POLECAMY
Ta książka to znakomite wprowadzenie do zasad Porozumienia bez Przemocy (NVC) i ich zastosowania w rodzinie, przedszkolu lub szkole. Autorka dzieli się w niej swoim bogatym doświadczeniem w kształtowaniu relacji z dzieckiem, opartych na obustronnym dostrzeganiu i poszanowaniu uczuć i potrzeb.
,,Książkę Zofii Żuczkowskiej polecam wszystkim, którzy chcą poprawić swoje relacje z bliskimi, a szczególnie gorąco rodzicom. Tym, którzy szukają sposobu na kłótnie w piaskownicy, i tym, którzy obawiają się buntu nastolatka''. - Joanna SZULC, redaktor naczelna miesięcznika ,,Dziecko’’
,,Autorka podważa wiele staromodnych, ale i nowomodnych stereotypów wychowawczych. Jej książka jest ciekawa i mądra!'' - Jan WRÓBEL, nauczyciel, dziennikarz, dyrektor I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska” w Warszawie.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 254 |
Kategoria | Poradniki |
Wydawca | Mind |
ISBN-13 | 978-83-62445-37-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Część I. Dialog | 19 |
Na czym polega dialog i dlaczego warto stosować go zamiast kar? | 20 |
Ogrzewalnie dla rodziców | 23 |
Rodzice na rozdrożu | 26 |
Zamiast wychowania i magicznych słów | 35 |
W duchu empatii | 41 |
Dialog potrzebny do wzrostu jak woda do życia | 48 |
Język Serca | 52 |
Odpowiedzialność ‒ odpowiedź NA potrzeby | 55 |
Potrzeby ‒ wewnętrzna moc | 58 |
Kochaj mnie! | 62 |
Dyscyplina czy struktura? ‒ i kilka słów o granicach | |
Kiedy dzieci mówią ,,Nie’’ | 73 |
Ochronne użycie siły | 77 |
Ludzie ludziom | 82 |
Ukarani przez nagrody | 88 |
Empatyczny kontakt | 94 |
Ból i złość dziecka | 98 |
On się nakręca czy ja się wkręcam? | 103 |
Mediacje i negocjacje z dziećmi | 110 |
Triada mediacyjna ‒ misterium spotkania | 115 |
Tragiczne sposoby zaspokajania potrzeb | 119 |
Złość wobec dziecka | 126 |
Porozumienie bez Przemocy ,,nie działa’’ | 133 |
Dzieci mają głos | 134 |
Pierwsze sygnały kontaktu ‒ przygotowanie do dialogu | 136 |
Struktura dialogu | 139 |
Część II. Porozumienie bez Przemocy | 145 |
Gramatyka Języka Serca | 146 |
Niewidoczne dla oczu i niesłyszalne dla uszu | 156 |
Rewolucyjnie znaczenie spójnika ,,bo’’ | 164 |
Spójnik ,,bo’’ i dzieci | 171 |
W harmonii uczuć | 173 |
Świat potrzeb i obfitość strategii | 178 |
Kontakt a kompromis | 182 |
Kroki do kontaktu: prośba o kontakt i prośba reakcje | 186 |
Empatia ‒ przestrzeń kontaktu | 193 |
Świętowanie kontaktu i zaspokojonych potrzeb | 202 |
Wyzwalacze wewnętrznego bólu | 207 |
Dialog, który uzdrawia | 215 |
Wspierające społeczności rodziców | 221 |
Część III. Materiały do ćwiczeń | 233 |
Książki, które warto przeczytać | 254 |