INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Celem opracowania jest zapoznanie czytelników z elementami środowiska przyrodniczego i antropogenicznego kontynentu australijskiego. Zamiarem autorek było także przybliżenie współczesnych problemów społeczno-ekonomicznych tego obszaru. Książka ma więc dostarczyć argumentów do dyskusji i rozważań o procesach i relacjach zachodzących w przestrzeni geograficznej kontynentu. Choć wydawać by się mogło, że dotarcie do danych i faktów jest obecnie rzeczą prostą, to jednak, jak dowodzą doświadczenia dydaktyczne autorek, zadanie to w przypadku wielu studentów urasta do problemu nie do rozwiązania. Wierzymy, że dzięki tej książce, kłopoty te choć częściowo się zmniejszą.
Zakres przestrzenny książki stanowi obszar zamknięty w granicach politycznych Związku Australijskiego. Ramy czasowe sięgają zaś początków państwa, a nawet okresu odkryć geograficznych w tym rejonie świata. Zdecydowanie jednak skupiono się na aktualnej sytuacji państwa. Podstawę analizy demograficznej i gospodarczej stanowią najnowsze dane statystyczne (dostępne jesienią 2008 r.). Dokumenty prawne (ustawy, raporty etc.) pozyskano ze stron internetowych odpowiednich instytucji rządowych.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 408 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7525-617-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
CZĘŚĆ I O PIERWOTNYM I WTÓRNYM WARUNKU UKIERUNKOWANIA SIĘ KU TOŻSAMOŚCI IPSE PEDAGOGA | 23 |
Wprowadzenie | 25 |
I.1 W poszukiwaniu szczególności bycia pedagogiem | 35 |
I.1.1 Pedagog – „obecny” i „ślad” w wychowaniu jako wspólnym doświadczeniu oso- bowym | 35 |
I.1.2 Problem z byciem sobą w czasie – wprowadzenie w rozważania o tożsamości ipse | 44 |
I.1.3 Narodziny spotkania, czyli rzecz o odpowiedzi na „domaganie się” wychowanka | 54 |
I.2 Kim jest wychowanek jako Inny? | 63 |
I.2.1 Ujęcie Innego w kategorii symbolu | 63 |
I.2.2 Symbolika Innego jako Obcego | 71 |
I.2.2.1 Inny jako Obcy-Nieobecny | 72 |
I.2.2.2 Inny jako Obcy-Nieprzystający do mnie | 74 |
I.2.2.3 Inny jako Obcy-Nie(rozpo)znany | 76 |
I.2.2.4 Inny jako Obcy-Nieprzyjaciel | 80 |
I.2.2.5 Inny jako Obcy-Wyjątkowy | 82 |
I.2.2.6 Inny jako Obcy-Tajemnica | 84 |
I.2.3 Symbolika Innego jako Drugiego | 89 |
I.2.3.1 Inny jako Drugi-Powszechny | 89 |
I.2.3.2 Inny jako Drugi-Odbicie mnie | 93 |
I.2.3.3 Inny jako Drugi-Towarzysz | 97 |
I.2.4 Symbolika Innego jako Wartości | 100 |
I.2.4.1 Inny jako wartość in concreto-Nosiciel wartości | 101 |
I.2.4.2 Inny jako wartość in concreto-Twórca dzieł | 109 |
I.2.4.3 Inny jako wartość autoteliczna | 115 |
I.3 Spotkanie z wychowankiem jako czaso-przestrzeńtożsamości narracyjnej pedagoga | 121 |
I.3.1 Gra wypowiadania się na scenie spotkania | 121 |
I.3.1.1 Pozycyjność i wzajemna gra | 121 |
