szkół i klas uczestniczących w badaniach ...    152
  II Tabele ..............    153
  III Ryciny....................    181
  IV Spis tabel w tekście pracy ....    182
  V Spis rycin w tekście pracy ............    185
  VI Spis tabel w aneksie .......    187
  VII Spis rycin w aneksie ............    190
  VIII Załączniki .......    191
  Summary ...    229
RozwińZwiń