Autyzm i zespół Aspergera

Porady lekarza rodzinnego

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

1,30  2,00

Format: pdf

1,302,00

cena zawiera podatek VAT

W tym przystępnie napisanym poradniku znajdziesz najnowsze informacje i praktyczne wskazówki dotyczące autyzmu i zespołu Aspergera, m.in.: jak rozpoznać chorobę u dziecka, jakie są przyczyny, kto może zdiagnozować te choroby, jaką terapię wybrać, jak wspierać dziecko, jak pomóc innym zrozumieć zachowanie dziecka, jak na uczyć dziecko komunikowania się, jak radzić sobie z agresją i stresem, gdzie udać się po pomoc, jak wspierać w trudnym okresie dojrzewania, jak wygląda dorosłość chorych na autyzm i ZA.


Liczba stron32
WydawcaLITERAT HENRYK PŁONCZYŃSKI
ISBN-13978-83-7898-465-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    1
  Przyczyny    1
  Odmienne doświadczanie świata    2
  Zmysły    2
  Czytanie umysłu    2
  Świat za szklaną ścianą    3
  Uczenie się    3
  Jak rozpoznać, czy dziecko ma autyzm?    4
  Kto może postawić diagnozę?    6
  Poradnia psychologiczno-pedagogiczna    6
  Spektrum autyzmu    6
  Czy autyzm można wyleczyć?    7
  Zespół Aspergera    7
  Objawy    7
  Diagnoza    8
  Niepoprawny geniusz czy mądrala?    8
  Ludzie i przedmioty    9
  Jak pomóc dziecku?    9
  Wychowanie    9
  Zrozumieć dziecko i jego potrzeby    9
  Pomóc innym zrozumieć zachowanie dziecka    10
  Mocne strony    10
  Działanie rutynowe    10
  Dostosowanie środowiska    11
  Przewidywalność    11
  Wybór i podjęcie terapii    11
  Zaangażowanie rodziny    13
  Sfery rozwoju wymagające działań terapeutycznych    14
  Kontakty społeczne    14
  Kontakt wzrokowy    14
  Naśladowanie    15
  Wskazywanie    15
  Zabawa    15
  Rozpoznawanie emocji swoich i cudzych    16
  Mowa i komunikacja    17
  Jak nauczyć dziecko komunikowania się?    19
  Echolalia    19
  Dosłowne rozumienie języka    20
  Rozwój poznawczy    20
  Motywacja    22
  Systemy motywacyjne i żetony    22
  Kontrakt    23
  Zachowanie    24
  Model zachowania    25
  Stymulacje i kompulsje    26
  Stres i agresja    26
  Rozwój ruchowy    27
  Samodzielność    27
  Edukacja szkolna    28
  Przerwy    29
  Zalety integracji    29
  Indywidualny asystent, nauczyciel „cień”    29
  Trudny okres dojrzewania – szanse i zagrożenia    30
  Przyjaźń    30
  Zagrożenie depresją    30
  Odrzucenie i przemoc    30
  Dorosłość osób z autyzmem i zespołem Aspergera    31
  Gdzie udać się po pomoc?    31
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia