Wpływ sektora kreatywnego na kształtowanie się polskich metropolii

Wpływ sektora kreatywnego na kształtowanie się polskich metropolii

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

11,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W niniejszej monografii rozwinięta została koncepcja przyznająca sektorowi kreatywnemu fundamentalne znaczenie w procesie kształtowania się metropolii. Autorka podjęła się zadania uchwycenia wielorakich przejawów wpływu tego sektora gospodarczego na społeczno-ekonomiczną przestrzeń największych polskich miast. Wymagało to sięgnięcia do różnych, często odległych od siebie zagadnień i koncepcji. W monografii analizowano zatem takie zjawiska i procesy w ujęciu teoretycznym, jak: metropolizacja, sektor kreatywny, klastry, gentryfikacja i rewitalizacja, a także polityka miejska Unii Europejskiej. Poruszone w tychże rozdziałach zagadnienia teoretyczne znalazły odzwierciedlenie w badaniach empirycznych dotyczących polskich metropolii. W efekcie przeprowadzonych prac badawczych w sposób syntetyczny zobrazowano wpływ sektora kreatywnego na kształtowanie się takich funkcji metropolitalnych, jak: gospodarcza, informacyjna, naukowa, edukacyjna, kulturalna, duchowa i dziedzictwa kulturowego oraz turystyczna.


Liczba stron174
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-368-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  1. Miejsce metropolii we współczesnej przestrzeni społeczno-ekonomicznej    13
  1.1. Ewolucja paradygmatu rozwoju – od gospodarki przemysłowej do kreatywnej    13
  1.2. Metropolizacja przestrzeni społeczno-ekonomicznej    18
  1.3. Oddziaływanie metropolii na region    24
  2. Metropolie w ujęciu teoretycznym    28
  2.1. Pojęcie miasta–metropolii    28
  2.2. Przegląd współczesnych koncepcji kształtowania się metropolii    39
  2.3. Koncepcja kreatywnych metropolii R. Floridy    49
  3. Sektor kreatywny a kształtowanie się metropolii    51
  3.1. Związki między sektorem kreatywnym a rozwojem metropolii    51
  3.2. Przegląd ujęć i definicji sektora kreatywnego    58
  3.3. Instrumenty wspomagające rozwój branż kreatywnych w metropoliach    67
  4. Znaczenie kreatywnych klastrów dla rozwoju metropolii    71
  4.1. Uwarunkowania sprzyjające powstawaniu kreatywnych klastrów    71
  4.2. Gentryfikacja i rewitalizacja centralnych dzielnic metropolii    79
  4.3. Przykłady kreatywnych klastrów w centralnych dzielnicach metropolii    84
  5. Działania Unii Europejskiej na rzecz rozwoju kreatywnych metro-polii    89
  5.1. Wymiar miejski polityki spójności Unii Europejskiej    89
  5.2. Typologia miast europejskich według wskaźnika lizbońskiego    93
  5.3. Rekomendacje dla zrównoważonego rozwoju miast w kontekście kształtującej się gospodarki kreatywnej    98
  6. Sektor kreatywny a rozwój funkcji metropolitalnych największych polskich miast    110
  6.1. Potencjał rozwoju sektora kreatywnego w polskich metropoliach    110
  6.2. Przykłady rewitalizacji i gentryfikacji polskich dużych miast przez sektor kreatywny    127
  6.3. Najważniejsze wyzwania dla polityki miejskiej    143
  Zakończenie    149
  Bibliografia    154
  Spis rysunków    161
  Spis tabel    162
  Summary    163
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia