Nurt kulturowy w zarządzaniu

Nurt kulturowy w zarządzaniu

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Nic, co ludzkie, nie jest nam obce. To stwierdzenie zdaje się nie przystawać do świata organizacji, w którym aspekty społeczne są często lekceważone i pomijane. Książka stanowi wieloaspektowe studium analityczne zjawiska kulturowego w organizacji. Zostały w niej poruszone problemy skutecznego zarządzania przez kulturę organizacyjną, różnorodności kulturowej oraz funkcjonowania na rynku międzynarodowym. Monografia kierowana jest do badaczy problemów kultury organizacyjnej, studentów zarządzania i refleksyjnych praktyków.


Rok wydania2013
Liczba stron167
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7011-934-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Kultura organizacyjna w zarządzaniu    11
  
  1.1. Pojęcie kultury organizacyjnej, koncepcje, geneza zjawiska    11
  1.1.1. Analityczno-badawcze ujęcia kultury organizacyjnej     12
  1.1.2. Pojęcie kultury organizacyjnej    19
  1.2. Uwarunkowania kultury organizacyjnej     23
  1.3. Funkcje kultury organizacyjnej     25
  1.4. Przejawy i składniki kultury organizacji    28
  1.4.1. „Diagram cebuli” G. Hofstede     29
  1.4.2. Model kliniczny E. Scheina     31
  1.4.3. Inne składniki kultury organizacji    36
  1.5. Typologie kultur organizacyjnych     39
  1.5.1. Teoretyczne modele typologizacji kultur organizacyjnych     39
  1.5.2. Praktyczny aspekt typologii kultur według R. Goffee’ego i G. Jonesa     50
  1.6. Zalecenia praktyczne: POZNAJ ISTOTĘ KULTURY ORGANIZACJI    57
  
  2. Zarządzanie przez kulturę organizacyjną    59
  
  2.1. Istota kształtowania kultury organizacyjnej     61
  2.2. Rola menedżera w formowaniu i utrzymywaniu kultury organizacyjnej    67
  2.3. Zmienianie kultury organizacyjnej     72
  2.3.1. Przyczyny zmieniania kultury organizacyjnej     73
  2.3.2. Przebieg procesu zmieniania kultury organizacyjnej     75
  2.4. Narzędzia kształtowania kultury organizacyjnej     82
  2.4.1. Narzędzia w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi     83
  2.4.2. Narzędzia w obszarze metod pracy kierowniczej oraz w obszarze rozwiązań strukturalnych    87
  2.5. Nowa rola menedżera w świetle świadomego kształtowania kultury organizacji     92
  2.6. Zalecenia praktyczne: ZARZĄDZAJ PRZEZ KULTURĘ ORGANIZACYJNĄ    101
  
  3. Zarządzanie na styku kultur    103
  
  3.1. Metodologia badań międzykulturowych     105
  3.1.1. Przedmiot badań międzykulturowych – wartości a praktyki organizacyjne     105
  3.1.2. Wybór metody badań kulturowych     114
  3.1.3. Znaczenie podmiotu badań międzykulturowych    116
  3.2. Homogenizacja a heterogenizacja kultur organizacyjnych     119
  3.2.1. Siła kultury i problem subkultur     120
  3.2.2. Ewolucja wartości kulturowych w zarządzaniu    125
  3.2.3. Czy można stworzyć uniwersalny model kultury organizacyjnej?    128
  3.3. Kulturowe uwarunkowania wyborów strategicznych organizacji wielokulturowych    132
  3.3.1. Przezwyciężanie szoku kulturowego     132
  3.3.2. Kultura a strategia – kontekst międzynarodowy     138
  3.3.3. Od strategii globalnej do transnarodowej     143
  3.4. Kultura organizacji przyszłości     145
  3.5. Zalecenia praktyczne: ODNALEŹĆ SIĘ W ORGANIZACJI MIĘDZYKULTUROWEJ     152
  
  Zakończenie    153
  
  Bibliografia     155
  Spis rysunków     166
  Spis tabel     167
RozwińZwiń