Diagnoza w resocjalizacji

Diagnoza w resocjalizacji

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

24,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji, wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania.


Podręcznik przeznaczony jest dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii oraz innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną.


Dzieło [...] ogarnia stan wiedzy o diagnozie i diagnozowaniu w resocjalizacji. Wydaje się ono być znaczącym wkładem w rozwój polskiej diagnostyki resocjalizacyjnej, w jej usystematyzowanie, ujednolicenie teoretyczne i metodyczne. A zatem ma także wybitne walory dydaktyczne i może z pożytkiem służyć wszystkim zainteresowanym problematyką opieki, wychowania, terapii, pomocy społecznej i resocjalizacji aktualnej i potencjalnej.


                                                                    (Z recenzji prof. Lesława Pytki)


Liczba stron388
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15516-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  CZĘŚĆ I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy diagnozy w resocjalizacji    11
    ROZDZIAŁ 1. Diagnoza w resocjalizacji - ogólne założenia teoretyczne    13
      1.1. Diagnoza na potrzeby resocjalizacji w strukturze diagnostyki pedagogicznej    13
      1.2. Niedostosowanie społeczne jako kategoria teoretyczna    21
      1.3. Podstawowe założenia teoretyczne diagnostyki resocjalizacyjnej    37
    ROZDZIAŁ 2. Ogólne założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji    56
      2.1. Społeczno-praktyczny wymiar diagnozy resocjalizacyjne    56
      2.2. Specyfika diagnozy resocjalizacyjnej - funkcje, przedmiot, cechy i kryteria oceny    60
      2.3. Przebieg i schemat diagnozy resocjalizacyjnej - model strukturalny i funkcjonalny    71
      2.4. Psychopedagogiczne i społeczne modele diagnozy resocjalizacyjnej - podstawy metodyczno-pragmatyczne    82
      2.5. Trudności i dylematy oraz zasady etyczne w diagnozie resocjalizacyjnej    109
      2.6. Perspektywy widzenia w diagnozie resocjalizacyjnej - indywidualna i środowiskowa    130
      2.7. Kierunki i aspekty diagnozy resocjalizacyjnej    136
    ROZDZIAŁ 3. Podmiotowe i przedmiotowe uwarunkowania przebiegu procesu diagnostycznego    147
      3.1. Czynniki determinujące i wyznaczniki jakości kontaktu diagnostycznego    148
      3.2. Czynniki dynamizujące przebieg kontaktu diagnostycznego    159
      3.3. Czynniki zakłócające przebieg kontaktu diagnostycznego    163
      3.4. Czynniki wyznaczające profesjonalizm diagnosty    172
      3.5. Mechanizmy modyfikujące i zaburzające proces diagnostyczny    178
  CZĘŚĆ II. Zakres i obszary diagnozy resocjalizacyjnej - szczegółowe założenia i rozwiązania metodologiczne    185
    ROZDZIAŁ 4. Płaszczyzny, sfery i obszary diagnozy resocjalizacyjnej    187
      4.1. Charakterystyka podstawowych aspektów i pragmatyka diagnozy indywidualnej - płaszczyzna biologiczna, psychologiczna i socjologiczna (społeczno-kulturowa)    188
      4.2. Charakterystyka głównych aspektów diagnozy środowiskowej – rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza    197
      4.3. Płaszczyzna kulturowa i duchowa jako obszar zaniedbany w diagnozie resocjalizacyjnej – próba ogólnej konceptualizacji problemu    213
    ROZDZIAŁ 5. Podstawowe metody, techniki i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w diagnozie resocjalizacyjne    222
      5.1. Ogólna charakterystyka metod i technik stosowanych w diagnozie resocjalizacyjnej    222
      5.2. Wybrane narzędzia do globalnej oceny zaburzeń w zachowaniu i niedostosowania społecznego    226
      5.3. Wybrane narzędzia do oceny różnych aspektów niedostosowania społecznego    261
        5.3.1. Diagnoza różnicowa zaburzeń antyspołecznych – zaburzenia osobowości, skrajna aspołeczność i zaburzenia psychopatyczne    261
        5.3.2. Diagnoza skłonności do zachowań przemocowych, agresywności i autoagresji oraz sposobu reagowania na frustracje    271
        5.3.3. Diagnoza wybranych korelatów i mechanizmów zachowań nieprzystosowawczych    277
    ROZDZIAŁ 6. Diagnoza warunków procesu resocjalizacji i weryfikacja efektów oddziaływań resocjalizacyjnych    286
      6.1. Instytucjonalne warunki resocjalizacji – mechanizmy determinujące zachowanie osoby napiętnowanej (niedostosowanej) i jakość oddziaływań resocjalizacyjnych    289
      6.2. Diagnoza środowiska wychowawczego instytucji resocjalizacyjnej i efektów oddziaływań - resocjalizacyjnych    294
    Zakończenie i kilka ogólnych refleksji dotyczących modelu diagnozowania w resocjalizacji    307
    Bibliografia    313
    Indeks nazwisk    330
    Indeks rzeczowy    335
    Spis tabel    340
    Spis ilustracji    341
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia