Sieci podmiotów gospodarczych w biznesie końskim

Sieci podmiotów gospodarczych w biznesie końskim

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Konfrontacja wyników przeprowadzonych obserwacji z publikacjami dotyczącymi biznesu końskiego stała się podstawą do podjęcia badań, których głównym celem jest przedstawienie konfiguracji sieci podmiotów gospodarczych uczestniczących w systemie biznesu końskiego, z jednoczesnym zdefiniowaniem biznesu końskiego oraz zaproponowaniem uniwersalnego modelu gospodarstwa końskiego, a także uwzględnieniem zmienności pod wpływem różnych typów użytkowania koni. Stworzono również modele przepływów dóbr i usług biznesu końskiego oraz modele przepływów koni między obszarami „rdzenia” biznesu końskiego.


Liczba stron287
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-250-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  Rozdział 1. Istota biznesu końskiego    17
  1.1. Metoda i zakres badań    17
  1.2. Koncepcja biznesu końskiego    25
  1.2.1. Uwagi wstępne    25
  1.2.2. Horse industry    28
  1.2.3. Biznes koński    32
  1.2.4. Główne obszary biznesu końskiego w Polsce    36
  Rozdział 2. Biznes koński jako obszar nauk ekonomicznych    46
  2.1. Łańcuch dostaw jako koncepcja analizy biznesu końskiego    46
  2.1.1. Łańcuch dostaw    46
  2.1.2. Łańcuch kształtowania konia    50
  2.1.3. Łańcuch dostaw produktów roślinnych na potrzeby biznesu koń- skiego    54
  2.1.4. Łańcuch dostaw koni przeznaczenia rzeźnego    58
  2.1.5. Podstawowe usługi wsparcia w biznesie końskim    62
  2.2. Teorie ekonomiczne w kreowaniu biznesu końskiego    66
  2.2.1. Biznes koński jako przedmiot analiz ekonomicznych    66
  2.2.2. Teoria wartości    67
  2.2.3. Teoria gier    70
  2.2.4. Podejście międzyobszarowe    73
  2.2.5. Teoria kosztów transakcyjnych i praw własności    78
  2.2.6. Teoria lokalizacji    81
  2.2.7. Teorie oparte na zasobach    86
  2.2.8. Internacjonalizacja    88
  2.2.9. Logistyka    91
  2.3. Podejście sieciowe w analizie biznesu końskiego    98
  2.3.1. Przepływy wydatków w biznesie końskim    98
  2.3.2. Pojęcie sieci    102
  2.3.3. Sieci dostaw    106
  2.3.4. Koncepcja sieci Waltera W. Powella    111
  2.3.5. Partnerstwo i kooperencja    113
  2.3.6. Systematyka sieci    115
  2.3.7. Przepływy koni w biznesie końskim    119
  2.3.8. Sieci podmiotów uczestniczących w biznesie końskim    126
  Rozdział 3. Gospodarstwo końskie    131
  3.1. Założenia do modelu gospodarstwa końskiego    131
  3.2. Stajnia jako główny element infrastruktury gospodarstwa końskiego.    134
  3.3. Organizacja stajni    138
  3.4. System zadawania pasz    143
  3.5. Organizacja prac gospodarczych    150
  3.6. System pracy koni    153
  3.7. Pracownicy gospodarstwa końskiego    155
  3.8. Gospodarstwo końskie jako element systemu biznesu końskiego    156
  Rozdział 4. Główne obszary biznesu końskiego    165
  4.1. Wyścigi konne    165
  4.1.1. Istota wyścigów konnych    165
  4.1.2. Organizacje międzynarodowe jako regulatorzy systemu wyścigów konnych    167
  4.1.3. Państwo jako regulator systemu wyścigów konnych    170
  4.1.4. Tor wyścigowy    174
  4.1.5. Podmioty uczestniczące w systemie wyścigów konnych    176
  4.1.6. Japan Racing Association jako przykład systemu podmiotów wyścigów konnych    179
  4.1.7. Stajnie wyścigowe i ośrodki treningowe    182
  4.1.8. Wrocławski Tor Wyścigów Konnych – Partynice    185
  4.2. Zawody hippiczne    194
  4.2.1. Sporty jeździeckie    194
  4.2.2. Ujeżdżenie jako przykład dyscypliny jeździeckiej    196
  4.2.3. Zawody Pucharu Świata w ujeżdżeniu – World Cup Dressage Events.    201
  4.2.4. Biuro zawodów    207
  4.2.5. Personel    211
  4.2.6. Zawodnicy    213
  4.3. Rekreacja konna    219
  4.3.1. Ośrodek jazdy konnej    219
  4.3.2. Podstawowe grupy klientów ośrodków jazdy konnej    220
  4.3.3. Pracownicy    226
  4.3.4. Podmioty uczestniczące w systemie dostaw dla ośrodka jazdy konnej.    227
  4.3.5. Ludowy Klub Sportowy Stragona Strzegom    232
  4.3.6. Model rocznego zapotrzebowania na pasze i wyściółki dla ośrodka jeździeckiego    235
  4.4. Pokazy jeździeckie    243
  4.4.1. Miejsce i czas pokazów jeździeckich    243
  4.4.2. Infrastruktura pokazów jeździeckich    248
  4.4.3. Organizacja pokazów jeździeckich    249
  4.4.4. Zakończenie pokazów jeździeckich    252
  4.4.5. Dostawcy i usługodawcy    253
  Zakończenie    259
  Literatura    264
  Spis rysunków    276
  Spis tabel    278
  Summary    279
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia