Wydłużająca się droga do dorosłości

Wydłużająca się droga do dorosłości

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

20,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monograficzne opracowanie problemu opóźnionego wkraczania w dorosłość.


Liczba stron162
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ISBN-13978-83-7072-814-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Redaktorów     9
  
  Rozdział I. Społeczno-kulturowy kontekst wchodzenia w dorosłość     13
  Streszczenie     13
  1. Wchodzenie w dorosłość w społeczeństwie tradycyjnym     14
  1.1. Cechy społeczeństwa tradycyjnego     14
  1.2. Model socjalizacji tradycyjnej     15
  1.3. Rytuał inicjacyjny jako sposób przekraczania progu dorosłości     16
  2. Wchodzenie w dorosłość w społeczeństwie potradycyjnym     18
  2.1. Cechy społeczeństwa potradycyjnego (przemysłowego i poprzemysłowego)     18
  2.2. Model socjalizacji potradycyjnej     23
  2.3. Moratorium psychospołeczne jako sposób wchodzenia w dorosłość     25
  3. Fenomen wydłużania się moratorium – główne przejawy     29
  3.1. Odraczanie zobowiązań partnerskich, rodzinnych i rodzicielskich     30
  3.2. Wydłużanie się okresu przygotowania zawodowego     36
  4. Podsumowanie     39
  
  Rozdział II. Stająca się dorosłość według Jeffreya J. Arnetta     40
  Streszczenie     40
  1. Wprowadzenie     40
  2. Cechy dystynktywne stającej się dorosłości     41
  2.1. Poszukiwanie własnej tożsamości     42
  2.2. Brak stabilności     45
  2.3. Skupienie na sobie     48
  2.4. Poczucie „bycia pomiędzy”     49
  2.5. Poczucie posiadania wielu możliwości     50
  3. Kulturowy kontekst ukształtowania się stającej się dorosłości     52
  4. Koncepcja stającej się dorosłości a klasyczne teorie rozwoju     54
  
  Rozdział III. Krytyka koncepcji stającej się dorosłości Arnetta     59
  Streszczenie     59
  1. Wprowadzenie     59
  2. Czy koncepcja Arnetta wnosi nową wiedzę do psychologii?     61
  3. Czy stająca się dorosłość jest nowym stadium rozwojowym?     64
  4. Krytyczne spojrzenie na cechy dystynktywne stającej się dorosłości     75
  4.1. Wiek eksplorowania tożsamości     76
  4.2. Eksplorowanie tożsamości a proces indywidualizacji     78
  4.3. Wiek niestabilności     79
  5. Zastrzeżenia metodologiczne     82
  6. Ku nowej definicji dorosłości i jej wyznaczników     84
  7. Podsumowanie     91
  
  Rozdział IV. Znaczenie struktury życia społecznego w procesie stawania się dorosłym     93
  Streszczenie     93
  1. Wprowadzenie     93
  2. Ku społecznej anomii: normy społeczne a indywidualizacja     95
  3. Tradycyjne versus nowe drogi wchodzenia w dorosłość. Uwarunkowania socjoekonomiczne     100
  4. Rola rodziny     106
  5. Znaczenie systemu edukacji     109
  6. Wpływ polityki instytucjonalnej i rządowej na dynamikę stawania się dorosłym     112
  7. Znaczenie czynników ekonomicznych     120
  8. Podsumowanie     122
  
  Rozdział V. Alternatywne spojrzenie na dorosłość i rozwój w biegu życia     125
  Streszczenie     125
  1. Wprowadzenie     125
  2. Koncepcja biograficznych ścieżek życia Johna Bynnera     129
  3. Koncepcja dynamicznych systemów interakcyjnych Marion Kloep i Leo Hendry’ego     134
  4. Podsumowanie     146
  
  Literatura przywołana     150
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia