Kształtowanie kapitału relacyjnego w małym i średnim przedsiębiorstwie

Kształtowanie kapitału relacyjnego w małym i średnim przedsiębiorstwie

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autor pracy przedstawia w niej obszerne i kompleksowe analizy dotyczące kształtowania i zastosowania kapitału relacyjnego i jego elementów składowych. Porusza także problemy dotyczące pomiaru kapitału relacyjnego. Budując własny model analityczny kapitału relacyjnego, prezentuje jednocześnie jego empiryczną weryfikację. Niniejsza publikacja wpisuje się treściowo w główny nurt eksploracji związanych z doskonaleniem systemów zarządzania określany jako sustainability enterprises. Analizowane w pracy modele zarządzania relacjami, kapitału relacyjnego i wdrożenia kapitału relacyjnego do praktyki systematyzują wiedzę o tym, w jaki sposób małe i średnie przedsiębiorstwa kształtują kapitał relacyjny jako kluczowy zasób współdziałania przedsiębiorstw osadzony w procesach wymiany relacyjnej.


Liczba stron286
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-289-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  1. Istota kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa    15
  Wprowadzenie    15
  1.1. Pojęcie i znaczenie kapitału relacyjnego    16
  1.1.1. Teoria zasobów niematerialnych i potencjału korzyści    17
  1.1.2. Teoria dostępu do wiedzy    18
  1.1.3. Teoria sieci    20
  1.1.4. Teoria powiązań partnerskich    22
  1.2. Składowe kapitału relacyjnego    23
  1.3. Kapitał relacyjny jako element kapitału intelektualnego    26
  1.4. Uwarunkowania kształtowania kapitału relacyjnego    29
  1.4.1. Uwarunkowania wewnętrzne    29
  1.4.1.1. Model biznesowy przedsiębiorstwa    30
  1.4.1.2. Zasoby i koszty transakcyjne    33
  1.4.2. Uwarunkowania zewnętrzne    38
  1.4.2.1. Rola interesariuszy    38
  1.4.2.2. Formy współdziałania    41
  1.4.2.3. Wpływ makro- i mikrootoczenia na współdziałanie    45
  1.5. Problemy analizy i pomiaru kapitału relacyjnego    47
  Podsumowanie    49
  
  2. Zarządzanie relacjami    51
  Wprowadzenie    51
  2.1. Poziomy oddziaływań interpersonalnych    52
  2.1.1. Poziom interakcji    52
  2.1.2. Poziom relacji    53
  2.1.2.1. Cechy i rodzaje relacji    56
  2.1.3. Poziom więzi    60
  2.2. Typologia relacji i więzi    64
  2.3. Etapy rozwoju relacji    69
  2.4. Architektura relacji    74
  2.5. Dynamika relacji    78
  2.6. Przestrzeń relacyjna    82
  2.7. Normy relacyjne    85
  2.8. Jakość i wartość relacji    90
  2.9. Zarządzanie relacjami    96
  2.9.1. Kompetencje relacyjne    102
  2.9.2. Relacyjna przewaga konkurencyjna    103
  2.9.3. Renta relacyjna    105
  2.9.4. Strategia relacyjna    106
  Podsumowanie    109
  
  3. Założenia metodologiczne badań    112
  Wprowadzenie    112
  3.1. Przesłanki badań    112
  3.2. Cele, tezy i problemy badawcze    114
  3.3. Miejsce i organizacja badań oraz narzędzia badawcze    116
  3.4. Charakterystyka próby badawczej    120
  3.5. Badanie partnerskich relacji    124
  3.6. Koncepcja modelu kapitału relacyjnego    128
  Podsumowanie    133
  
  4. Uwarunkowania kształtowania kapitału relacyjnego w świetle badań empirycznych    134
  Wprowadzenie    134
  4.1. Definiowanie kapitału relacyjnego przez przedsiębiorców i menedżerów    135
  4.2. Formy współdziałania    136
  4.3. Czynniki zewnętrzne a rodzaje relacji    138
  4.3.1. Rodzaje relacji z interesariuszami zewnętrznymi    138
  4.3.1.1. Nieformalne relacje i przyczyny ich tworzenia    139
  4.3.2. Znaczenie celów i oczekiwań interesariuszy    142
  4.3.3. Oddziaływanie makrootoczenia    144
  4.3.4. Przejawy usytuowania rynkowego    146
  4.3.5. Czynniki lokalne i regionalne    148
  4.4. Czynniki wewnętrzorganizacyjne a rodzaje relacji    150
  4.4.1. Rodzaje relacji wewnątrzorganizacyjnych    150
  4.4.2. Znaczenie czynników wewnętrznych    152
  4.4.3. Wykorzystanie systemów informatycznych w kształtowaniu relacji    155
  4.5. Zamierzenia w obszarze wzmacniania kapitału relacyjnego    157
  Podsumowanie    159
  
  5. Doskonalenie relacji i pomiar korzyści    163
  Wprowadzenie    163
  5.1. Działania ukierunkowane na doskonalenie relacji    163
  5.1.1. Relacje z kluczowymi klientami    163
  5.1.2. Relacje z głównymi dostawcami    165
  5.1.3. Relacje z konkurencją    167
  5.1.4. Relacje z jednostkami samorządu terytorialnego    168
  5.2. Korzyści uzyskiwane z trwałych relacji    169
  5.2.1. Relacje z pracownikami    169
  5.2.2. Relacje z klientami    171
  5.2.3. Relacje z dostawcami    173
  5.2.4. Relacje z konkurentami    175
  5.3. Czynniki osłabiające tworzenie trwałych relacji    176
  5.4. Korzyści uzyskiwane ze współdziałania    177
  5.5. Determinanty partnerskich relacji    180
  Podsumowanie    182
  
  6. Partnerskie relacje a kształtowanie kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa    185
  Wprowadzenie    185
  6.1. Działania sprzyjające rozwojowi partnerskich relacji    186
  6.2. Analiza czynnikowa    188
  6.3. Rodzaje relacji a kształtowanie kapitału relacyjnego – studium przypadku    197
  6.3.1. Analiza mikroprzedsiębiorstwa    197
  6.3.2. Analiza małego przedsiębiorstwa    203
  6.3.3. Analiza średniego przedsiębiorstwa    208
  
  Podsumowanie    218
  Zakończenie    222
  Załączniki    227
  Literatura    249
  Spis rysunków    272
  Spis tabel    274
  Summary    275
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia