Zaufanie w zarządzaniu

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

53,10  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł  


53,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Obecna rzeczywistość gospodarcza wymusza na przedsiębiorstwach konieczność współpracy w strategicznych, często bardzo kosztownych i ryzykownych obszarach działalności, takich jak np. badania i rozwój. Jednocześnie zadania delegowane na pracowników są coraz bardziej złożone, a wiedza i informacja są główną wartością organizacji, czego przykładem może być działalność firm consultingowych. Wszystkie te aspekty wymagają od przedsiębiorstw uwzględnienia tak ważnego czynnika, jakim jest zaufanie.


Autorka wnikliwie analizuje takie aspekty zaufania w zarządzaniu, jak:


- zaufanie w teoriach zarządzania zasobami ludzkimi,
-zarządzania wiedzą oraz zarządzania kryzysem,
- zarządzanie i kreowanie zaufania w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
-zaufanie w relacjach między współpracownikami,
- podwładnymi i przełożonymi,
- zaufanie między partnerami biznesowymi oraz między firmą i jej klientami.


Teorie przedstawione w książce poparte są badaniami przeprowadzonymi na grupie polskich przedsiębiorstw.


Książka adresowana jest do osób zajmujących się badaniami kapitału ludzkiego, menedżerów i specjalistów z zakresu zarządzania i socjologii zarządzania. Może być wykorzystana również w procesie dydaktycznym na uczelniach wyższych do przedmiotu - zarządzanie zaufaniem.


Rok wydania2013
Liczba stron196
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19371-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  ROZDZIAŁ 1. Orientacja na zaufanie w teoriach zarządzania przedsiębiorstwem     13
  
  1.1. Interdyscyplinarny charakter badań nad zaufaniem     13
  1.2. Badania nad zaufaniem w wybranych teoriach zarządzania     23
  1.2.1. Zaufanie w teorii zarządzania zasobami ludzkimi     23
  1.2.2. Zaufanie w teorii zarządzania wiedzą     32
  1.2.3. Zaufanie w teorii zarządzania kryzysem     44
  
  ROZDZIAŁ 2. Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie     49
  
  2.1. Złożoność zaufania jako przedmiot zarządzania     49
  2.1.1. Różnorodność zaufania     49
  2.1.2. Wieloaspektowość opisu zaufania     53
  2.2. Procesy zarządzania zaufaniem     57
  2.2.1. Zarządzanie procesem kreowania zaufania     57
  2.2.2. Konsekwencje utraty zaufania     67
  2.2.3. Zarządzanie procesem odbudowy zaufania     70
  
  ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie zaufaniem w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych przedsiębiorstwa     74
  
  3.1. Relacje zaufania w przedsiębiorstwie     74
  3.1.1. Zaufanie organizacyjne     74
  3.1.2. Zaufanie między podwładnymi a przełożonymi     82
  3.1.3. Zaufanie między współpracownikami     95
  3.2. Zaufanie w relacjach przedsiębiorstwa z otoczeniem     98
  3.2.1. Zaufanie w relacjach z partnerami biznesowymi     98
  3.2.2. Zaufanie w relacjach z klientami     106
  3.2.3. Zaufanie społeczne     112
  
  ROZDZIAŁ 4. Orientacja na zaufanie w przedsiębiorstwach i jej wpływ na wyniki     117
  
  4.1. Metodologiczne założenia badań orientacji przedsiębiorstwa na zaufanie     117
  4.1.1. Założenia do badań     117
  4.1.2. Metody pozyskiwania wiedzy o zaufaniu     118
  4.1.3. Metody gromadzenia danych o zaufaniu     123
  4.1.4. Metoda oceny poziomu orientacji na zaufanie     125
  4.2. Orientacja na zaufanie w wybranych polskich przedsiębiorstwach     132
  4.2.1. Przedmiot i zakres prowadzonych badań empirycznych     132
  4.2.2. Orientacja menedżerów i przedsiębiorstw na kreowanie zaufania     135
  4.2.3. Wpływ orientacji na zaufanie na wyniki przedsiębiorstw     141
  4.3. Kierunki dalszych badań nad zaufaniem     157
  
  Podsumowanie     162
  Bibliografia     168
  Spis rysunków     193
  Spis tabel     194
RozwińZwiń