Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej

Widząc - rozumieć. Dydaktyka polonistyczna wobec edukacji wizualnej

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Tytuł książki wskazuje na rolę ucznia w procesie świadomego odbioru przekazów obrazowych i słowno-obrazowych. Opisane kierunki pracy dydaktycznej nie są ograniczone do ram przedmiotu język polski, a przedstawiony materiał wykracza poza jego granice. Wiele uwagi autorka poświęca przekazom obrazowym i słowno-obrazowym w podręcznikach do kształcenia literackiego i na lekcjach języka polskiego. Rozdział Słowo i obraz w podręcznikach szkolnych do kształcenia literackiego zawiera analizę dwóch projektów podręczników To lubię! oraz Przeszłość to dziś. Drugi podręcznik jest ukazany jako rozwiązanie edytorskie odwołujące się do obrazu w celach motywacyjnych.


Rok wydania2009
Liczba stron284
KategoriaLiteraturoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2010-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  CZĘŚĆ I. ROZPOZNANIA    13
  1. Miejsce przekazów obrazowych i słowno-obrazowych w kulturze symbolicznej     15
  2. Obraz i słowo w tradycji i współczesności dydaktyki polonistycznej     57
  3. Obraz i słowo w podręczniku szkolnym do kształcenia literackiego     75
  
  CZĘŚĆ II. W STRONĘ PRAKTYKI    103
  4. Edukacja wizualna. Założenia. Projekt     105
  5. Edukacja wizualna na lekcjach języka polskiego     136
  5.1. Symbolika gestów, przedmiotów i znaków. Od informacji do symbolizacji    136
  5.2. Ilustracja książkowa jako wprowadzenie do przekazu werbalno-ikonicznego     165
  5.3. Historyjka obrazkowa i komiks jako wprowadzenie do narracji intermedialnej     191
  5.4. Od poezji wizualnej do hipertekstu. Rola słowa i obrazu w społeczeństwie cyfrowym     210
  5.5. Fenomen fotografii. Od zdjęcia w albumie rodzinnym do fotografii prasowej     229
  5.6. Teksty i obrazy. Rola relacji utwór literacki – dzieło sztuki w edukacji wizualnej na lekcjach języka polskiego     247
  
  Podsumowanie     269
  Bibliografia     270
  Indeks osobowy     277
  Seeing – understand. Teaching of Polish language and culture facing visual education (Summary)     281
RozwińZwiń