I.3.1.2 Wewnętrzny język gry na scenie spotkania | 134 |
I.3.2 Spotkanie jako wartość in concreto | 144 |
I.3.2.1 O wydarzeniu się spotkania i zdarzeniu w spotkaniu | 144 |
I.3.2.2 Przebudzenie i przemiana Ja-aksjologicznego pedagoga | 153 |
I.3.3 O kruchości i pozorności spotkania | 160 |
I.3.3.1 Niepewność – dramat – nadzieja | 160 |
I.3.3.2 Od maskowania jako ochrony do maskowania jako kryjówki | 169 |
Podsumowanie | 177 |
CZĘŚĆ II ODPOWIEDZIALNOŚĆ – (SAMO)ŚWIADOMOŚĆ – REFLEKSJA JAKO FENOMENY TOŻSAMOŚCI IPSE PEDAGOGA | 181 |
Wprowadzenie | 183 |
II.1 „Odpowiedzialność za…” i „odpowiedzialność ku…”, czyli rzecz o dostojeństwie bycia sobą pomimo przemijalności | 189 |
II.1.1 Ja-pedagog jako nosiciel odpowiedzialności | 189 |
II.1.1.1 O „odpowiedzialności za…” | 189 |
II.1.1.2 O „odpowiedzialności ku…” | 197 |
II.1.2 Bycie odpowiedzialnym pedagogiem – warunek zmienności i trwałości siebie samego | 204 |
II.1.2.1 O poważaniu siebie | 204 |
II.1.2.2 Od poważania siebie do bycia odpowiedzialnym pedagogiem | 210 |
II.1.2.3 „Pęknięcia” w przeżywaniu tożsamości ipse | 215 |
II.2 (Samo)świadomość vel (samo)wiedza Ja-aksjologicznego pedagoga | 229 |
II.2.1 Konstytuowanie się Ja-aksjologicznego pedagoga | 229 |
II.2.1.1 O (samo)świadomości vel (samo)wiedzy | 229 |
II.2.1.2 Ja-aksjologiczne pedagoga jako wyróżniona postać jego (samo)świa domości vel (samo)wiedzy | 237 |
II.2.2 Kondycja (samo)świadomości vel (samo)wiedzy Ja-aksjologicznego pedagoga… | 248 |
II.2.2.1 O widzeniu tego, co „daje” pedagogowi odczytanie symboliki wychowanka jako Innego | 248 |
II.2.2.2 W kierunku dojrzałości aksjologicznej | 258 |
II.3 Od refleksji do bycia refleksyjnym pedagogiem | 265 |
II.3.1 Od myśli do myślenia dialogicznego pedagoga | 265 |
II.3.1.1 Narodziny refleksji – od „wy-jaśnienia” do „wy-jaśniania” | 265 |
II.3.1.2 Refleksja jako myślenie dialogiczne | 277 |
II.3.2 Szczególność bycia refleksyjnym | 285 |
II.3.2.1 O wyobraźni, metaforze i intuicji w refleksji pedagoga | 285 |
II.3.2.2 Bycie refleksyjnym – orientacją w byciu sobą pedagoga | 301 |
Podsumowanie | 313 |
CZĘŚĆ III W KIERUNKU ETYKI JAKO SZTUKI ODSŁANIANIA I TWORZENIA PEDAGOGICZNEGO ETHOSU | 317 |
III.1 Punkt wyjścia | 319 |
III.2 O normatywności etyki pedagogicznej | 329 |
III.2.1 Etyka versus moralność | 329 |
III.2.2 Normatywność a uchylenie się od odpowiedzialności – od ortodoksji do herezji etycznej | 336 |
III.3 Etyka pedagogicznego ethosu – od wiedzy teoretycznej do wiedzy praktycznej | 347 |
III.3.1 Etyka pedagogiczna jako wiedza teoretyczna odsłaniająca znaczenia | 347 |
III.3.2 Poza normatywnością, lecz nie powinnością | 358 |
III.3.3 Etyka pedagogiczna jako wiedza praktyczna tworząca ethos | 370 |
III.4 Powrót do punktu wyjścia | 383 |
Bibliografia | 389 |
Od Redakcji | 407 |