Problemy edukacji wobec rozwoju społeczno-gospodarczego. SE 131

-25%

Problemy edukacji wobec rozwoju społeczno-gospodarczego. SE 131

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,25  27,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 27,00 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,25 zł  


20,25

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dyskusja w środowisku polityków społecznych przyczynia się do wzbogacenia piśmiennictwa na temat współczesnych problemów i stanowi podstawę rekomendacji nowych rozwiązań. Jednym z pilniejszych wyzwań jest wykorzystanie ogromnego zainteresowania kształceniem się i zdobywaniem wiedzy obserwowanego w Polsce od początku okresu transformacji systemowej. W dobie realizacji procesu bolońskiego i niepowodzeń strategii lizbońskiej problemy badań i rozwoju znajdują znaczące miejsce w tych dyskusjach. Edukacja ma obecnie podstawowe znaczenie w kształtowaniu zrozumienia procesów zrównoważonego rozwoju.


Pierwszy rozdział niniejszej publikacji zawiera opracowania o rozwoju społeczno-gospodarczym z wykorzystaniem systemu edukacji. Ważne miejsce w tym procesie przemian zajmuje kontrowersyjny program reformowania szkolnictwa wyższego. Ta część stanowi najobszerniejszy rozdział niniejszej publikacji, a problemy studentów pojawiają się także w kolejnych częściach tomu. Dotyczą one uwarunkowań demograficznych i regionalnych. Publikacje na tematy demograficzne, ukazujące się w roku II Kongresu Demograficznego w Polsce, wpisują się w burzliwą dyskusję o zagrożeniach demograficznych kraju. Z kolei opracowania dotyczące problematyki regionalnej dobrze przystają do momentu podejmowania rozstrzygnięć związanych z budżetem Unii Europejskiej na lata 2014-2020.


„Studia Ekonomiczne” nr 131 – Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.


Rok wydania2013
Liczba stron230
KategoriaTeoria ekonomii
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  
  Rozdział I. EDUKACJA WOBEC ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO    11
  
  Janusz Sztumski: REFLEKSJE WOKÓŁ WYZWAŃ WOBEC EDUKACJI PRZEŁOMU XX I XXI WIEKU    13
  Summary    21
  
  Agnieszka Lorek: EDUKACJA DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM W KATOWICACH    23
  Summary    31
  
  Anna Skórska: SYSTEM KSZTAŁCENIA A ZATRUDNIENIE MŁODZIEŻY W KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ    32
  Summary    40
  
  Magdalena Rojek-Nowosielska: EDUKACJA JAKO INSTRUMENT KSZTAŁTOWANIA WIEDZY O SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW    42
  Summary    50
  
  Andrzej Przymeński: ZRÓŻNICOWANIE KLASOWE WSPÓŁCZESNEGO SPOŁECZEŃSTWA POLSKIEGO. TRUDNOŚCI W DYDAKTYCE ZAGADNIENIA    51
  Summary    59
  
  Rozdział II. PROBLEMY EDUKACJI NA POZIOMIE AKADEMICKIM    61
  
  Krystyna Piotrowska-Marczak: KONTROWERSJE WOKÓŁ SYSTEMU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE    63
  Summary    70
  
  Agnieszka Makarewicz-Marcinkiewicz: MIĘDZYNARODOWE I WEWNĄTRZSYSTEMOWE DETERMINANTY ZARZĄDZANIA SZKOLNICTWEM WYŻSZYM W POLSCE    72
  Summary    79
  
  Małgorzata Rószkiewicz: WPŁYW SYSTEMU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO NA KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO – POZYCJA POLSKI NA TLE KRAJÓW EUROPEJSKICH    81
  Summary    90
  
  Radosław Jeż: PROCES BOLOŃSKI A SYSTEM SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE. BUDOWA I KONSOLIDACJA TOŻSAMOŚCI EUROPEJSKIEJ W GOSPODARCE OPARTEJ NA WIEDZY    91
  Summary    99
  
  Edyta Jurczak-Pejko: KSZTAŁCENIE NA POZIOMIE WYŻSZYM A POTRZEBY GOSPODARKI (OPARTEJ NA) WIEDZY    100
  Summary    106
  
  Helena Szewczyk: REFORMA SYSTEMU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W ZAKRESIE ZATRUDNIANIA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W UCZELNIACH PUBLICZNYCH (WYBRANE PROBLEMY)    108
  Summary    114
  
  Grzegorz Węgrzyn: PARAMETRYZACJA EDUKACJI DROGĄ DONIKĄD    116
  Summary    123
  
  Rozdział III. DEMOGRAFICZNE UWARUNKOWANIA EDUKACJI    125
  
  Anita Richert-Kaźmierska, Marcin Forkiewicz: KSZTAŁCENIE OSÓB STARSZYCH W KONCEPCJI AKTYWNEGO STARZENIA SIĘ    127
  Summary    139
  
  Gabriela Plencler-Borecka, Agnieszka Gawor, Łukasz Borecki: UDZIAŁ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I DZIAŁAŃ TRANSGRESYJNYCH W KSZTAŁTOWANIU KAPITAŁU KARIERY    140
  Summary    150
  
  Marta Rostropowicz-Miśko: SYTUACJA LOKALNYCH RYNKÓW PRACY WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO W KONTEKŚCIE PROCESÓW MIGRACYJNYCH    151
  Summary    159
  
  Aleksandra Stańczyk: GÓRNICZE SZKOLNICTWO ZAWODOWE W OKRESIE TRANSFORMACJI USTROJOWEJ    161
  Summary    167
  
  Rozdział IV. REGIONALNE ASPEKTY EDUKACJI    169
  
  Elżbieta Kryńska: DETERMINANTY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ W SYSTEMIE SZKOLNYM. STUDIUM PRZYPADKU SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO    171
  Summary    180
  
  Małgorzata Podogrodzka: STUDENCI MAZOWSZA I POLSKI    181
  Summary    190
  
  Izabela Buchowicz: UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W GIMNAZJACH W WARSZAWIE, GDAŃSKU I LUBLINIE    191
  Summary    197
  
  Marta Makuch: POTENCJAŁ EKONOMICZNY KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU W XXI WIEKU. ANALIZA ZWIĄZKU PŁCI, WYKSZTAŁCENIA I STATUSU NA RYNKU PRACY Z PERSPEKTYWY REGIONALNEJ    198
  Summary    207
  
  Robert Rauziński, Teresa Sołdra-Gwiżdż, Kazimierz Szczygielski: INSTYTUCJE KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W REGIONIE OPOLSKIM    209
  Summary    217
  
  Beata Skubiak: EDUKACJA A ROZWÓJ REGIONALNY    218
  Summary    228
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia