Podmiotowość człowieka w organizacji

Podmiotowość człowieka w organizacji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,32

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem publikacji jest przedstawienie różnych aspektów podmiotowości człowieka w organizacji. Autorzy zarysowali wyzwania związane z funkcjonowaniem człowieka w złożonych strukturach społeczno-organizacyjnych, a zarazem z koniecznością funkcjonowania w obrębie dwóch odmiennych porządków: jednego przynależnego światu rzeczy, a drugiego przynależnego światu podstawowych ludzkich potrzeb i wartości. Poruszono kwestie zaufania, kontroli, relacji zawodowych i decyzji menedżerskich podejmowanych w kontekście współpracy w organizacji, a także zachowań osób proaktywnych, rozwoju zawodowego i szkoleń z zakresu komunikacji interpersonalnej. Poddano również refleksji problem wartości towarzyszących działalności zawodowej pracowników.


Liczba stron162
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-595-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Marek Motyka, Justyna Pawlak)    9
  Rozdział 1. Podmiotowość pracowników – istotny aspekt angażowania się w działalność organizacji    17
  1.1. Uwagi wstępne    17
  1.2. Dwa poziomy podmiotowości pracowników    18
  1.3. Zadaniowe uczestnictwo w sytuacji pracy jako warunek doświadczania podmiotowości    20
  1.4. Motywacja wewnętrzna jako rezultat poczucia podmiotowości    24
  1.5. Podsumowanie    28
  Rozdział 2. Społeczna i ekonomiczna wartość zaufania w organizacji    29
  2.1. Uwagi wstępne    29
  2.2. Istota zaufania    30
  2.3. Kwestia ryzyka w zaufaniu    32
  2.4. Podmiotowy charakter zaufania    34
  2.5. Przyczyny wzrostu zainteresowania zaufaniem we współczesnym świecie    35
  2.6. Wymóg zaufania w gospodarce opartej na wiedzy    36
  2.7. Społeczne znaczenie zaufania w organizacji    38
  2.8. Ekonomiczne znaczenie zaufania w organizacji    39
  2.9. Uwagi końcowe    42
  Rozdział 3. Przedmiotowy i podmiotowy charakter kontroli w organizacji    44
  3.1. Uwagi wstępne    44
  3.2. Definiowanie kontroli    45
  3.3. Kontrola a zjawisko zależności    46
  3.4. Dwa typy kontroli w organizacji – kontrola „przedmiotowa” i kontrola „podmiotowa”    47
  3.5. Kontrola „przedmiotowa”    48
  3.6. Historia i mechanizmy psychologiczne kontroli „przedmiotowej”    50
  3.7. Kontrola a kwestia tzw. pokusy nadużycia    51
  3.8. Istota kontroli „podmiotowej”    53
  3.9. Metoda zarządzania zorientowanego na rezultat Schoutena i van Bersa    54
  3.10. Metoda kompleksowej karty wyników Huberta Rampersada    55
  3.11. Samokontrola jako szczególny przypadek kontroli „podmiotowej”    56
  3.12. Zarządzanie przez wartości    57
  3.13. Uwagi końcowe    57
  Rozdział 4. Od manipulacji i instrumentalno-przedmiotowego podejścia w relacjach zawodowych do kierowania sobą    59
  4.1. Definicja manipulacji    59
  4.2. Charakter wpływu społecznego    63
  4.3. Wpływ wzajemnych zależności w kontekście organizacji    64
  4.4. Kontrakt psychologiczny    66
  4.5. Pułapka dwuwartościowości w koncepcjach zarządczych    68
  4.6. Fasadowość stylów zarządzania    69
  4.7. Teorie ukryte i eksponowane    72
  4.8. Rezygnacja z podmiotowości    73
  4.9. Kierowanie sobą i przydawanie władzy    75
  4.10. Władza i wolność    78
  Rozdział 5. Warunki skuteczności osób proaktywnych w organizacjach    79
  5.1. Uwagi wstępne    79
  5.2. Proaktywność jako przejaw podmiotowości    80
  5.3. Definicja osobowości proaktywnej    82
  5.4. Narzędzie pomiaru osobowości proaktywnej    83
  5.5. Zachowania osób proaktywnych w organizacji    84
  5.6. Motywacja osób proaktywnych    87
  5.7. Korelacje proaktywności z innymi cechami osobowości    88
  5.8. Warunki organizacyjne skuteczności osobowości proaktywnej    91
  5.9. Warunki sprzyjające działaniom proaktywnym    92
  5.10. Podsumowanie    93
  Rozdział 6. Rozwój zawodowy a autokreacja    95
  6.1. Uwagi wstępne    95
  6.2. Pojęcie autokreacji    96
  6.3. Przebieg rozwoju zawodowego    97
  6.4. Rozwój zawodowy a autoidentyfikacja    100
  6.5. Autokreacja w miejscu pracy    102
  6.6. Wybrane uwarunkowania procesu autokreacji związanej z rozwojem zawodowym    104
  6.7. Dylematy dotyczące podmiotowego funkcjonowania w pracy    107
  6.8. Podsumowanie    109
  Rozdział 7. Jakość współpracy w zespole pracowniczym a podejmowanie decyzji menedżerskich    111
  7.1. Uwagi wstępne    111
  7.2. Charakterystyka zespołu – wartość współpracy w zespole pracowniczym    112
  7.3. Czynniki obniżające wartość współpracy w zespole    114
  7.4. Role pełnione w zespole oraz ich ocena    116
  7.5. Właściwy dobór pracowników jako podstawa współpracy w zespole    118
  7.6. Zadania menedżera w budowaniu współpracy w zespole    120
  7.7. Współpraca w zespole a metody pozyskiwania akceptacji dla decyzji menedżerskich    122
  7.8. Podsumowanie    124
  Rozdział 8. Szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej jako element rozwoju zawodowego    127
  8.1. Komunikowanie w organizacji    127
  8.2. Charakterystyka procesu komunikowania się    128
  8.3. Pojęcie, rodzaje i techniki szkoleniowe w nauce komunikowania interpersonalnego    132
  8.4. Transfer wiedzy do organizacji po zakończeniu przedsięwzięcia szkoleniowego    137
  8.5. Podsumowanie    140
  Rozdział 9. Postawy sprzyjające powodzeniu w organizacji – refleksja z humanistycznej perspektywy    142
  9.1. Uwagi wstępne    142
  9.2. Rozwojowe przemiany stosunku człowieka do wartości    144
  9.3. Dojrzałość osobowa w podejmowaniu zadań zawodowych    146
  9.4. Zakończenie    150
  Posłowie (Marek Motyka, Justyna Pawlak)    152
  Literatura    153
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia