Kultura pracy menedżera

1 opinia

Wydawca:

Placet

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

42,56  56,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 56,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 35,84 zł  


42,56

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Omawiając zagadnienia związane z tworzeniem kultury pracy, w tym kultury pracy menedżera, odnosimy się do procesu pracy i środowiska pracy. Tych kultur nie da się opisać jednym zdaniem. Odzwierciedlają one bowiem merytoryczne treści pracy, zachowania uczestników procesu pracy i ich oceny wraz ze skutkami z punktu widzenia systemu.


Ta wielowątkowość i złożoność (wzajemność powiązań i oddziaływań) jest dominującą właściwością i wraz z potężnym ładunkiem potencjałem siły społecznej jest wszechobecna z mocą oddziaływania na zjawiska i zachowania w każdej organizacji społecznej.


Znaczenie kultury pracy wynika z tego, że wyznacza standardy zachowań społecznych na wyższym poziomie w strukturze akceptowanych. Zawiera ona treści ukształtowane tradycją (czasem przeszłym), aktualną dynamiką życia zawodowego i społecznego (teraźniejszości) oraz oczekiwaniami wynikającymi z przeszłości i teraźniejszości.


Myśl przewodnia tej książki jest następująca: kultura pracy, w tym szczególnie menedżera zapewnia stabilność pracy przez umożliwienie uczestnikom procesu pracy zaspokojenia potrzeb stosownie do ich struktur wartości. Przekłada to się bezpośrednio na efektywność, zysk.


Wiedza zawarta w tej książce przydatna jest dla teoretyków i praktyków. Można bowiem zapoznać się z uwarunkowaniami tworzenia kultury pracy menedżera wynikającymi z dorobku różnych nauk, jak i praktyką diagnozowania, określania kultury pracy. Pracownicy naukowi i studenci otrzymają materiał do przemyśleń i ustaleń kierunków dalszych badań. Praktycy, tj. osoby na stanowiskach kierowniczych, niezależnie od szczebla zarządzania/kierowania mają do dyspozycji narzędzie pozwalające określić zagrożenia w ich pracy i recepty jak im zapobiegać. Podwładni, pracobiorcy rozszerzyć mogą swoją wiedzę o wartości współpracy, funkcję jaką wykonują w realizacji celów zakładu pracy.


Rok wydania2010
Liczba stron296
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaPlacet
ISBN-13978-83-7488-039-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP
  Rozdział 1. (Stanisław Milczarek)
  Menedżer w środowisku pracy – twórca kultury pracy.
  1.1. Praca
  1.2. Środowisko – pojęcie i właściwości
  1.2.1. Środowisko pracy
  1.3. Wokół pojęcia kultura
  1.3.1. Pojęcie kultura
  1.3.2. Kultura organizacyjna
  1.3.3. Kultura pracy
  1.4. Społeczna odpowiedzialność menedżera w procesie pracy
  Przypisy
  
  Rozdział 2. (Alicja Sajkiewicz)
  Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego
  ? Wprowadzenie
  ? Triada kultur: pracy, organizacji, narodu
  ? Kultura pracy menedżera w korporacji międzynarodowej
  ? Proefektywnościowa kultura pracy menedżerów
  ? Zarządzanie przez wspólne wartości
  ? Typy kultury pracy menedżera
  Przypisy
  
  Rozdział 3. (Zbigniew Ściborek)
  Menedżer a pracownik – stosunki i zachowania
  Przypisy
  
  Rozdział 4. (Jadwiga Marek)
  Osobowość menedżera a styl kierowania
  Przypisy
  
  Rozdział 5. (Ryszard Jurkowski)
  Kultura podejmowania decyzji przez menedżera
  1. Podejmowanie decyzji przez menedżera, uwarunkowania prawne i kulturowe
  2. Pojęcie regulacja prawna i struktura dialogu społecznego
  3. Trójstronna Komisja ds. Społeczno-Gospodarczych
  4. Związki zawodowe
  5. Rola pracowników
  6. Europejska rada zakładowa
  Przypisy
  
  Rozdział 6. (Łukasz Goryszewski)
  Trudne decyzje menedżera – sprawdzian wiedzy o ludziach
  Przypisy
  
  Rozdział 7. (Agnieszka Król)
  Partnerstwo rozwojowe przez coaching menedżera
  ? Wstęp
  ? Coach, coaching – zagadnienia wprowadzające
  ? Typy i rodzaje coachingu
  ? Różne role coacha
  ? Wizerunek i autorytet coacha – menedżera
  ? Standardy profesjonalnego coachingu
  ? Dobry coach–profil kompetencyjny
  Przypisy
  
  Rozdział 8. (Waldemar Stelmach)
  O moralności i jej braku w zarządzaniu
  Przypisy
  
  Rozdział 9. (Jerzy Osmelak)
  Polityka kadrowa a humanizacja pracy
  ? Humanizacja pracy a zadania polityki kadrowej
  ? Dyrektywy nowoczesnej polityki kadrowej
  ? Menedżer jako wychowawca w kulturze pracy
  Przypisy
  
  Rozdział 10. (Marzena Kasprzak)
  Doradca zawodowy w kulturze pracy
  ? Doradztwo zawodowe a rynek pracy
  ? Doradztwo zawodowe jako forma pomocy społecznej
  ? Instrumenty pracy doradztwa zawodowego
  ? Metody pracy w doradztwie zawodowym
  Przypisy
  
  Rozdział 11. (Stanisław Suchy)
  Kształcenie ustawiczne a rozwój kultury pracy
  ? Wprowadzenie
  ? Potrzeba kształcenia ustawicznego pracowników i menedżerów
  ? Kształcenie ustawiczne a edukacja i kultura dorosłych
  ? Związki kształcenia ustawicznego z kulturą pracy
  ? Kształcenie ustawiczne i kultura pracy w przedsiębiorstwie
  ? Kształcenie ustawiczne i kultura wobec wyzwań Unii Europejskiej
  ? Struktura rozwoju kształcenia ustawicznego w Polsce
  Przypisy
  
  Rozdział 12. (Stanisław Milczarek)
  Zaufanie – spoiwo kultury pracy menedżera
  12.1. Komponenty i aspekty zaufania
  12.1.1. Istota zaufania
  12.1.2. Właściwości oczekiwanych działań przełożonego i podwładnego
  12.2. Uwarunkowania zaufania – wyniki badań
  12.3. Rozpoznawanie kultury pracy menedżera
  Załączniki:
  1. Informacja o respondentach biorących udział w badaniach „Zaufanie w środowisku pracy”.
  2. Kwestionariusz Rozpoznawania Kultury Pracy Menedżera
  3. Informacja o respondentach biorących udział w badaniach „Rozpoznanie kultury pracy menedżera”.
  Przypisy
  
  Rozdział 13 (Stanisław Milczarek – wybór i opracowanie)
  Praktyka – z życia wzięte.
RozwińZwiń