POLECAMY
-24%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, ibuk
Książka omawia problematykę terapii dzieci i młodzieży w ujęciu zarówno teoretycznym, jak i praktycznym. Czytelnik znajdzie tutaj podstawowe wiadomości na temat różnych zaburzeń oraz praktyczne wskazówki, jak tą wiedzę wykorzystać w pracy z podopiecznymi . Poruszane zagadnienia dotyczą pomocy psychologicznej i pedagogicznej.
W książce starano się omówić metody i techniki pracy, które mogą być stosowane do pracy zarówno z dziećmi, jak i młodzieżą, a w wielu przypadkach są mało opisane w literaturze przedmiotu (np. metoda socjoterapii, metoda psychosyntezy, techniki dramaterapeutyczne, metody pracy z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się).
Adresatami publikacji są osoby, które profesjonalnie zajmują się udzielaniem pomocy psychologicznej i pedagogicznej – do wychowawców, pedagogów, psychologów i psychoterapeutów. Książka może zainteresować także tzw. współterapeutów, tj. rodziców, nauczycieli, pracowników socjalnych. Wiele propozycji znajdujących się w książce może być wykorzystane w ramach zajęć dydaktycznych, pozalekcyjnych i terapeutycznych.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 180 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-927-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
SPIS TREŚCI: | |
Techniki terapii grupowej dzieci i młodzieży oparte na graniu ról | |
Wprowadzenie | |
Techniki bazujące na graniu ról | |
Granie ról w praktyce dramaterapeutycznej | |
Granie ról w grupowej terapii równoległej | |
Bibliografia | |
Główne zagadnienia | |
Zalecane lektury uzupełniające | |
Terapia grupowa w sieci | |
Socjoterapia jako forma pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zaburzone zachowania | |
Wprowadzenie | |
Doświadczenie urazowe i ich korektura | |
Cele socjoterapii | |
Źródła doświadczeń korekcyjnych | |
Dynamika procesu socjoterapeutycznego | |
Bibliografia | |
Główne zagadnienia | |
Zalecane lektury uzupełniające | |
Socjoterapia w sieci | |
Terapia trudności w uczeniu się | |
Wprowadzenie | |
Zajęcia relaksacyjno-koncentrujące w terapii dzieci i młodzieży | |
Metody rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych | |
Terapia trudności w uczeniu się młodzieży | |
Technologie pomocowe | |
Bibliografia | |
Główne zagadnienia | |
Zalecane lektury uzupełniające | |
Terapia trudności w uczeniu się w sieci | |
Podejście psychosyntezy do terapii dzieci i młodzieży | |
Wprowadzenie | |
Psychosynetetyczne zasady terapii-doradztwa | |
Psychosyntetyczne podejście do rozwoju dziecka | |
Podstawowe techniki w terapii psychosyntetycznej | |
Psychosyntetyczny proces terapeutyczny | |
Doradztwo psychologiczne w problemach dzieci i młodzieży | |
Bibliografia | |
Główne zagadnienia | |
Zalecane lektury uzupełniające | |
Psychosynteza w sieci | |
Noty o Autorach | |