Przedsiębiorstwo usługowe. Ekonomika

Przedsiębiorstwo usługowe. Ekonomika

2 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik akademicki stanowiący pierwszą część wykładu na temat przedsiębiorstwa usługowego, przeznaczony dla studentów, wykładowców i doktorantów na kierunkach ekonomicznych uczelni wyższych. W sposób wyczerpujący prezentuje obecny stan wiedzy na temat ekonomiki przedsiębiorstw usługowych, akcentując specyfikę sektora gospodarki, w którym działają. Autorzy przedstawiają kolejno:

- podstawy teoretyczne i terminologię związaną z ekonomiką przedsiębiorstwa usługowego;
- jego funkcjonowanie;
- otoczenie;
- czynniki produkcji;
- oddziaływanie na środowisko;
- rolę w gospodarce regionalnej;
- rachunkowość finansową i zarządczą;
- opodatkowanie.

Zastosowanie przez autorów, nowatorskie, uniwersalne podejście mikroekonomiczne umożliwia wykorzystanie zawartych w książce treści do analizy i oceny zjawisk zachodzących w przedsiębiorstwie usługowym, bez względu na branżę, w której działa. Książka zawiera bogatą bibliografię i indeks rzeczowy.


Rok wydania2008
Liczba stron188
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15474-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorstwo usługowe w aspekcie historycznym (Andrzej Mielcarek)    13
    1.1. Wprowadzenie    13
    1.2. Zarys ewolucji przedsiębiorstwa usługowego    13
      1.2.1. Starożytność    13
      1.2.2. Średniowiecze    14
      1.2.3. Okres XVI–XVIII w.    16
      1.2.4. Wiek XIX    20
      1.2.5. Gospodarka w XX w.    24
    1.3. Podsumowanie    27
  ROZDZIAŁ 2. Wstęp do ekonomiki przedsiębiorstwa usługowego (Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz)    29
    2.1. Definicja usług    29
    2.2. Cechy usług    30
    2.3. Klasyfikacja i typizacja usług    33
    2.4. Funkcje usług w gospodarce rynkowej    41
    2.5. Ekonomika przedsiębiorstwa usługowego jako dyscyplina badawcza    43
  ROZDZIAŁ 3. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa usługowego (Małgorzata Brojak-Trzaskowska)    47
    3.1. Przesłanki tworzenia i działalności przedsiębiorstwa na rynku usług    47
    3.2. Istota, cechy i kryteria klasyfikacji przedsiębiorstw usługowych    52
    3.3. Funkcje przedsiębiorstwa usługowego    57
    3.4. Zasady działania przedsiębiorstwa usługowego    59
    3.5. Struktura celów przedsiębiorstwa na rynku usług    61
  ROZDZIAŁ 4. Otoczenie przedsiębiorstwa usługowego    64
    4.1. Pojęcie i klasyfikacja otoczenia (Beata Świecka)    64
    4.2. Otoczenie prawne (Iwona Szymczak)    70
      4.2.1. Działalność usługowa na podstawie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej    70
      4.2.2. Umowy o świadczenie usług w obrocie gospodarczym    74
    4.3. Otoczenie państwowe i samorządowe (Małgorzata Gorzałczyńska-Koczkodaj)    76
    4.4. Otoczenie międzynarodowe (Wojciech Drożdż)    84
    4.5. Otoczenie bankowo-finansowe (Beata Świecka)    91
      4.5.1. Instytucje finansowe    92
      4.5.2. Instrumenty finansowe    94
    4.6. Otoczenie konsumenckie (Agnieszka Smalec)    97
    4.7. Otoczenie konkurencyjne (Ireneusz Jaźwiński)    106
      4.7.1. Podstawy konkurencji    106
      4.7.2. Obszary i rodzaje konkurencji    109
      4.7.3. Konkurencja przedsiębiorstw usługowych w różnych strukturach rynku    112
    4.8. Otoczenie rynku pracy (Magdalena Majchrzak)    113
      4.8.1. Praca w usługach    113
      4.8.2. Czas pracy w przedsiębiorstwie usługowym    115
      4.8.3. Udział pracy w sferze usług w tworzeniu PKB    115
  ROZDZIAŁ 5. Czynniki produkcji w przedsiębiorstwie usługowym (Daniel Szostak)    118
    5.1. Wprowadzenie    118
    5.2. Praca jako czynnik produkcji    120
    5.3. Ziemia jako czynnik produkcji    122
    5.4. Kapitał jako czynnik produkcji    125
    5.5. Informacja i wiedza jako czynniki produkcji    127
  ROZDZIAŁ 6. Przedsiębiorstwo usługowe a środowisko (Beata Meyer)    130
    6.1. Znaczenie środowiska dla przedsiębiorstwa usługowego    130
    6.2. Ograniczenia środowiskowe funkcjonowania przedsiębiorstw usługowych    137
      6.2.1. Oddziaływanie systemów społeczno-gospodarczych na środowisko    137
      6.2.2. Bariery środowiskowe i ich koszty    140
    6.3. Zarządzenie środowiskowe    143
  ROZDZIAŁ 7. Przedsiębiorstwo usługowe w gospodarce regionalnej (Agnieszka Lewandowska, Dawid Milewski)    148
    7.1. Gospodarka regionalna    148
    7.2. Znaczenie polityki regionalnej dla przedsiębiorstwa usługowego    151
    7.3. Wizerunek regionu a przedsiębiorstwo usługowe    159
  ROZDZIAŁ 8. Rachunkowość finansowa w przedsiębiorstwach usługowych (Piotr Szczypa)    167
    8.1. Powiązania między rachunkowością finansową a rachunkowością zarządczą    167
    8.2. Funkcje rachunkowości finansowej    174
    8.3. Księgi rachunkowe    177
    8.4. Obszary zastosowania informacji ze sprawozdawczości finansowej    179
  ROZDZIAŁ 9. Opodatkowanie przedsiębiorstw usługowych (Sławomir Zarębski)    183
    9.1. Opodatkowanie dochodów    184
    9.2. Opodatkowanie usług podatkiem VAT    192
    9.3. Opodatkowanie majątku i czynności cywilnoprawnych    198
    9.4. Pozostałe obowiązki podatkowe    201
    9.5. Strategie podatkowe    205
  Bibliografia    210
  Indeks rzeczowy (Anna Tokarz)    215
RozwińZwiń