Ekoturystyka

Ekoturystyka

Wyzwania i nadzieje

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka podejmuje bardzo aktualny problem rozwoju turystyki jako gałęzi gospodarki w powiązaniu z ochroną środowiska przyrodniczego. Głównym jej założeniem jest propagowanie turystyki zrównoważonej, usiłującej godzić sprzeczne interesy turysty, który pragnie przebywać w środowisku przyrodniczym jak najmniej zdegradowanym, a jednocześnie sam to środowisko niszczy, zarówno bezpośrednio, jak i wymagając coraz liczniejszych udogodnień cywilizacyjnych – dróg, hoteli itp.


Książka napisana przystępnie, z dużą znajomością przedmiotu i osobistym zaangażowaniem. Podano w niej liczne przykłady rozwiązań proekologicznych w turystyce krajowej i zagranicznej.


Pozycja przeznaczona dla studentów i wykładowców na kierunkach turystyka i rekreacja, geografia, ochrona środowiska oraz akademii rolniczych i ekonomicznych, na których omawiane są zagadnienia ekoturystyki.


Liczba stron196
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14840-9
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PRZEDMOWA (Jolanta Kamieniecka)    7
  SŁOWO WSTĘPNE (Dominika Zaręba)    9
  ROZDZIAŁ 1. ŚRODOWISKO A TURYSTYKA    11
    1.1. Turystyka w pułapce    11
    1.2. Granice odporności środowiska na działalność turystyczną    13
    1.3. Szkody w środowisku przyrodniczym powodowane przez turystykę    16
      1.3.1. Zabór ziemi i wody    18
      1.3.2. Ubożenie krajobrazu    19
      1.3.3. Zanieczyszczenie powietrza    21
      1.3.4. Zanieczyszczenie wód    22
      1.3.5. Degradacja gleby    22
      1.3.6. Szkody w przyrodzie ożywionej    23
    1.4. Wpływ turystyki na środowisko społeczno-kulturowe    25
  ROZDZIAŁ 2. TURYSTYKA PRZYJAZNA ŚRODOWISKU    31
    2.1. Świadomość ekologiczna a nowe motywy podróżowania    31
    2.2. Turystyka zrównoważona – nowa koncepcja rozwoju turystycznego    36
      2.2.1. Turystyka zrównoważona a ekorozwój    36
      2.2.2. Zarządzanie turystyką zrównoważoną    39
      2.2.3. Rola państwa i samorządów lokalnych w zarządzaniu turystyką zrównoważoną    44
    2.3. Pojecie i zasady ekoturystyki    48
      2.3.1. Istota ekoturystyki    48
      2.3.2. Znaczenie obszarów chronionych w ekoturystyce    54
      2.3.3. Obszary transgraniczne cenne przyrodniczo a ekoturystyka    62
      2.3.4. Ekoturystyka a lokalne społeczności    64
      2.3.5. Etyczne aspekty organizowania ekoturystyki    68
    2.4. Formy ekoturystyki    71
  ROZDZIAŁ 3. RYNEK EKOTURYSTYCZNY    77
    3.1. Ekologiczny produkt turystyczny    77
      3.1.1. Atrakcje ekoturystyczne    78
      3.1.2. Infrastruktura ekoturystyczna i usługi jej towarzyszące    79
      3.1.3. Dostępność miejsca podróży    82
    3.2. Charakterystyka popytu ekoturystycznego    83
      3.2.1. Charakterystyka ekoturystów    85
      3.2.2. Segmentacja rynku ekoturystycznego w Polsce    89
    3.3. Strategia marketingowa ekoturystyki    94
      3.3.1. Istota i rodzaje strategii marketingowej w ekoturystyce    94
      3.3.2. Instrumenty realizacji strategii marketingowej ekoturystyki    100
      3.3.3. Wizerunek firm i regionów ekoturystycznych    104
    3.4. Specyficzne cechy strategii marketingowej regionów ekoturystycznych    110
  ROZDZIAŁ 4. EKOTURYSTYKA NA ŚWIECIE    114
    4.1. ,,El Mundo Maya’’ – ekoetnoturystyka w Ameryce Środkowej    114
      4.1.1. Przyczyny i cele powstania projektu    114
      4.1.2. Ekoturystyka „po indiańsku”    117
      4.1.3. Gwatemala – centrum Świata Majów    123
    4.2. Ekoturystyka w różnych zakątkach świata    128
      4.2.1. Projekt Annapurna w Nepalu    128
      4.2.2. Ekologiczne letnisko na Wyspach Dziewiczych Stanów Zjednoczonych    131
      4.2.3. Zielona turystyka w Parku Narodowym Hortobágy na Węgrzech    134
      4.2.4. ,,Śladami wilka’’ w rumuńskich Karpatach    139
      4.2.5. Projekt ,,Ekologiczna Elba’’    143
      4.2.6. Ekoturystyka w Krainie Czyngis-chana    145
      4.2.7. Ekoagroturystyka na białoruskiej wsi    148
    4.3. „Turystyka dla jutra” – nagrody dla projektów rozwoju ekoturystyki    152
    4.4. Organizacje zajmujące się planowaniem i promocją ekoturystyki    154
  ZAKOŃCZENIE. EKOTURYSTYKA SZANSĄ DLA POLSKI    158
  WYKAZ NAZW I SKRÓTÓW ORGANIZACJI ZAJMUJĄCYCH SIĘ ZAGADNIENIAMI TURYSTYKI ZRÓWNOWAŻONEJ I EKOTURYSTYKI    164
  WYKAZ WYBRANYCH ŚWIATOWYCH I EUROPEJSKICH DEKLARACJI, KONWENCJI I DOKUMENTÓW UWZGLĘDNIAJĄCYCH ZAŁOŻENIA TURYSTYKI ZRÓWNOWAŻONEJ    166
  BIBLIOGRAFIA    168
  ŹRÓDŁA Z INTERNETU    177
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia