Jak pisać listy po niemiecku. Korespondencja oficjalna. Korespondencja handlowa

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

1,95  3,00

Format: pdf

1,953,00

cena zawiera podatek VAT

Praktyczny poradnik prezentujący zasady pisania listów oficjalnych, półoficjalnych i handlowych po niemiecku, przydatne sformułowania oraz wzory listów. W rozdziale pierwszym prezentujemy reguły korespondencji oficjalnej, przede wszystkim te, które dotyczą formy i kształtu listu, jego budowy i stylu. Przedstawiamy też przykłady adresowania kopert, tytułowania odbiorcy oraz pierwszych i ostatnich zdań pisma. Rozdział drugi dotyczy listów półoficjalnych, czyli takich, w których obowiązuje styl urzędowy i język literacki, ale w których nie jest jednak tak bardzo istotna, np. odległość pola adresowego od krawędzi arkusza, jak ma to miejsce w korespondencji handlowej, będącej tematem rozdziału trzeciego. Tu opisujemy podstawowe zasady budowy takich pism, omawiamy normy (np. DIN, ISO) oraz prezentujemy przykłady różnorodnych listów (np. oferty, zamówienia, reklamacji itp.). Jako dodatek proponujemy Państwu wykaz skrótów, zwrotów i wyrażeń stosowanych w listach oficjalnych i półoficjalnych oraz przypomnienie zasad ortografii niemieckiej, które obowiązują od 2005 roku, a o których czasem zapominamy, co dopuszczalne jest w korespondencji prywatnej, lecz w pismach oficjalnych nie powinno mieć już miejsca. Polecamy również e-book „Jak pisać listy po niemiecku. Korespondencja prywatna”.


Liczba stron112
WydawcaLITERAT HENRYK PŁONCZYŃSKI
ISBN-13978-83-7774-539-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  ROZDZIAŁ I FORMA I KSZTAŁT LISTU    7
  Koperta    7
  Arkusz listowy    11
  Nagłówek    11
  Data i miejsce    11
  Typowe sformułowania stosowane w listach    12
  Tytułowanie    12
  Wstęp    13
  Pozdrowienia    14
  Załączniki    14
  ROZDZIAŁ II LISTY PÓŁOFICJALNE    17
  Korespondencja ze szkołą języka obcego    17
  Etap I Prośba o informacje    17
  Etap II Zgłoszenie    24
  Etap III Potwierdzenie    26
  Podróż    28
  Telefon    32
  Mieszkanie    36
  Ogłoszenia mieszkaniowe    40
  Skróty    41
  Zwroty    41
  Odpowiedź na ogłoszenie mieszkaniowe    42
  Skarga    44
  Zakupy    46
  Prośba o informację    46
  Zamówienie    50
  Dodatek. Formularze i ankiety    52
  ROZDZIAŁ III KORESPONDENCJA HANDLOWA    54
  Pytanie handlowe i oferta handlowa    57
  Reklama i list reklamowy    74
  Zamówienie    80
  Cofnięcie zamówienia    88
  Potwierdzenie otrzymania zamówienia    90
  Rezygnacja z zamówienia    91
  Dostawa    94
  Zwłoka w dostawie    94
  Rachunek    96
  Upomnienie dotyczące płatności    98
  Reklamacja    100
  Odpowiedź na reklamację    104
  Wykaz skrótów stosowanych w korespondencji oficjalnej    106
  Wykaz skrótów ekonomicznych    106
  Zwroty ogólne, używane w korespondencji oraz rozmowie oficjalnej    107
  Nowe zasady ortograficzne    110
  Bibliografia    112
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia