Relacje inwestorskie. Ewolucja, funkcjonowanie, wyzwania

15 ocen

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

38,35  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

38,3559,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kompleksowe i usystematyzowane opracowanie na temat relacji inwestorskich w Polsce.


W książce ujęto definicje i klasyfikacje dotyczące relacji inwestorskich (z dużą liczbą uniwersalnych schematów), opisano zasady, formy i narzędzia ich stosowania oraz zaprezentowano miejsce relacji inwestorskich w działalności współczesnego przedsiębiorstwa – spółki giełdowej, uwzględniając szerszą perspektywę ekonomiczną oraz tło międzynarodowe.


Publikacja zawiera również zróżnicowane i aktualne studia przypadków oraz wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w latach 2009–2010 na: spółkach giełdowych, reprezentatywnej próbie polskiego społeczeństwa oraz inwestorach i analitykach giełdowych.


Książka jest przeznaczona zarówno dla teoretyków, jak i praktyków rynku kapitałowego oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych i wyższych lat studiów na kierunkach ekonomia, zarządzanie oraz finanse i rachunkowość.


Liczba stron336
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-17926-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  1. Relacje inwestorskie jako element współczesnego rynku finansowego    15
    1.1. Wprowadzenie    15
    1.2. Istota relacji inwestorskich    16
    1.3. Cele relacji inwestorskich    27
    1.4. Charakterystyka celów IR    33
      1.4.1. Cele prawne    33
      1.4.2. Cele finansowo-ekonomiczne    34
      1.4.3. Cele komunikacyjne    36
    1.5. Macierz BCG w analizie celów IR    38
    1.6. Adresaci relacji inwestorskich – społeczność finansowa    41
      1.6.1. Inwestorzy    41
      1.6.2. Akcjonariusze    45
      1.6.3. Multiplikatorzy    45
      1.6.4. Pozostali interesariusze    47
    1.7. Klasyfikacja relacji inwestorskich    49
    1.8. Geneza i ewolucja relacji inwestorskich na międzynarodowym rynku finansowym    55
    1.9. Modele funkcjonowania relacji inwestorskich    61
    1.10. Znaczenie relacji inwestorskich    64
      1.10.1. Znaczenie mikroekonomiczne    66
      1.10.2. Znaczenie makroekonomiczne    67
  2. Relacje inwestorskie w funkcjonowaniu spółki    71
    2.1. Wprowadzenie    71
    2.2. Relacje inwestorskie jako komunikacja biznesowa    71
      2.2.1. IR w komunikacji korporacyjnej    71
      2.2.2. Specyfika komunikacji w relacjach inwestorskich    74
    2.3. Kompetencje i umiejętnooeci pracownika odpowiedzialnego za relacje inwestorskie    78
    2.4. Relacje inwestorskie w strukturze organizacyjnej spółki    80
    2.5. Koszt funkcjonowania IR    87
      2.5.1. Koszty prowadzenia relacji inwestorskich    87
      2.5.2. Nakład czasu zarządu i kadry zarządzającej    88
    2.6. Działalność służb IR – wybrane zagadnienia    89
      2.6.1. Identyfikacja i segmentacja inwestorów    89
      2.6.2. Pozyskiwanie informacji    91
      2.6.3. Zakres informacji    92
      2.6.4. Aktywność społeczności finansowej i informacje zwrotne    93
      2.6.5. Akcja jako produkt – IR jako serwis    95
      2.6.6. Szczególny tryb funkcjonowania IR    96
    2.7. Ocena efektywności relacji inwestorskich    98
    2.8. Narzędzia wykorzystywane w ramach relacji inwestorskich    102
      2.8.1. Narzędzia komunikacji bezpośredniej    104
      2.8.2. Narzędzia komunikacji pośredniej    109
      2.8.3. Narzędzia komunikacji elektronicznej    112
    2.9. Ryzyko związane z działalnością relacji inwestorskich    118
  3. Relacje inwestorskie na globalnym rynku finansowym    127
    3.1. Wprowadzenie    127
    3.2. Rozwój relacji inwestorskich w Stanach Zjednoczonych    128
    3.3. Funkcjonowanie relacji inwestorskich na globalnym rynku finansowym    134
      3.3.1. Relacje inwestorskie jako element wartości firmy    134
      3.3.2. Priorytety działań IR    139
      3.3.3. Komunikacja spółek z rynkiem    143
      3.3.4. Dział relacji inwestorskich w spółkach    146
      3.3.5. Wykorzystanie mediów społecznościowych    149
    3.4. Sprawozdanie z działalności społecznie odpowiedzialnej    150
    3.5. Stowarzyszenia relacji inwestorskich na świecie    155
      3.5.1. Global Investor Relations Network    155
      3.5.2. National Investor Relations Institute    156
      3.5.3. Investor Relations Society    158
      3.5.4. Brazilian Investor Relations Institute    160
      3.5.5. Australasian Investor Relations Association    161
      3.5.6. Deutscher Investor Relations Verband    162
      3.5.7. Japan Investor Relations Associations    165
    3.6. Relacje inwestorskie w praktyce    166
      3.6.1. BASF Group    166
      3.6.2. Deutsche Bank Group    169
      3.6.3. Total Group    171
      3.6.4. Przykłady aktywności w zakresie relacji inwestorskich w wybranych spółkach    172
  4. Relacje inwestorskie w Polsce    175
    4.1. Wprowadzenie    175
    4.2. Struktura zorganizowanego obrotu instrumentami finansowymi    176
    4.3. Wybrane regulacje prawne dotyczące wymogów informacyjnych spółek giełdowych    179
      4.3.1. Wymogi prawne    180
      4.3.2. Sankcje prawne    192
    4.4. Ład korporacyjny    195
    4.5. Wzorcowy serwis relacji inwestorskich Giełdy Papierów Wartościowych    198
    4.6. Inicjatywy zmierzające do podwyższenia jakości relacji inwestorskich    201
      4.6.1. Polski Instytut Relacji Inwestorskich    202
      4.6.2. Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych    203
      4.6.3. The Best Annual Report    204
      4.6.4. Złota Strona Emitenta    207
      4.6.5. Raporty z zakresu odpowiedzialnego biznesu    209
    4.7. Rozwój relacji inwestorskich w Polsce    214
      4.7.1. Zmiany    214
      4.7.2. Postrzeganie relacji inwestorskich w Polsce przez zagranicznych inwestorów    218
  5. Postrzeganie relacji inwestorskich w Polsce – wyniki badań    221
    5.1. Wprowadzenie    221
    5.2. Cel badań    222
    5.3. Charakterystyka prób badawczych    223
      5.3.1. Próba reprezentatywna polskiego społeczeństwa    223
      5.3.2. Próba celowa – inwestorzy indywidualni    225
      5.3.3. Próba celowa – analitycy giełdowi    227
      5.3.4. Próba celowa – spółki giełdowe    227
    5.4. Prezentacja wyników badań    229
      5.4.1. Opinia polskiego społeczeństwa w kwestiach finansowych    229
      5.4.2. Oszczędności i inwestycje indywidualnych inwestorów    239
      5.4.3. Zaufanie do spółek publicznych    241
      5.4.4. Własność i korzystanie z praw własności    244
      5.4.5. Znaczenie relacji inwestorskich    245
      5.4.6. Jakość komunikacji spółek    251
      5.4.7. Relacje inwestorskie w warunkach kryzysu finansowego    262
      5.4.8. Narzędzia wykorzystywane w relacjach inwestorskich    264
      5.4.9. Organizacja relacji inwestorskich w spółkach    270
      5.4.10. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako nowy obszar aktywności relacji inwestorskich    276
      5.4.11. Wyzwania współczesnych relacji inwestorskich    277
      5.4.12. Komentarze indywidualnych inwestorów    281
    5.5. Wnioski z badań – synteza    282
  Podsumowanie    285
  Bibliografia    290
  Indeks    297
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia