Klasa kreatywna w Polsce

Technologia, talent i tolerancja jako źródła rozwoju regionalnego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,00  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 30,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,60 zł  


24,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Amerykański badacz Richard Florida zaproponował koncepcję klasy kreatywnej, która wyjaśnia źródła zróżnicowania tempa wzrostu gospodarczego pomiędzy regionami. Rozwój regionalny i budowa gospodarki opartej na wiedzy mają wymagać równoczesnego rozwoju trzech „T” – technologii, talentu i tolerancji. Wyjątkowe znaczenie dla tego rozwoju mają pracownicy kreatywni, którzy najchętniej osiedlają się tam, gdzie szczególnie rozwinięte są „3”. Florida zweryfikował opisane zależności w odniesieniu do gospodarki Stanów Zjednoczonych, a kontynuatorzy jego badań poddali analizom również inne kraje.
Książka stanowi pierwszą w Polsce adaptację modelu Floridy do warunków naszego kraju. Autorzy analizują, jak wspieranie technologii, talentu i tolerancji wpływa na rozwój polskich województw. Zrównoważony rozwój wymaga nie tylko inwestycji w infrastrukturę czy rozwój technologii, lecz także wspierania kreatywności i różnorodności. Autorzy wzbogacili oryginalne podejście Floridy o analizę zagadnień kapitału ludzkiego, kapitału społecznego, migracji na rynku pracy, koncentracji prowadzonych badań naukowych i wykorzystania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Książka prezentuje kompleksowy obraz zróżnicowania regionalnego Polski, może być też punktem wyjścia do tworzenia regionalnych strategii rozwoju oraz ewaluacji efektów wykorzystywania środków unijnych.
Badacze, studenci, konsultanci i współtwórcy polityki innowacyjnej mogą zapoznać się z dorobkiem badań Floridy oraz sprawdzić, jak wykorzystać go do analizy polskiego systemu innowacji.


Rok wydania2012
Liczba stron202
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN-13978-83-63962-04-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje