EBOOKI WYDAWCY
-25%
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Dyskusja w środowisku polityków społecznych przyczynia się do wzbogacenia piśmiennictwa na temat współczesnych problemów i stanowi podstawę rekomendacji nowych rozwiązań. Jednym z pilniejszych wyzwań jest wykorzystanie ogromnego zainteresowania kształceniem się i zdobywaniem wiedzy obserwowanego w Polsce od początku okresu transformacji systemowej. W dobie realizacji procesu bolońskiego i niepowodzeń strategii lizbońskiej problemy badań i rozwoju znajdują znaczące miejsce w tych dyskusjach. Edukacja ma obecnie podstawowe znaczenie w kształtowaniu zrozumienia procesów zrównoważonego rozwoju.
Pierwszy rozdział niniejszej publikacji zawiera opracowania o rozwoju społeczno-gospodarczym z wykorzystaniem systemu edukacji. Ważne miejsce w tym procesie przemian zajmuje kontrowersyjny program reformowania szkolnictwa wyższego. Ta część stanowi najobszerniejszy rozdział niniejszej publikacji, a problemy studentów pojawiają się także w kolejnych częściach tomu. Dotyczą one uwarunkowań demograficznych i regionalnych. Publikacje na tematy demograficzne, ukazujące się w roku II Kongresu Demograficznego w Polsce, wpisują się w burzliwą dyskusję o zagrożeniach demograficznych kraju. Z kolei opracowania dotyczące problematyki regionalnej dobrze przystają do momentu podejmowania rozstrzygnięć związanych z budżetem Unii Europejskiej na lata 2014-2020.
„Studia Ekonomiczne” nr 131 – Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 230 |
Kategoria | Teoria ekonomii |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WSTĘP | 9 |
Rozdział I. EDUKACJA WOBEC ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO | 11 |
Janusz Sztumski: REFLEKSJE WOKÓŁ WYZWAŃ WOBEC EDUKACJI PRZEŁOMU XX I XXI WIEKU | 13 |
Summary | 21 |
Agnieszka Lorek: EDUKACJA DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM W KATOWICACH | 23 |
Summary | 31 |
Anna Skórska: SYSTEM KSZTAŁCENIA A ZATRUDNIENIE MŁODZIEŻY W KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ | 32 |
Summary | 40 |
Magdalena Rojek-Nowosielska: EDUKACJA JAKO INSTRUMENT KSZTAŁTOWANIA WIEDZY O SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW | 42 |
Summary | 50 |
Andrzej Przymeński: ZRÓŻNICOWANIE KLASOWE WSPÓŁCZESNEGO SPOŁECZEŃSTWA POLSKIEGO. TRUDNOŚCI W DYDAKTYCE ZAGADNIENIA | 51 |
Summary | 59 |
Rozdział II. PROBLEMY EDUKACJI NA POZIOMIE AKADEMICKIM | 61 |
Krystyna Piotrowska-Marczak: KONTROWERSJE WOKÓŁ SYSTEMU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE | 63 |
Summary | 70 |
Agnieszka Makarewicz-Marcinkiewicz: MIĘDZYNARODOWE I WEWNĄTRZSYSTEMOWE DETERMINANTY ZARZĄDZANIA SZKOLNICTWEM WYŻSZYM W POLSCE | 72 |
Summary | 79 |
Małgorzata Rószkiewicz: WPŁYW SYSTEMU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO NA KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO – POZYCJA POLSKI NA TLE KRAJÓW EUROPEJSKICH | 81 |
Summary | 90 |
Radosław Jeż: PROCES BOLOŃSKI A SYSTEM SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE. BUDOWA I KONSOLIDACJA TOŻSAMOŚCI EUROPEJSKIEJ W GOSPODARCE OPARTEJ NA WIEDZY | 91 |
Summary | 99 |
Edyta Jurczak-Pejko: KSZTAŁCENIE NA POZIOMIE WYŻSZYM A POTRZEBY GOSPODARKI (OPARTEJ NA) WIEDZY | 100 |
Summary | 106 |
Helena Szewczyk: REFORMA SYSTEMU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W ZAKRESIE ZATRUDNIANIA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W UCZELNIACH PUBLICZNYCH (WYBRANE PROBLEMY) | 108 |
Summary | 114 |
Grzegorz Węgrzyn: PARAMETRYZACJA EDUKACJI DROGĄ DONIKĄD | 116 |
Summary | 123 |
Rozdział III. DEMOGRAFICZNE UWARUNKOWANIA EDUKACJI | 125 |
Anita Richert-Kaźmierska, Marcin Forkiewicz: KSZTAŁCENIE OSÓB STARSZYCH W KONCEPCJI AKTYWNEGO STARZENIA SIĘ | 127 |
Summary | 139 |
Gabriela Plencler-Borecka, Agnieszka Gawor, Łukasz Borecki: UDZIAŁ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I DZIAŁAŃ TRANSGRESYJNYCH W KSZTAŁTOWANIU KAPITAŁU KARIERY | 140 |
Summary | 150 |
Marta Rostropowicz-Miśko: SYTUACJA LOKALNYCH RYNKÓW PRACY WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO W KONTEKŚCIE PROCESÓW MIGRACYJNYCH | 151 |
Summary | 159 |
Aleksandra Stańczyk: GÓRNICZE SZKOLNICTWO ZAWODOWE W OKRESIE TRANSFORMACJI USTROJOWEJ | 161 |
Summary | 167 |
Rozdział IV. REGIONALNE ASPEKTY EDUKACJI | 169 |
Elżbieta Kryńska: DETERMINANTY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ W SYSTEMIE SZKOLNYM. STUDIUM PRZYPADKU SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO | 171 |
Summary | 180 |
Małgorzata Podogrodzka: STUDENCI MAZOWSZA I POLSKI | 181 |
Summary | 190 |
Izabela Buchowicz: UCZNIOWIE ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W GIMNAZJACH W WARSZAWIE, GDAŃSKU I LUBLINIE | 191 |
Summary | 197 |
Marta Makuch: POTENCJAŁ EKONOMICZNY KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU W XXI WIEKU. ANALIZA ZWIĄZKU PŁCI, WYKSZTAŁCENIA I STATUSU NA RYNKU PRACY Z PERSPEKTYWY REGIONALNEJ | 198 |
Summary | 207 |
Robert Rauziński, Teresa Sołdra-Gwiżdż, Kazimierz Szczygielski: INSTYTUCJE KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W REGIONIE OPOLSKIM | 209 |
Summary | 217 |
Beata Skubiak: EDUKACJA A ROZWÓJ REGIONALNY | 218 |
Summary | 228 |