Sieci podmiotów gospodarczych w biznesie końskim

Sieci podmiotów gospodarczych w biznesie końskim

1 opinia

Format:

ibuk

Konfrontacja wyników przeprowadzonych obserwacji z publikacjami dotyczącymi biznesu końskiego stała się podstawą do podjęcia badań, których głównym celem jest przedstawienie konfiguracji sieci podmiotów gospodarczych uczestniczących w systemie biznesu końskiego, z jednoczesnym zdefiniowaniem biznesu końskiego oraz zaproponowaniem uniwersalnego modelu gospodarstwa końskiego, a także uwzględnieniem zmienności pod wpływem różnych typów użytkowania koni. Stworzono również modele przepływów dóbr i usług biznesu końskiego oraz modele przepływów koni między obszarami „rdzenia” biznesu końskiego.


Rok wydania2013
Liczba stron287
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-250-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     11
  
  Rozdział 1. Istota biznesu końskiego    17
  
  1.1. Metoda i zakres badań     17
  1.2. Koncepcja biznesu końskiego     25
  1.2.1. Uwagi wstępne     25
  1.2.2. Horse industry     28
  1.2.3. Biznes koński     32
  1.2.4. Główne obszary biznesu końskiego w Polsce     36
  
  Rozdział 2. Biznes koński jako obszar nauk ekonomicznych    46
  
  2.1. Łańcuch dostaw jako koncepcja analizy biznesu końskiego     46
  2.1.1. Łańcuch dostaw     46
  2.1.2. Łańcuch kształtowania konia     50
  2.1.3. Łańcuch dostaw produktów roślinnych na potrzeby biznesu koń- skiego     54
  2.1.4. Łańcuch dostaw koni przeznaczenia rzeźnego     58
  2.1.5. Podstawowe usługi wsparcia w biznesie końskim     62
  2.2. Teorie ekonomiczne w kreowaniu biznesu końskiego     66
  2.2.1. Biznes koński jako przedmiot analiz ekonomicznych     66
  2.2.2. Teoria wartości     67
  2.2.3. Teoria gier     70
  2.2.4. Podejście międzyobszarowe     73
  2.2.5. Teoria kosztów transakcyjnych i praw własności     78
  2.2.6. Teoria lokalizacji     81
  2.2.7. Teorie oparte na zasobach     86
  2.2.8. Internacjonalizacja     88
  2.2.9. Logistyka     91
  2.3. Podejście sieciowe w analizie biznesu końskiego     98
  2.3.1. Przepływy wydatków w biznesie końskim     98
  2.3.2. Pojęcie sieci     102
  2.3.3. Sieci dostaw     106
  2.3.4. Koncepcja sieci Waltera W. Powella     111
  2.3.5. Partnerstwo i kooperencja     113
  2.3.6. Systematyka sieci     115
  2.3.7. Przepływy koni w biznesie końskim     119
  2.3.8. Sieci podmiotów uczestniczących w biznesie końskim     126
  
  Rozdział 3. Gospodarstwo końskie     131
  
  3.1. Założenia do modelu gospodarstwa końskiego     131
  3.2. Stajnia jako główny element infrastruktury gospodarstwa końskiego.     134
  3.3. Organizacja stajni     138
  3.4. System zadawania pasz     143
  3.5. Organizacja prac gospodarczych     150
  3.6. System pracy koni     153
  3.7. Pracownicy gospodarstwa końskiego     155
  3.8. Gospodarstwo końskie jako element systemu biznesu końskiego     156
  
  Rozdział 4. Główne obszary biznesu końskiego    165
  
  4.1. Wyścigi konne     165
  4.1.1. Istota wyścigów konnych     165
  4.1.2. Organizacje międzynarodowe jako regulatorzy systemu wyścigów konnych     167
  4.1.3. Państwo jako regulator systemu wyścigów konnych     170
  4.1.4. Tor wyścigowy     174
  4.1.5. Podmioty uczestniczące w systemie wyścigów konnych     176
  4.1.6. Japan Racing Association jako przykład systemu podmiotów wyścigów konnych     179
  4.1.7. Stajnie wyścigowe i ośrodki treningowe     182
  4.1.8. Wrocławski Tor Wyścigów Konnych – Partynice     185
  4.2. Zawody hippiczne     194
  4.2.1. Sporty jeździeckie     194
  4.2.2. Ujeżdżenie jako przykład dyscypliny jeździeckiej     196
  4.2.3. Zawody Pucharu Świata w ujeżdżeniu – World Cup Dressage Events.     201
  4.2.4. Biuro zawodów     207
  4.2.5. Personel     211
  4.2.6. Zawodnicy     213
  4.3. Rekreacja konna     219
  4.3.1. Ośrodek jazdy konnej     219
  4.3.2. Podstawowe grupy klientów ośrodków jazdy konnej     220
  4.3.3. Pracownicy     226
  4.3.4. Podmioty uczestniczące w systemie dostaw dla ośrodka jazdy konnej.     227
  4.3.5. Ludowy Klub Sportowy Stragona Strzegom     232
  4.3.6. Model rocznego zapotrzebowania na pasze i wyściółki dla ośrodka jeździeckiego     235
  4.4. Pokazy jeździeckie     243
  4.4.1. Miejsce i czas pokazów jeździeckich     243
  4.4.2. Infrastruktura pokazów jeździeckich     248
  4.4.3. Organizacja pokazów jeździeckich     249
  4.4.4. Zakończenie pokazów jeździeckich     252
  4.4.5. Dostawcy i usługodawcy     253
  
  Zakończenie     259
  Literatura     264
  Spis rysunków     276
  Spis tabel     278
  Summary     279
RozwińZwiń