Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką

-30%

Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,65  32,35

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,6532,35

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pedagogika potrzebuje innowacji dla edukacji. Ale potrzebuje także rozmaitych koncepcji teoretycznych, które będą nie tylko naturalną kontynuacją minionego stulecia w ich interpretowaniu, lecz jednocześnie będą "żądać" zmiany, gdy w głowach wielu wiek XX ciągle jeszcze się nie skończył; będą "żądać" radykalnego wyjścia poza horyzont zastanego. Jest jakimś paradoksem, że myślenie o innowacjach słabło i stawało się coraz mniej... innowacyjne!? Praca Pani Profesor Beaty Przyborowskiej niesie /zawiera taką twórczą zmianę; może nawet radykalną zmianę? Dotyczy ona innowacji w perspektywie integralnej, która wychodzi od: „mapy AQAL” i w sposób przekonywujący wymusza czytanie/widzenie owych procesów w czterech kwadrantach łącznie. To jest droga nowego - innego - twórczego.
Z recenzji prof. dr hab. Ryszarda Łukaszewicza


Beata Przyborowska podjęła się zadania użytecznej teoretycznie, metodologicznie i praktycznie próby określenia podstaw pedagogiki innowacyjności, ku temu wiodła ją droga gruntownej współczesnej analizy uwarunkowań i perspektyw innowacyjności (...). Autorka dobrze wprowadza czytelnika w zagadnienia innowacyjnej funkcji pedagogiki, pedagogii innowacyjnych, poznawczych i praktycznych podejść do innowacji i do dotychczasowego dorobku w dziedzinie refleksji nad innowatyką pedagogiczną, próbuje określić status pedagogiki innowacyjności.
Z recenzji prof. dr hab. Stanisława Palki


Liczba stron304
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2933-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Autorki /    9
  Wprowadzenie. Era innowacyjności /    13
  
  Rozdział    1
  Podstawy wiedzy o innowacjach w edukacji /    29
  Rozwój teorii innowacji /    29
  Studia nad innowacjami w edukacji /    42
  Podstawowe kategorie pojęciowe współczesnych teorii innowacji /    47
  Innowacyjność jako kategoria /    53
  Dorobek metodologii badań nad innowacjami /    61
  Redukcjonizm współczesnych teorii innowacji w edukacji /    65
  
  Rozdział    2
  Nowe ujęcie problematyki innowacyjności /    70
  Potrzeba nowej koncepcji innowacji /    70
  Wybrane modele całościowego podejścia do badań nad innowacjami /    74
  Integralna perspektywa w edukacji a zmiany /    83
  Innowacje w perspektywie integralnej /    90
  Temporalny wymiar innowacji. Kontynuacja i zmiana /    92
  Autorska koncepcja analizy innowacyjności /    98
  Integralny pluralizm metodologiczny jako propozycja badań innowacji /    101
  
  Rozdział    3
  Perspektywa intencjonalna – subiektywna /    110
  Człowiek jako podmiot i obiekt zmian /    110
  Nowatorzy w społeczeństwie /    122
  Nowatorstwo pedagogiczne /    125
  Postawy proinnowacyjne nauczycieli /    130
  Osobowość innowacyjna w perspektywie integralnej /    138
  
  Rozdział    4
  Perspektywa behawioralna – obiektywna /    141
  Zachowania, czynności i praktyki innowacyjne /    141
  Istota czynności i zachowań twórczych /    148
  Ewolucja praktyk innowacyjnych /    155
  Istota i rodzaje twórczej aktywności /    158
  Rola i zróżnicowanie podmiotu twórczego /    159
  Integralne praktyki innowacyjne /    172
  
  Rozdział    5
  Perspektywa kulturowa – intersubiektywna /    174
  Kultura i jej znaczenie /    174
  Kultura a zmiany /    179
  Kulturowe uwarunkowania innowacyjności /    184
  Kultura jako kontekst procesów edukacyjnych /    188
  Kultura edukacji a innowacje /    190
  Kontrkultury innowacyjności i opór wobec zmian /    195
  Rodzina kultur innowacyjnych /    201
  Kultura w ujęciu integralnym /    206
  
  Rozdział    6
  Pespektywa społeczna – interobiektywna /    210
  Społeczna geneza innowacji /    210
  Edukacja a kontekst społeczny /    214
  Struktury i systemy innowacyjne w teorii /    216
  Struktury innowacyjne w praktyce społecznej i edukacyjnej /    227
  Procesy i mechanizmy zmian w systemach /    232
  Model i praktyka innowacyjnych instytucji edukacyjnych /    234
  Bariery innowacyjności w systemach oświatowych /    239
  Integralnie z perspektywy systemowej /    242
  
  Rozdział    7
  Od pedagogii innowacyjnych do pedagogiki innowacyjności /    246
  Innowacyjna funkcja pedagogiki /    246
  Pedagogie a pedagogika /    250
  Pedagogie przekorne a pedagogie innowacyjne /    257
  Poznawcze a praktyczne podejście do innowacji /    259
  Pedagogie innowacyjne – ich status i zróżnicowanie /    267
  Innowatyka pedagogiczna i jej rozwój /    270
  Status pedagogiki innowacyjności /    277
  
  Bibliografia /    289
  Summary. Pedagogy of Innovation. Between Theory and Practice /    303
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia