INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Druga część i uzupełnienie podręcznika Interpretacja danych jakościowych w ciekawy i klarowny sposób pokazuje jak, krok po kroku, przeprowadzić własne badania, a także odpowiada na pytania:
- co może stanowić odpowiedni temat badawczy?
- w jaki sposób wybrać odpowiednią metodologię?
- jak przygotować plan badania i od czego zacząć?
- jakie są możliwości wykorzystania programów komputerowych w analizie danych jakościowych?
- w jaki sposób ocenić jakość badania?
Zakończenie badania to jednak nie koniec. Silverman, bazując na swoim bogatym doświadczeniu radzi, jak napisać raport badawczy, w jakiej formie go przedstawić i opublikować. Daje również praktyczne wskazówki, jak przetrwać obronę pracy doktorskiej. Każdy rozdział kończą bloki z proponowanymi ćwiczeniami i polecaną literaturą przedmiotu.
Książka napisana jasnym, przystępnym językiem i zilustrowana wieloma przykładami jest skierowana do studentów studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 456 |
Kategoria | Metody badań społecznych |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-15480-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp do drugiego wydania | 17 |
CZĘŚĆ I. Wprowadzenie | 21 |
ROZDZIAŁ 1. Jak korzystać z podręcznika? | 23 |
ROZDZIAŁ 2. Jak można wykorzystywać badanie jakościowe i jak nie można | 27 |
2.1. Wprowadzenie | 27 |
2.2. Czy metody jakościowe zawsze są najwłaściwsze? | 27 |
2.3. Czy powinienem stosować metody jakościowe? | 29 |
2.4. Postrzeganie badań w kontekście odmiennych modeli | 31 |
2.5. Uwagi końcowe | 37 |
Główne zagadnienia | 38 |
Polecane lektury | 38 |
Ćwiczenia | 38 |
ROZDZIAŁ 3. Doświadczenie badawcze 1 | 41 |
3.1. Wprowadzenie | 41 |
3.2. Dziennik badań Moiry | 43 |
3.2.1. Początki | 43 |
3.2.2. Orientacja teoretyczna | 44 |
3.2.3. Dane zgromadzone w trakcie badania | 44 |
3.2.4. Dostęp do danych: zachowaj rozsądek | 46 |
3.2.5. Proces badawczy: krytycyzm, formułowanie ocen i wywiad | 47 |
3.2.6. Próba danych | 47 |
3.2.7. Praktyczne znaczenie badania | 48 |
3.2.8. Uwagi końcowe | 49 |
3.2.9. Wnioski z historii Moiry | 49 |
3.3. Dziennik badań Sally | 51 |
3.3.1. Uzyskiwanie dostępu | 51 |
3.3.2. Gromadzenie nagrań | 52 |
3.3.3. Analiza zgromadzonych danych | 53 |
3.3.4. Analityczne konstruowanie problemu badawczego | 55 |
3.3.5. Kilka uwag na temat obserwacji uczestniczącej | 55 |
3.3.6. Kwestie etyczne | 56 |
3.3.7. Wnioski z historii Sally | 58 |
3.4. Dziennik badań Simona | 60 |
3.4.1. Początki | 60 |
3.4.2. Poznanie analizy konwersacyjnej | 61 |
3.4.3. Nadzieja na użyteczność | 62 |
3.4.4. Poszukiwanie tematu | 63 |
3.4.5. Uzyskiwanie dostępu | 64 |
3.4.6. Niepokój związany z wielkością próby | 64 |
3.4.7. Zawężenie problemu badawczego | 65 |
3.4.8. Wnioski z historii Simona | 66 |
3.5. Uwagi końcowe | 68 |
Główne zagadnienia | 70 |
Polecane lektury | 70 |
Ćwiczenia | 71 |
ROZDZIAŁ 4. Doświadczenie badawcze 2 | 73 |
4.1. Wprowadzenie | 73 |
4.2. Wywiady | 74 |
4.2.1. Życie i codzienność w społeczności osób starszych | 74 |
4.2.2. Opinie studentów na temat systemu ocen oraz pomocy naukowej | 75 |
4.2.3. Piłka nożna i męskość | 76 |
4.2.4. Praca z tekstem w klasach obcojęzycznych | 76 |
4.2.5. Żałoba i proces ozdrowieńczy jako narracje | 77 |
4.2.6. Narracje krewnych zmarłego | 77 |
4.2.7. Wywiady: podsumowanie | 78 |
4.3. Etnografie | 80 |
4.3.1. Analiza funkcji komunikacyjnych podczas nauki w niewielkich grupach | 80 |
4.3.2. Analiza pracy radiologów | 81 |
4.3.3. Grupy dyskusyjne w Internecie | 82 |
4.3.4. Etnografie: podsumowanie | 83 |
4.4. Teksty | 83 |
4.4.1. Analiza podręczników szkolnych do nauki religii | 84 |
4.4.2. Kształt japońskiej „nowoczesności” | 84 |
4.4.3. Medykalizacja ciała kobiety w średnim wieku w XX stuleciu | 85 |
4.4.4. Obraz „zbrodni” w lokalnej prasie | 85 |
4.4.5. „Dyskurs przedsiębiorstwa” w szkolnictwie wyższym | 86 |
4.4.6. Teksty: podsumowanie | 87 |
4.5. Nagrania audio | 87 |
4.5.1. Spotkania grupowe w hospicjach | 88 |
4.5.2. Asymetria w interakcjach między osobami, dla których angielski | 88 |
4.5.3. Nagrania audio: podsumowanie | 89 |
4.6. Nagrania wideo | 90 |
4.6.1. Komunikacja werbalna, tekstowa oraz wizualna widoczna | 90 |
4.6.2. Wczesne interakcje między matką a dzieckiem | 91 |
4.6.3. Tworzenie tożsamości etnicznej przez hiszpańskich imigrantów w Londynie | 92 |
4.6.4. Jak „doświadczenie kobiecości” jest przedstawiane | 92 |
4.6.5. Nagrania wideo: podsumowanie | 93 |
4.7. Połączenie metod | 94 |
4.7.1. Jak rekonstruowane są teksty | 94 |
4.7.2. Botswańskie kobiety w życiu publicznym (od 1800 roku | 94 |
4.7.3. Amerykańskie występy taneczne w dobie powojennej | 95 |
4.7.4. Jak kobiety odczuwają depresję | 95 |
4.7.5. Połączenie metod: podsumowanie | 96 |
4.8. Uwagi końcowe | 97 |
Główne zagadnienia | 99 |
Polecane lektury | 99 |
Ćwiczenia | 100 |
ROZDZIAŁ 5. Czy „oryginalność” ma znaczenie? | 101 |
5.1. Wprowadzenie | 101 |
5.2. Oryginalność | 102 |
5.3. Zawodowcem być | 104 |
5.4. Niezależna myśl krytyczna | 105 |
5.4.1. Rozwój pojęcia i/lub metodologii | 105 |
5.4.2. Krytyczny stosunek do przyjętego podejścia | 106 |
5.4.3. Wykorzystanie wcześniejszych badań | 106 |
5.4.4. Gotowość do zmiany obranego kierunku | 107 |
5.5. Uwagi końcowe | 107 |
Główne zagadnienia | 108 |
Polecane lektury | 108 |
Ćwiczenia | 109 |
CZĘŚĆ II. Początek | 111 |
ROZDZIAŁ 6. Wybór tematu | 113 |
6.1. Wprowadzenie | 113 |
6.2. Uproszczony indukcjonizm | 114 |
6.3. Strategia nadmiaru: „brać wszystko, co się nadarzy” | 116 |
6.4. Wielki teoretyk | 119 |
6.5. Strategie właściwe dla indukcjonistów ze skłonnością do upraszczania | 120 |
6.5.1. Korzystaj z pojęć | 120 |
6.5.2. Rozwijaj wyniki innych badań | 121 |
6.5.3. Wprowadź trzecią zmienną | 122 |
6.6. Strategie właściwe dla zwolenników nadmiaru | 122 |
6.6.1. Opracuj diagram | 123 |
6.6.2. Znajdź łamigłówkę | 123 |
6.6.3. Obiektyw o zmiennej ogniskowej | 124 |
6.6.4. Ostrzeżenie: unikaj redukcjonizmu | 125 |
6.7. Strategie właściwe dla wielkich teoretyków | 126 |
6.7.1. Ignoruj mody | 126 |
6.7.2. Znajdź dane | 126 |
6.8. Strategie właściwe dla wszystkich badaczy | 127 |
6.8.1. Ustal, jaki temat badania możesz podjąć | 127 |
6.8.2. Dostrzeż sprzężenia zwrotne | 128 |
6.8.3. Zrozum, że kategorie przesycone są teorią | 128 |
6.9. Uwagi końcowe | 128 |
Główne zagadnienia | 129 |
Polecane lektury | 130 |
Ćwiczenia | 130 |
ROZDZIAŁ 7. Zastosowanie teorii | 133 |
7.1. Wprowadzenie | 133 |
7.2. Czym jest teoria? | 134 |
7.3. Teorie, modele i hipotezy | 136 |
7.4. Trochę przykładów | 139 |
7.5. Uogólnienia i tworzenie teorii | 142 |
7.6. Jak teoretyzować na podstawie danych | 144 |
7.7. Uwagi końcowe | 145 |
Główne zagadnienia | 146 |
Polecane lektury | 146 |
Ćwiczenia | 147 |
ROZDZIAŁ 8. Wybór metodologii | 149 |
8.1. Wprowadzenie | 149 |
8.2. Twoja strategia badawcza | 149 |
8.2.1. Wczesna decyzja | 150 |
8.2.2. Powiązania między metodami, metodologiami a społeczeństwem | 151 |
8.2.3. Modele kształtujące znaczenie metod | 152 |
8.2.4. Wybór właściwej metody | 153 |
8.3. Wybór metodologii: studium przypadku | 154 |
8.3.1. Badanie doradztwa | 154 |
8.3.2. Skrzywienie ilościowe | 156 |
8.3.3. Planowanie metodologii: trzy znane możliwości | 156 |
8.3.4. Przyjęta metodologia | 160 |
8.3.5. Podsumowanie i wnioski | 161 |
8.4. Dane niewywołane? | 161 |
8.5. Połączenie metod | 162 |
8.6. Uwagi końcowe | 164 |
Główne zagadnienia | 164 |
Polecane lektury | 165 |
Ćwiczenia | 165 |
ROZDZIAŁ 9. Wybór przypadku | 167 |
9.1. Wprowadzenie | 167 |
9.2. Czym jest studium przypadku? | 168 |
9.3. Tworzenie uogólnień na podstawie przypadków | 169 |
9.4. Rodzaje studiów przypadków | 169 |
9.5. Łączenie badań jakościowych ze wskaźnikami ilościowymi dotyczącymi populacji | 170 |
9.6. Celowy dobór próby | 171 |
9.7. Teoretyczny dobór próby | 173 |
9.7.1. Wybór przypadków pod kątem teorii | 173 |
9.7.2. Wybór przypadków „odchyleń” | 175 |
9.7.3. Zmiana wielkości próby w trakcie badania | 176 |
9.8. Możliwość tworzenia uogólnień na podstawie pojedynczego przypadku | 177 |
9.9. Uwagi końcowe | 179 |
Główne zagadnienia | 179 |
Polecane lektury | 180 |
Ćwiczenia | 180 |
ROZDZIAŁ 10. Przygotowanie planu badania | 181 |
10.1. Wprowadzenie | 181 |
10.2. Osiągnij krystaliczną przejrzystość | 183 |
10.3. Zaplanuj, zanim napiszesz | 183 |
10.4. Bądź przekonujący | 184 |
10.5. Bądź praktyczny | 185 |
10.6. Zarysuj szerszy kontekst | 185 |
10.7. Uwagi końcowe | 186 |
Główne zagadnienia | 187 |
Polecane lektury | 187 |
Ćwiczenia | 187 |
CZĘŚĆ III. Analiza danych | 189 |
ROZDZIAŁ 11. Rozpoczęcie analizy danych | 191 |
11.1. Wprowadzenie | 191 |
11.2. Natychmiastowe rozpoczęcie analizy danych | 192 |
11.2.1. Analizuj dane już obecne w sferze publicznej | 192 |
11.2.2. Poproś o dane lub pożycz je od innych | 193 |
11.2.3. Zwróć się o radę do promotora | 194 |
11.2.4. Analizuj dane na bieżąco | 194 |
11.2.5. Stawiaj kluczowe pytania na temat danych | 195 |
11.3. Wywiady | 196 |
11.4. Notatki terenowe | 196 |
11.4.1. To, co możesz zobaczyć | 201 |
11.4.2. Jak jesteś traktowany | 202 |
11.5. Teksty | 203 |
11.5.1. Historia pilota marynarki wojennej | 204 |
11.6. Dane wizualne | 206 |
11.7. Transkrypcje | 207 |
11.8. Uwagi końcowe | 211 |
Główne zagadnienia | 211 |
Polecane lektury | 212 |
Ćwiczenia | 212 |
ROZDZIAŁ 12. Rozwinięcie analizy danych | 215 |
12.1. Wprowadzenie | 215 |
12.2. Studium przypadku | 215 |
12.3. Notatki terenowe i analiza danych | 218 |
12.3.1. Dlaczego szczegóły mają znaczenie | 218 |
12.3.2. Dwa sposoby rozwinięcia analizy notatek terenowych | 219 |
12.3.3. Rozwinięcie analizy notatek terenowych | 221 |
12.3.4. Postępujące ograniczanie zainteresowań w trakcie pracy terenowej | 222 |
12.3.5. Wykorzystywanie tabel w testowaniu hipotez | 224 |
12.3.6. Ograniczenia w kodowaniu notatek terenowych | 226 |
12.4. Transkrypcje i analiza danych | 228 |
12.4.1. Dlaczego warto pracować z nagraniami audio? | 228 |
12.4.2. Analiza nagrań audio | 229 |
12.5. Uwagi końcowe | 231 |
Główne zagadnienia | 231 |
Polecane lektury | 231 |
Ćwiczenia | 232 |
ROZDZIAŁ 13. Wykorzystanie komputera w analizie danych jakościowych (Clive Seale) | 233 |
13.1. Wprowadzenie | 233 |
13.2. Zalety CAQDAS | 234 |
13.2.1. Szybkość | 235 |
13.2.2. Dyscyplina | 236 |
13.2.3. Praca zespołowa | 238 |
13.2.4. Dobór próby | 238 |
13.3. Ograniczenia i wady | 241 |
13.3.1. Wykorzystywanie edytora tekstu na potrzeby CAQDAS | 241 |
13.3.2. Narzucenie analizie ograniczonej perspektywy | 242 |
13.3.3. Niewielkie fragmenty danych | 244 |
13.4. Programy podstawowe: ETNOGRAPH, NUD•IST i ATLAS | 246 |
13.4.1. ETHOGRAPH | 246 |
14.4.2. NUD•IST | 247 |
14.4.3. ATLAS | 248 |
13.5. Tworzenie teorii za pomocą CAQDAS | 249 |
13.6. Hiperlinki do postmodernistycznego odczytywania tekstu | 252 |
13.7. Uwagi końcowe | 254 |
Główne zagadnienia | 254 |
Polecane lektury | 254 |
Ćwiczenia | 255 |
ROZDZIAŁ 14. Jakość w badaniach jakościowych | 257 |
14.1. Wprowadzenie | 257 |
14.2. Trafność | 258 |
14.2.1. Zasada możliwości obalenia | 261 |
14.2.2. Metoda ciągłego porównywania | 262 |
14.2.3. Dogłębna analiza danych | 263 |
14.2.4. Analiza przypadków odchyleń | 264 |
14.2.5. Używanie odpowiednich tabel | 267 |
14.3. Rzetelność | 269 |
14.3.1. Rzetelność w badaniu etnograficznym | 270 |
14.3.2. Rzetelność w badaniu interakcji utrwalonych na taśmie audio | 271 |
14.4. Uwagi końcowe | 272 |
Główne zagadnienia | 273 |
Polecane lektury | 273 |
Ćwiczenia | 273 |
ROZDZIAŁ 15. Ocena badań jakościowych | 275 |
15.1. Wprowadzenie | 275 |
15.2. Dwa wskaźniki umożliwiające ocenę badania | 275 |
15.3. Cztery kryteria jakości badania | 277 |
15.3.1. Tworzenie użytecznych teorii | 277 |
15.3.2. Wykorzystanie podejścia samokrytycznego | 278 |
15.3.3. Rozważania dotyczące właściwych metod badawczych | 279 |
15.3.4. Praktyczne zastosowanie wyników | 280 |
15.4. Zastosowanie kryteriów jakości | 280 |
15.4.1. Proces rekonwalescencji kobiet cierpiących na depresję | 280 |
15.4.2. Usługi terapeutyczne | 282 |
15.4.3. Fachowa opieka w szpitalu | 283 |
15.4.4. Kobiety ciężarne uzależnione od kokainy | 283 |
15.5. Ponowne rozpatrzenie czterech kryteriów jakości | 285 |
15.5.1. Pogłębiona analiza | 285 |
15.5.2. Dlaczego powinniśmy ufać badaniu jakościowemu? | 286 |
15.5.3. Czy tylko wywiady? | 287 |
15.5.4. Badania a praktycy | 290 |
15.6. Uwagi końcowe | 291 |
Główne zagadnienia | 292 |
Polecane lektury | 292 |
Ćwiczenia | 292 |
CZĘŚĆ IV. Zachowaj kontakt | 295 |
ROZDZIAŁ 16. Prowadzenie dokumentacji | 297 |
16.1. Wprowadzenie | 297 |
16.2. Omówienie przeczytanych lektur | 297 |
16.3. Dziennik badania | 299 |
16.4. Uwagi końcowe | 302 |
Główne zagadnienia | 302 |
Polecane lektury | 302 |
Ćwiczenia | 302 |
ROZDZIAŁ 17. Kontakty w terenie | 305 |
17.1. Wprowadzenie | 305 |
17.2. Środowisko i dostęp | 306 |
17.3. Etyka w badaniach jakościowych | 308 |
17.4. Studium przypadku 1 | 310 |
17.5. Informacja zwrotna w studium przypadku | 313 |
17.6. Płeć kulturowa w studium przypadku | 315 |
17.7. Studium przypadku 2. Płeć kulturowa w badaniu terenowym | 316 |
17.8. Informacja zwrotna jako test trafności | 318 |
17.9. Uwagi końcowe | 319 |
Główne zagadnienia | 319 |
Polecane lektury | 320 |
Ćwiczenia | 320 |
ROZDZIAŁ 18. Dobra współpraca z promotorem | 321 |
18.1. Wprowadzenie | 321 |
18.2. Budzące grozę historie o współpracy z promotorem | 322 |
18.3. Oczekiwania studenta i promotora | 323 |
18.4. Wczesne fazy współpracy | 324 |
18.5. Późniejsze fazy współpracy | 325 |
18.6. Obowiązujące zasady i zwyczaje | 326 |
18.7. Uwagi końcowe | 327 |
Główne zagadnienia | 327 |
Polecane lektury | 327 |
Ćwiczenia | 327 |
ROZDZIAŁ 19. Uzyskanie informacji zwrotnej | 329 |
19.1. Wprowadzenie | 329 |
19.2. Pisanie | 330 |
19.3. Prezentacje ustne | 331 |
19.4. Umiejętność prezentacji badania | 333 |
19.4.1. Dobre rozwiązania | 333 |
19.4.2. Złe rozwiązania | 334 |
19.4.3. Rozwiązania mieszane | 335 |
19.4.4. Dobre i złe prezentacje | 337 |
19.5. Uwagi końcowe | 337 |
Główne zagadnienia | 337 |
Polecane lektury | 338 |
Ćwiczenia | 338 |
CZĘŚĆ V. Pisanie rozprawy naukowej | 339 |
ROZDZIAŁ 20. Kilka pierwszych stron | 341 |
20.1. Wprowadzenie | 341 |
20.2. Tytuł | 341 |
20.3. Abstrakt | 342 |
20.4. Spis treści | 343 |
20.5. Wstęp | 343 |
20.6. Uwagi końcowe | 344 |
Główne zagadnienia | 344 |
Polecane lektury | 344 |
Ćwiczenia | 344 |
ROZDZIAŁ 21. Przegląd literatury przedmiotu | 347 |
21.1. Wprowadzenie | 347 |
21.2. Pytania praktyczne | 347 |
21.2.1. Co powinien zawierać przegląd literatury | 347 |
21.2.2. Zaplanuj swoją lekturę | 348 |
21.2.3. Gdzie możesz znaleźć literaturę? | 348 |
21.2.4. Wszystkiego jest tak dużo – jak znaleźć na to czas? | 349 |
21.3. Zasady | 349 |
21.3.1. Okaż respekt dla literatury | 350 |
21.3.2. Bądź skoncentrowany i krytyczny | 350 |
21.3.3. Unikaj czystego opisu | 350 |
21.3.4. Pisz, gdy ukończysz pozostałe rozdziały | 351 |
21.4. Czy przegląd literatury jest w ogóle potrzebny? | 352 |
21.5. Uwagi końcowe | 353 |
Główne zagadnienia | 353 |
Polecane lektury | 353 |
Ćwiczenia | 353 |
ROZDZIAŁ 22. Rozdział metodologiczny | 355 |
22.1. Wprowadzenie | 355 |
22.2. Co powinno się znaleźć w rozdziale metodologicznym? | 356 |
22.3. Czy potrzebna jest historia powstania badania? | 358 |
22.4. Uwagi końcowe | 361 |
Główne zagadnienia | 361 |
Polecane lektury | 362 |
Ćwiczenia | 362 |
ROZDZIAŁ 23. Praca nad rozdziałami analitycznymi | 363 |
23.1. Wprowadzenie | 363 |
23.2. Makrostruktura | 364 |
23.2.1. Zaplanowanie spisu treści na wczesnym etapie pracy | 364 |
23.2.2. Zaplanowanie opowieści | 367 |
23.3. Mikrostruktura | 363 |
23.3.1. Wprowadzenie | 370 |
23.3.2. Część podstawowa | 371 |
23.3.3. Zakończenie | 372 |
23.4. Końcowe „dopinanie” | 372 |
23.5. Uwagi końcowe | 374 |
Główne zagadnienia | 374 |
Polecane lektury | 374 |
Ćwiczenia | 375 |
ROZDZIAŁ 24. Ostatni rozdział | 377 |
24.1. Wprowadzenie | 377 |
24.2. Ostatni rozdział jako czynnik dwustronnie pobudzający | 378 |
24.3. Co konkretnie powinno znaleźć się w ostatnim rozdziale? | 378 |
24.4. Wyznania i peany | 379 |
