Twoje kompetentne dziecko

-24%

Twoje kompetentne dziecko

Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej?

3 oceny

Wydawca:

Mind

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

24,32  32,00

Format: pdf

Cena początkowa: 32,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,48 zł  


24,32

w tym VAT

Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy w porę zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć w nich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem wzmacniamy je, a jakim osłabiamy?


Współcześni rodzice często czują się bezradni względem swoich dzieci. Gubią się też wśród porad wychowawczych, które mają sprawić, że ich dzieci staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne! Zamiast tego powinny mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Powinny także stopniowo uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.


JESPER JUUL, duński terapeuta rodzinny i pedagog, jeden z założycieli i dyrektorów Skandynawskiego Instytutu Kemplera dla pedagogów. Od 2004 roku kieruje siecią poradni wychowawczych Family-Lab International w ponad 15 krajach świata. Prowadzi wykłady, seminaria i warsztaty dla rodziców


Rok wydania2012
Liczba stron263
KategoriaPsychologia
WydawcaMind
TłumaczenieBeata Hellman, Barbara Baczyńska
ISBN-13978-83-62445-09-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Jesper Juul
  Twoje kompetentne dziecko
  SPIS RZECZY
  
  SŁOWO WSTĘPNE DO POLSKIEGO WYDANIA
  PODZIĘKOWANIA
  WPROWADZENIE
  ROZDZIAŁ 1. WARTOŚCI RODZINNE
  RODZINA JAKO STRUKTURA WŁADZY
  DEFINICJE
  METODY WYCHOWAWCZE
  WIEK BUNTU
  DOJRZEWANIE
  BUNT NASTOLATKA
  USTALANIE GRANIC
  JEDNOMYŚLNOŚĆ
  STANOWCZOŚĆ
  KONSEKWENCJE
  SPRAWIEDLIWOŚĆ
  DEMOKRATYCZNE INTERLUDIUM
  PROCES INTERAKCJI W RODZINIE
  KONFLIKT
  RÓWNOŚĆ
  SZACUNEK I AKCEPTACJA
  ŻĄDANIA
  SPOŁECZNOŚĆ JEDNOSTEK O RÓWNEJ GODNOŚCI
  ROZDZIAŁ 2. DZIECI WSPÓŁDZIAŁAJĄ!
    PODSTAWOWY KONFLIKT
  WSPÓŁDZIAŁANIE
  INTEGRALNOŚĆ
  KONFLIKT POMIĘDZY INTEGRALNOŚCIĄ A WSPÓŁDZIAŁANIEM
  OBJAWY PSYCHOSOMATYCZNE
  ZACHOWANIA DESTRUKCYJNE I AUTODESTRUKCYJNE
  ROZDZIAŁ 3. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI A WIARA W SIEBIE
  DEFINICJE
  ,,PATRZ NA MNIE, MAMO!” − POTRZEBA BYCIA DOSTRZEŻONYM
  DOSTRZEGANIE I OCENA
  DAWANIE DZIECIOM POCZUCIA WARTOŚCI
  NIEWIDZIALNE DZIECI
  DLACZEGO DZIECI STAJĄ SIĘ NIEWIDZIALNE?
  OD NIEWIDZIALNEGO DO WIDZIALNEGO
  PRZEMOC TO PRZEMOC
  POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI U DOROSŁYCH
  ROZDZIAŁ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA
  DEFINICJE
  NAJTRUDNIEJSZY PIERWSZY KROK
  ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA RODZICIELSKA
  OSOBISTA ODPOWIEDZIALNOŚĆ DZIECKA
  JĘZYK OSOBISTY
  ODPOWIEDZIALNY, ALE NIE SAM
  ODPOWIEDZIALNOŚĆ A USŁUGIWANIE
  ROZDZIAŁ 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA U DZIECI ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAKTYCZNA
  PRZEROST ODPOWIEDZIALNOŚCI U DZIECI
  SAM ZE SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
  WŁADZA RODZICIELSKA
  INTERAKCJA
  ODPOWIEDZIALNE UŻYCIE WŁADZY RODZICIELSKIEJ
  ROZDZIAŁ 6. GRANICE
  WYJŚCIE Z ROLI
  WYZNACZANIE GRANIC
  GDY WYZNACZANIE GRANIC IDZIE W ZŁĄ STRONĘ
  GRANICE SPOŁECZNE
  GRANICE SPOŁECZNE I STARSZE DZIECI
  ROZDZIAŁ 7. NASTOLATEK W RODZINIE
  ZA PÓŹNO NA WYCHOWYWANIE
  POCZUCIE STRATY U RODZICÓW
  WZAJEMNE RELACJE RODZICÓW
  KTO DECYDUJE?
  O KROK OD ZWYCIĘSTWA
  ROZDZIAŁ 8. RODZICE
  RÓŻNICE
  KIEROWANIE ZESPOŁOWE
  PARTNERSTWO A RODZICIELSTWO
  WZAJEMNOŚĆ OZNACZA SZACUNEK
RozwińZwiń