Biura podróży na rynku turystycznym

Biura podróży na rynku turystycznym

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Drugie, uzupełnione wydanie podręcznika do przedmiotów związanych z funkcjonowaniem i obsługą przedsiębiorstw turystycznych, adresowane do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i wykładowców na kierunkach: hotelarstwo, turystyka i rekreakcja oraz na wydziałach ekonomicznych ze specjalizacją turystyczną.


Książka zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat rozwoju i funkcjonowania rynku usług turystycznych oraz miejsca i roli biur podróży na tym rynku.


Książka dostępna w sprzedaży w pierwszej połowie listopada 2008 roku!


Rok wydania2008
Liczba stron200
KategoriaUsługi
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15669-5
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  ROZDZIAŁ 1. Przedmiot działalności wyspecjalizowanych podmiotów pośrednictwa    15
    1.1. Definicje biur podroży    15
    1.2. Prawne regulacje dotyczące przedmiotu działalności biur podróży    22
    1.3. Przedmiot działalności pośrednictwa i organizacji w turystyce    24
      1.3.1. Usługa pośrednictwa    24
      1.3.2. Usługa organizacji    26
  ROZDZIAŁ 2. Cechy rynku turystycznego jako przesłanki zapotrzebowania    31
    2.1. Natura turystyki, popyt turystyczny, gospodarka turystyczna    31
    2.2. Przedmiot popytu turystycznego    33
    2.3. Punkt widzenia konsumenta. Funkcja produkcji użyteczności w turystyce a zapotrzebowanie    37
      2.3.1. Cechy popytu i podaży jako przesłanki funkcji produkcji użyteczności    38
      2.3.2. Funkcja produkcji użyteczności turystycznej    41
    2.4. Punkt widzenia producenta. Funkcja użyteczności producenta a zapotrzebowanie    45
      2.4.1. Funkcja użyteczności producenta    45
      2.4.2. Maksymalizacja funkcji celu producenta a popyt na jego usługi    49
      2.4.3. Popyt producentów na usługi pośrednictwa i organizacji    50
  ROZDZIAŁ 3. Tendencje rozwoju popytu turystycznego a zapotrzebowanie    55
    3.1. Uwagi ogólne    55
    3.2. Historyczne czynniki rozwoju ruchu i popytu turystycznego    56
      3.2.1. Postęp w transporcie    57
      3.2.2. Instytucjonalizacja czasu wolnego    61
      3.2.3. Wzrost stopy życiowej    62
      3.2.4. Rozwój innych elementów podąży usług turystycznych    63
      3.2.5. Regulacje prawne dotyczące przekraczania granic państwowych    64
      3.2.6. Podróże służbowe    64
      3.2.7. Uwagi końcowe    65
    3.3. Skala i zróżnicowanie popytu turystycznego a zapotrzebowanie na działalność´    65
      3.3.1. Zasięg przestrzenny ruchu turystycznego a zapotrzebowanie na działalność pośrednictwa i organizacji    65
      3.3.2. Wzrost dochodów ludności a zapotrzebowanie na działalność´ pośrednictwa    67
      3.3.3. Podróże służbowe jako generator popytu na usługi agentów podróży i tur operatorów    69
      3.3.4. Zasób czasu wolnego a popyt na usługi pośrednictwa i organizacji    71
      3.3.5. Różnicowanie struktury przestrzenno-rodzajowej popytu turystycznego    72
  ROZDZIAŁ 4. Procesy rozwoju podaży podstawowych usług turystycznych stymulujące    73
    4.1. Rozwój transportu jako czynnik stymulujący działalność´ podmiotów pośrednictwa    73
      4.1.1. Biura podróży jako sieć sprzedaży usług przewoźników    74
      4.1.2. Wpływ działalności organizatorskiej biur podróży na wykorzystanie podaż    82
    4.2. Rozwój hotelarstwa jako czynnik stymulujący działalność´ pośrednictwa i organizacji    89
      4.2.1. Wzrost skali działalności i stopnia koncentracji kapitału zakładu hotelarskiego    89
      4.2.2. Skala działalności podmiotu a stopień´ ryzyka ekonomicznego    90
      4.2.3. Formy organizacji sprzedaży usług a ryzyko handlowe i cena    91
  ROZDZIAŁ 5. Historyczny rozwój form instytucjonalnych pośrednictwa i organizacji    95
    5.1. Biura podróży XIX wieku    95
    5.2. Główne kierunki rozwoju biur podróży na początku XX wieku    100
    5.3. Okres międzywojenny    102
      5.3.1. Początki powiązań pionowych między kolejami i biurami podróży    102
      5.3.2. Początki powiązań´ poziomych między biurami podróży    103
      5.3.3. Dalsze rozszerzenie oferty biur podróży    103
    5.4. Tendencje rozwoju podmiotów pośrednictwa i organizacji po II wojnie światowej    104
      5.4.1. Początki procesu rozdzielania instytucjonalnego działalności organizatorskiej    104
      5.4.2. Procesy rozwoju rynku tur operatorskiego    106
    5.5. Najważniejsze cechy współczesnego rynku tur operatorskiego    113
      5.5.1. Monopolizacja rynku    113
      5.5.2. Fuzje finansowe    115
      5.5.3. Rola banków i innych instytucji finansowych    118
      5.5.4. Specjalizacja przedmiotu działalności    118
      5.5.5. Sieć zbytu produktu    120
    5.6. Instytucjonalny rozwój rynku detalicznych agentów podróży    121
    5.7. Internet na rynku turystycznym    126
    5.8. Etapy rozwoju rynku usług pośrednictwa i organizacji    127
  ROZDZIAŁ 6. Znaczenie i funkcje podmiotów pośrednictwa i organizacji    129
    6.1. Sfery, efekty oddziaływania i funkcje podmiotów    129
    6.2. Funkcje jednostek pośrednictwa i organizacji względem popytu turystycznego    132
      6.2.1. Główne funkcje biur podróży w zaspokojeniu potrzeb indywidualnych turysty    132
      6.2.2. Mechanizmy wpływu pośrednictwa i organizacji na rozmiary i strukturę    135
    6.3. Wpływ działalności podmiotów pośrednictwa i organizacji na podaż usług turystycznych    141
      6.3.1. Ogólna charakterystyka problemu    141
      6.3.2. Znaczenie usług tur operatorskich i pośrednictwa dla producentów usług    142
      6.3.3. Wpływ organizatorów podróży na podaż rynku turystycznego    145
    6.4. Wpływ biur podróży na otoczenie społeczno-gospodarcze turystyki    146
  ROZDZIAŁ 7. Rynek biur podróży w Polsce    151
    7.1. Regulacje prawne dotyczące branży biur podróży w Polsce    151
    7.2. Przemiany rynku biur podróży w Polsce    152
    7.3. Cechy rynku biur podróży w Polsce po roku 2000    154
      7.3.1. Obraz rynku w roku 2007    154
      7.3.2. Najważniejsze tendencje branży biur podróży po 2000 roku    154
  Bibliografia    157
    1. Literatura    157
    2. Materiały źródłowe    160
RozwińZwiń