Organizacje pozarządowe a korporacje

Organizacje pozarządowe a korporacje

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

22,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Liczba organizacji pozarządowych, o charakterze lokalnym lub międzynarodowym, znacznie wzrosła w ciągu ostatnich 20 lat. Przemiany w globalnej gospodarce związane z procesem globalizacji spowodowały z kolei wzrost liczby korporacji międzynarodowych. Obie grupy równolegle odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu ładu gospodarczego i społecznego, realizując swoje interesy. W książce skoncentrowano się na zależnościach pomiędzy organizacjami pozarządowymi a korporacjami międzynarodowymi, ich wzajemnym oddziaływaniu, podstawowych źródłach konfliktów i możliwościach współpracy. Książka zawiera liczne przykłady w formie case studies, ilustrujące przebieg konfliktów oraz przypadki współdziałania w praktyce. Jest to wartościowa pozycja w światowej literaturze ekonomicznej, wyjątkowa na polskim rynku.


Liczba stron212
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-16638-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis rysunków    7
  Spis tabel    9
  Przedmowa    11
  Wstęp    15
  Podziękowania    21
  CZĘŚĆ I. ZROZUMIEĆ NGO    23
    1. Klasyfikacja NGO: definicje, typologia i zasięg    25
    2. NGO w kontekście relacji biznesowych, rządowych i społecznych    41
    3. NGO w kontekście etycznej i instytucjonalnej złożoności    66
    Opis przypadku: organizmy zmodyfikowane genetycznie, ruch społeczny i NGO    82
    Opis przypadku: ochrona ludności – organizacje ochrony środowiska i TXU Energy    87
  CZĘŚĆ II. KAMPANIE RZECZNICZE NGO    93
    4. Kampanie NGO przeciwko korporacjom i (de-)legitymizacji    95
    5. Jak oni to robią? Zrozumienie władzy i wpływu radykalnych organizacji rzeczniczych    116
    6. Kampanie NGO i odpowiedź przedsiębiorstw    140
    Opis przypadku: PETA i KFC    165
    Opis przypadku: Coca-Cola w Indiach    169
  CZĘŚĆ III. INTERAKCJE MIĘDZY KORPORACJAMI I NGO    177
    7. Interakcje między korporacjami i NGO: od konfliktu do współpracy    179
    8. Globalizacja, organizacje międzynarodowe i NGO: kolejna fala    207
    Opis przypadku: konfliktowe diamenty    226
    Opis przypadku: Unilever w Indonezji    231
    Opis przypadku: mikrofinansowanie i redukcja biedy    235
  CZĘŚĆ IV. PRZYSZŁOŚĆ RELACJI KORPORACJE–NGO    239
    9. Przyszłość relacji korporacje–NGO    241
  Indeks rzeczowy    252
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia