INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Tytuł książki wskazuje na rolę ucznia w procesie świadomego odbioru przekazów obrazowych i słowno-obrazowych. Opisane kierunki pracy dydaktycznej nie są ograniczone do ram przedmiotu język polski, a przedstawiony materiał wykracza poza jego granice. Wiele uwagi autorka poświęca przekazom obrazowym i słowno-obrazowym w podręcznikach do kształcenia literackiego i na lekcjach języka polskiego. Rozdział Słowo i obraz w podręcznikach szkolnych do kształcenia literackiego zawiera analizę dwóch projektów podręczników To lubię! oraz Przeszłość to dziś. Drugi podręcznik jest ukazany jako rozwiązanie edytorskie odwołujące się do obrazu w celach motywacyjnych.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 284 |
Kategoria | Literaturoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2010-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
CZĘŚĆ I. ROZPOZNANIA | 13 |
1. Miejsce przekazów obrazowych i słowno-obrazowych w kulturze symbolicznej | 15 |
2. Obraz i słowo w tradycji i współczesności dydaktyki polonistycznej | 57 |
3. Obraz i słowo w podręczniku szkolnym do kształcenia literackiego | 75 |
CZĘŚĆ II. W STRONĘ PRAKTYKI | 103 |
4. Edukacja wizualna. Założenia. Projekt | 105 |
5. Edukacja wizualna na lekcjach języka polskiego | 136 |
5.1. Symbolika gestów, przedmiotów i znaków. Od informacji do symbolizacji | 136 |
5.2. Ilustracja książkowa jako wprowadzenie do przekazu werbalno-ikonicznego | 165 |
5.3. Historyjka obrazkowa i komiks jako wprowadzenie do narracji intermedialnej | 191 |
5.4. Od poezji wizualnej do hipertekstu. Rola słowa i obrazu w społeczeństwie cyfrowym | 210 |
5.5. Fenomen fotografii. Od zdjęcia w albumie rodzinnym do fotografii prasowej | 229 |
5.6. Teksty i obrazy. Rola relacji utwór literacki – dzieło sztuki w edukacji wizualnej na lekcjach języka polskiego | 247 |
Podsumowanie | 269 |
Bibliografia | 270 |
Indeks osobowy | 277 |
Seeing – understand. Teaching of Polish language and culture facing visual education (Summary) | 281 |