24.5. Teoretyzowanie jako sposób myślenia o danych | 380 |
24.6. Pisanie z myślą o odbiorcy | 381 |
24.7. Dlaczego praca nad ostatnim rozdziałem może okazać się zabawna? | 382 |
24.8. Uwagi końcowe | 382 |
Główne zagadnienia | 383 |
Polecane lektury | 383 |
Ćwiczenia | 384 |
CZĘŚĆ VI. Obrona pracy doktorskiej | 385 |
ROZDZIAŁ 25. Przetrwać obronę pracy doktorskiej | 387 |
25.1. Wprowadzenie | 387 |
25.2. Budzące grozę historie obrony prac doktorskich | 388 |
25.3. Przygotowanie do obrony pracy | 389 |
25.4. Przebieg obrony | 389 |
25.5. Rezultaty | 390 |
25.6. Modyfikacja pracy po obronie | 391 |
25.7. Studium przypadku | 391 |
25.7.1. Zwięzłe podsumowanie rozprawy | 392 |
25.7.2. Moje pytania | 392 |
25.7.3. Moje uwagi końcowe | 393 |
25.7.4. Ostateczny wynik | 394 |
25.7.5. Wnioski ogólne | 394 |
25.8. Uwagi końcowe | 395 |
Główne zagadnienia | 395 |
Polecane lektury | 395 |
Ćwiczenia | 396 |
CZĘŚĆ VII. Podsumowanie | 397 |
ROZDZIAŁ 26. Efektywne badania jakościowe | 399 |
26.1. Wprowadzenie | 399 |
26.2. Zachowaj prostotę | 399 |
26.3. Czerp korzyści z posługiwania się danymi jakościowymi | 400 |
26.4. Unikaj „potopu” danych | 401 |
26.5. Unikaj metod dziennikarskich | 401 |
26.6. Uwagi końcowe | 402 |
Główne zagadnienia | 403 |
Polecane lektury | 403 |
Ćwiczenia | 403 |
CZĘŚĆ VIII. I co dalej? | 405 |
ROZDZIAŁ 27. Publikacja | 407 |
27.1. Wprowadzenie | 407 |
27.2. Strategiczne wybory | 408 |
27.2.1. Książki | 408 |
27.2.2. Wybór pisma naukowego | 408 |
27.2.3. Reakcja na decyzję redakcji | 409 |
27.2.4. Uwzględnij wymagania dotyczące publikacji artykułu w pismach | 409 |
27.3. Czego poszukują redaktorzy pism naukowych? | 410 |
27.4. Uwagi recenzentów | 411 |
27.4.1. Dobre wiadomości | 411 |
27.4.2. Złe wiadomości | 411 |
27.4.3. Wskazówki | 413 |
27.4.4. Wnioski | 413 |
27.5. Jak napisać krótki artykuł do pisma naukowego | 413 |
27.6. Uwagi końcowe | 414 |
Główne zagadnienia | 415 |
Polecane lektury | 415 |
Ćwiczenia | 415 |
ROZDZIAŁ 28. Odbiorcy | 417 |
28.1. Wprowadzenie | 417 |
28.2. Decydenci polityczni jako odbiorcy | 418 |
28.3. Praktycy jako odbiorcy | 419 |
28.4. Ogół jako odbiorcy | 420 |
28.5. Uwagi końcowe | 422 |
Główne zagadnienia | 422 |
Polecane lektury | 422 |
Ćwiczenia | 423 |
ROZDZIAŁ 29. Poszukiwanie pracy | 425 |
29.1. Wprowadzenie | 425 |
29.2. Uzyskiwanie informacji o wakatach | 425 |
29.3. Miejsce na liście liczących się kandydatów | 426 |
29.4. Rozmowa kwalifikacyjna | 427 |
29.5. Uwagi końcowe | 429 |
Główne zagadnienia | 429 |
Polecane lektury | 429 |
Ćwiczenia | 429 |
Załącznik. Uproszczone symbole transkrypcji | 431 |
Słownik terminów | 433 |
Bibliografia | 439 |
Indeks nazwisk | 449 |
Indeks rzeczowy | 453 |