Mechanizmy procesu zarządzania wartością przedsiębiorstwa

Mechanizmy procesu zarządzania wartością przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

25,20

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca stanowi pogłębione studium teoretyczno-metodologicznego kształtowania wartości przedsiębiorstwa w procesie zarządzania. Takie podejście umożliwiło autorowi konceptualizację przejawów oddziaływania imperatywu kreowania wartości na rozwój teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem. Zawarte w pracy rozważania ukazują szeroki kontekst wpływu koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa na funkcjonowanie systemu zarządzania przedsiębiorstwem – w tym implikowane jej założeniami zmiany w różnych dziedzinach zarządzania oraz w odniesieniu do wykorzystywanych w nim narzędzi i metod. Proponowane przez autora rozwiązania zarządcze i analityczne wzbogacają dorobek nauk o zarządzaniu zarówno w jego warstwie teoretycznej, jak i utylitarnej. Wykorzystując dotychczasowe osiągnięcia nauk o zarządzaniu – wsparte dorobkiem innych dyscyplin naukowych, w tym w szczególności teorii ekonomii i finansów – rozwiązania te są względem niego komplementarne, co potwierdza ewolucyjny rozwój tej dyscypliny naukowej oparty na mechanizmach konwergencji, dywergencji, adaptacji, paralelizmu oraz koewolucji.


Liczba stron254
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-599-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Kategoria wartości przedsiębiorstwa i jej ewolucja    17
  
  1.1. Wartość jako kategoria filozoficzna i ekonomiczna     17
  1.2. Kategoria wartości w teorii i praktyce wyceny przedsiębiorstwa     29
  1.3. Formalnoprawne regulacje wyceny w procesie rozwoju kategorii wartości przedsiębiorstwa     41
  1.4. Ewolucja kategorii wartości przedsiębiorstwa i uwarunkowań jej szacowania     51
  
  2. Przesłanki i istota prowartościowej orientacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem    60
  
  2.1. Procesy globalizacji jako przesłanka zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw     60
  2.2. Maksymalizacja wartości z perspektywy celów przedsiębiorstwa     64
  2.3. Kreowanie wartości w teorii przedsiębiorstwa     75
  2.4. Prowartościowa orientacja obszarów zarządzania przedsiębiorstwem     79
  2.5. Ewolucja typów własności przedsiębiorstw jako przyczynek do konceptualizacji prowartościowej orientacji w zarządzaniu     89
  
  3. Koncepcja zarządzania wartością w procesie implementacji nowego paradygmatu zarządzania    100
  
  3.1. Geneza koncepcji zarządzania wartością     100
  3.2. Pojęcie zarządzania wartością w teorii zarządzania i praktyce gospodarczej     108
  3.3. System zarządzania wartością przedsiębiorstwa     115
  3.4. Uwarunkowania wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania wartością     119
  
  4. Efektywność działania jako podstawa procesu zarządzania wartością przedsiębiorstwa    123
  
  4.1. Istota efektywności i jej postrzeganie w naukach ekonomicznych     123
  4.2. Pomiar wartości w ocenie efektywności przedsiębiorstwa     140
  4.3. Ewolucja narzędzi i uwarunkowań pomiaru efektywności przedsiębiorstwa     143
  4.4. Księgowe, finansowe i rynkowe mierniki efektywności przedsiębiorstwa     148
  
  5. Instrumenty procesu zarządzania wartością przedsiębiorstwa    160
  
  5.1. Uwagi wstępne     160
  5.2. Analiza wartości przedsiębiorstwa     160
  5.2.1. Imperatyw kreowania wartości jako czynnik rozwoju analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa     160
  5.2.2. Pomiar wartości przedsiębiorstwa jako podstawa analizy     164
  5.2.3. Modele analizy przyczynowej w analizie wartości przedsiębiorstwa     183
  5.3. Controlling wartości     194
  5.4. Prowartościowa restrukturyzacja     204
  5.5. Prowartościowa motywacja     209
  
  Zakończenie     216
  
  Literatura     225
  Spis tabel     241
  Spis rysunków     243
  Streszczenie w języku angielskim     244
  Wykaz rozpraw habilitacyjnych wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie     246
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia