Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

-30%

Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,30  29,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 29,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,30 zł  


20,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu.


Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.


Rok wydania2010
Liczba stron175
KategoriaPsychologia ogólna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-772-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rozdział    1
  Jakość życia a terminy pokrewne
  
  Jakość jako kategoria określająca życie
  
  Terminy pokrewne pojęciu „jakość życia”
  
  Szczęście, radość i zadowolenie – przegląd poglądów filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych
  
  Poczucie szczęścia i nieszczęścia a jakość życia
  
  Rozdział 2
  
  W poszukiwaniu pedagogicznej koncepcji jakości życia
  
  Geneza terminu
  
  Koncepcje jakości życia w literaturze i badaniach naukowych
  
  Pedagogiczna koncepcja jakości życia
  
  Rozdział 3
  Wybrane wskaźniki oceny jakości życia
  
  Kształtowanie oceny jakości życia
  
  Wartości a ocena jakości życia
  
  Cele życiowe a ocena jakości życia
  
  Motywy a ocena jakości życia
  
  Rozdział 4
  Przegląd badań nad jakością życia nauczycieli studiujących
  
  Rozdział 5
  Metodologiczne podstawy badań własnych nad jakością życia
  
  
  Analiza i uzasadnienie tematu badań
  
  Cele pracy i problemy badawcze
  
  Hipotezy, zmienne i wskaźniki
  
  Metody badań
  
  Osoby badane i teren badań
  
  Charakterystyka badanej grupy
  
  
  Rozdział 6
  Jakość życia w ocenie nauczycieli studiujących
  
  Obiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących
  
  Subiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących
  
  Satysfakcje cząstkowe z życia nauczycieli studiujących
RozwińZwiń