Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym

Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podstawowym celem prezentowanej monografii jest przedstawienie ewolucyjnej teorii zarządzania strategicznego. Wysiłek badawczy skoncentrowano głównie na procesach różnicowania i selekcji. Perspektywa ewolucyjna uznaje, że organizacja funkcjonuje w selekcyjnym otoczeniu, a procesy różnicowania służą adaptacji i przetrwaniu. Założono, że procesy różnicowania bazujące na relacjach współdziałania i koopetycji są wyrazem z jednej strony adaptacji, a z drugiej strony wyrazem procesów samoorganizowania.


Monografia ma charakter teoriotwórczy. Ujmuje ewolucyjne prawidła postrzegania zjawisk, eksploatując wcześniej zweryfikowane uogólnienia i teorie naukowe, co w efekcie doprowadza do wyjaśnienia mechanizmów i określenia prawidłowości, torując drogę do nakreślenia ewolucyjnej teorii zarządzania strategicznego.


Treści zawarte w monografii zostały podzielone na trzy rozdziały. Pierwsze dwa stanowią całości odwołujące się do dwóch istotnych kontekstów zarządzania strategicznego: kontekstu organizacji i kontekstu otoczenia. Rozdział trzeci natomiast podejmuje wyjaśnienia ujęcia ewolucyjnego i konsekwencji strategicznych tego ujęcia. Monografia zawiera również aneks, w którym przedstawiono wyniki badań jakościowych odwołujących się do problematyki poruszanej w rozprawie.


Liczba stron209
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-304-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Kontekst strategii w zarządzaniu    15
  1.1. Prolegomena do kontekstu    15
  1.2. Własności kontekstu    24
  1.3. Kompozycja kontekstu    36
  1.4. Problem granic. W kierunku relacji    45
  2. Relacje w zarządzaniu strategicznym    52
  2.1. Schematy poznawcze w badaniach relacji    52
  2.2. Osobliwości relacji    63
  2.3. Strategiczny wymiar relacji    74
  2.3.1. Relacja współpracy    74
  2.3.2. Relacja konkurencji    79
  2.3.3. Relacja koopetycji    84
  3. Ewolucyjna perspektywa zarządzania strategicznego    95
  3.1. Ewolucja w ujęciu ekonomicznym    95
  3.2. Ewolucja w zarządzaniu strategicznym    101
  3.3. Koewolucja    109
  3.4. Mechanizmy ewolucyjne w zarządzaniu strategicznym    117
  3.4.1. Strategiczny ciąg ewolucyjny    117
  3.4.2. Różnicowanie    125
  3.4.3. Różnicowanie − perspektywa relacji    134
  3.4.3.1. Kooperatywna koewolucyjna konfiguracja. Strategie relacyjne    134
  3.4.3.2. Emergencja sieci jako wyraz różnicowania    140
  3.4.4. Różnicowalność – perspektywa atrybutów organizacji    144
  3.4.5. Selekcja    154
  Zakończenie    162
  Aneks    167
  Literatura    187
  Spis rysunków    207
  Spis tabel    209
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia