Reputacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ujęcie marketingowe

Reputacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ujęcie marketingowe

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii podjęto problematykę reputacji przedsiębiorstwa oraz jej roli w zarządzaniu przedsiębiorstwem; przyjęto perspektywę marketingową. Potwierdzono występowanie zależności między reputacją a wartością przedsiębiorstwa oraz bezsporny wpływ reputacji na wartość firmy. Wykazano oddziaływanie konsumenckiej percepcji marki korporacyjnej na marki produktowe. Podjęto również rozważania nad relacjami między markami produktowymi a korporacyjnymi i wyrażoną w nich reputacją przedsiębiorstwa. Poruszono kwestię zależności między krajem pochodzenia przedsiębiorstwa i związanym z nim nacjonalizmem konsumenckim a reputacją firmy.


Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Seria specjalna: Monografie, nr 224


Rok wydania2013
Liczba stron210
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-614-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. ZŁOŻONOŚĆ REPUTACJI, JEJ POMIAR ORAZ ZWIĄZEK Z TOŻSAMOŚCIĄ I KULTURĄ ORGANIZACYJNĄ PRZEDSIĘBIORSTWA    13
  
  1.1. Pojęcie wizerunku przedsiębiorstwa     13
  1.2. Definicja reputacji przedsiębiorstwa i wynikające z jej przyjęcia konsekwencje dla pomiaru zjawiska     17
  1.3. Zależności między reputacją, tożsamością a kulturą organizacyjną przedsiębiorstwa     24
  1.4. Synteza elementów reputacji przedsiębiorstwa     31
  1.5. Sposoby pomiaru reputacji przedsiębiorstwa i ich interpretacja     39
  1.5.1. Pomiar reputacji przedsiębiorstwa w latach 1958–2011     39
  1.5.2. Interpretacja rankingów reputacji przedsiębiorstwa     50
  
  Rozdział 2. ROLA REPUTACJI W TWORZENIU WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA    55
  
  2.1. Reputacja jako czynnik tworzenia wartości przedsiębiorstwa     55
  2.2. Reputacja i wartość przedsiębiorstwa jako efekt właściwego pozycjonowania firmy     64
  2.3. Budowanie reputacji przedsiębiorstwa – wybrane aspekty strategiczne     70
  
  Rozdział 3. INTEGRACJA KOMUNIKACJI KORPORACYJNEJ I MARKETINGOWEJ W PROCESIE BUDOWANIA REPUTACJI PRZEDSIĘBIORSTWA    76
  
  3.1. Komunikacja korporacyjna i marketingowa w przeszłości i obecnie     76
  3.2. Wyzwania stojące przed komunikacją korporacyjną i marketingową w XXI wieku     82
  3.3. Potrzeba integracji komunikacji korporacyjnej i marketingowej w tworzeniu reputacji przedsiębiorstwa     85
  
  Rozdział 4. RELACJE MIĘDZY MARKĄ KORPORACYJNĄ A PRODUKTOWĄ    91
  
  4.1. Trudności w rozróżnianiu pojęć marki produktowej i reputacji przedsiębiorstwa     91
  4.2. Oddziaływanie reklamy korporacyjnej na konsumencką wiedzę o markach produktowych – studium teoretyczne     94
  4.3. Wizerunkowe konsekwencje rozszerzania marki i linii produktów     107
  4.4. Wpływ rozszerzania marki na wizerunek korporacyjny w sektorze usług     128
  4.5. Transfer reputacji marki korporacyjnej i produktowej w procesie ich rozszerzania     137
  
  Rozdział 5. REPUTACJA A KRAJ POCHODZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA    146
  
  5.1. Proces utraty reputacji przez przedsiębiorstwo na skutek nacjonalizmu konsumenckiego     146
  5.2. Zdarzenie krytyczne jako przyczyna wystąpienia kryzysu na tle nacjonalistycznym     153
  5.3. Działania redukujące wpływ nacjonalizmu konsumenckiego na reputację przedsiębiorstwa     156
  5.4. Wpływ animozji konsumenckich na reputację przedsiębiorstwa – wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród polskich internautów     160
  5.5. Wykorzystanie kraju pochodzenia w budowaniu reputacji przedsiębiorstwa     172
  
  Zakończenie     183
  
  Literatura     187
  Spis tabel     197
  Spis rysunków     198
  Streszczenie w języku angielskim     200
  Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie     202
RozwińZwiń