POLECAMY
-35%
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, pdf, ibuk
Od czasu pierwszego wydania tej książki znacznie zmieniły się rola i zasięg oddziaływania muzykoterapii. Obecnie autor pracuje z licznymi oddanymi swej pracy, twórczymi i serdecznymi kolegami z wielu krajów.
Świat się zmienia, tak jak i nasza świadomość, idące naprzód życie przynosi nieustannie rozmaite oczekiwania i nowe nadzieje, ale jedno nie zmienia się nigdy: w twórczości muzycznej i w samej muzyce drzemie wielki potencjał uzdrawiający i dający siłę. I to właśnie jest najważniejsze przesłanie tej książki.
Clive Robbins, Uniwersytet w Nowym Jork
Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi jest książką niezwykłą zarówno w formie, jak i w treści. Pod względem formalnym układ rozdziałów przeplata się z podziałem na chronologiczne okresy pracy autorów i rozwoju ich idei. Publikacja jest zbiorem refleksji autobiograficznych oraz sprawozdań z działań autorów prowadzonych we wczesnym okresie ewolucji ich wspólnego dzieła [...]. Książka w skondensowanej, klarownej formie prezentuje wszystkie te doświadczenia autorów, poparte studium przypadków bądź opisami sesji zbiorowych [...]. Tekst przesiąknięty jest zrozumieniem dla niepełnosprawności, miłości i szacunkiem dla pacjentów, z którymi terapia w głęboką interakcyjną relację, oraz ukochaniem muzyki. Autorzy wieloaspektowo ujmują znaczenie tego medium dla przybliżenia zewnętrznego świata dzieciom, z którymi pracowali, zwiększenia edukacyjnych możliwości pacjentów, nawiązywania z nimi kontaktu, usprawniania komunikacji, umożliwiania ekspresji emocji oraz po prostu dostarczania im przyjemności [...]. Praca zawiera materiał niezbędny dla każdego muzykoterapeuty, zarówno w sensie poznawczym, jak i praktycznym. Dostarcza gotowych wzorów pracy lub inspiracji do polskich adaptacji opisywanych propozycji. Wnosi ważny wkład w muzykoterapeutyczną edukację i w istotny sposób wypełnia poważne braki na polskim rynku wydawniczym.
dr Ewa Klimas-Kuchtowa, Studia podyplomowe Muzykoterapia,
Akademia Muzyczna w Krakowie
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 210 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-288-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego | |
Słowo wstępne | |
Przedmowa | |
Podziękowania | |
Wprowadzenie | |
Wrzesień 1959–czerwiec 1960 | |
Placówka opiekuńczo-wychowawcza w Sunfield, Clent, Stourbridge, Worcestershire | |
I. Rozpoczęcie pracy | |
Czerwiec–listopad 1960 | |
Podróż do Europy | |
II. Prowadzenie badań na większą skalę | |
Luty–lipiec 1961 | |
Szkoły specjalne Devereux w Devon w Pensylwanii | |
III. Zarys nowej metody muzykoterapii | |
Wrzesień 1961–marzec 1962 | |
Instytut Logopedii w Wichita w Kansas | |
IV. Muzykoterapia indywidualna | |
– różne rodzaje muzycznych wypowiedzi dzieci | |
V. Eksperymentalna praca z grupą – sprawozdania | |
VI. „Pif-Paf-Poltrie” – gra słowno-muzyczna jako terapia | |
Maj 1962–maj 1967 | |
Program muzykoterapii dla dzieci psychotycznych | |
poniżej siódmego roku życia (Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego, | |
grant numer OM-982) | |
Oddział Opieki Dziennej, Klinika Psychiatrii Dziecięcej, | |
Akademia Medyczna, Uniwersytet Pensylwanii | |
VII. Wpływ muzykoterapii na rozwój osobowości dzieci autystycznych | |
Listopad 1962–marzec 1967 | |
Filadelfijski Okręg Szkolny, Komisja Edukacji Publicznej | |
VIII. Grupowe zajęcia muzyczne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym | |
IX. Podstawowe zagadnienia dotyczące muzykoterapii grupowej | |
X. Epilog. Do muzyków terapeutów | |
Aneks I. Muzykoterapia indywidualna | |
Aneks II. Muzykoterapia grupowa | |
Aneks III. Clive Robbins, Muzykoterapia kreacyjna | |
– zastosowanie praktyczne | |
Wybrana bibliografia dotycząca muzykoterapii kreacyjnej Paula Nordoffa | |
i Clive’a Robbinsa | |
Indeks | |