Spotkania które zmieniają

-30%

Spotkania które zmieniają

O spotkaniu jako kategorii pedagogicznej i wydarzeniu wychowującemu na drodze życia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,00  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,0030,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

[…] refleksja nad fenomenem spotkania i dialogu jest bez wątpienia niezwykle istotna we współczesnym dyskursie naukowym. Spotkanie i dialog […] towarzyszą ludzkości, w znacznej mierze rozstrzygając o tym, kim człowiek jest, kim się staje, do czego zmierza i aspiruje; słowem – decydują o jakości miejsca, jakie jednostka zajmuje w universum antroposfery aksjologicznej.
Na dodatek rozważanie problematyki spotkania i dialogu to zarazem stawianie pytań o możliwość poznania drugiego człowieka oraz nawiązywania z nim relacji interpersonalnych, to także wzbogacanie doświadczenia egzystencjalnie znaczącego, przekraczanie własnej jaźni ku Innym, odnoszenie się ku temu, co ponadjednostkowe. W istocie spotkanie i dialog zakładają możliwości przekraczania różnic, odnajdywania płaszczyzn sprzyjających wymianie myśli, rozstrzyganiu sporów, akceptacji wspólnych stanowisk, zaświadczania o człowieczeństwie w zróżnicowanej rzeczywistości.
[…] do ważnych zadań i wyzwań szkoły wyższej należy kreowanie takich warunków, które umożliwią studentom autentyczne doświadczanie spotkania i dialogu. A zatem, jeśli w toku kształcenia akademickiego studenci zostaną ukierunkowani na wszechstronny rozwój, zwłaszcza w zakresie otwartości swych możliwości poznawczych, interpretacyjnych oraz kreacyjnych, czyli – jeśli będą przysposabiani do naukowego poznawania świata, w tym zgłębiania prawdy o sobie samych, o otaczającej rzeczywistości, której są/będą aktywnymi uczestnikami oraz współkreatorami, to ich możliwości funkcjonowania w intensywnie zmieniającym się świecie mają szansę kształtować się bardziej wiarygodnie, wartościowo i efektywnie.
Zawarte w niniejszej publikacji treści, wynikające ze zderzenia teorii (idei) spotkania i dialogu z realnością – praktyką (doświadczaniem spotkania i dialogu w akademickiej edukacyjnej rzeczywistości) summa summarum kreują swoiste doświadczanie owych fenomenów mających swoje wyraźne usytuowanie aksjologiczne i antroposferyczne odniesienie.
Z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej


Liczba stron226
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-106-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp ???????   9
  Idea spotkania: od filozofii ku pedagogice ?????   17
  1.1. Pojęcie spotkania w filozofii dialogu ???   17
  1.1.1. Geneza filozofii dialogu ???   18
  1.1.2. Od dialogu do spotkania ???   24
  1.1.3. Właściwości spotkania ???   33
  1.2. Pojęcie spotkania w pedagogice ???   50
  1.2.1. Idea spotkania w pedagogice zorientowanej humanistycznie ???   52
  jako pole możliwych spotkań ???   59
  1.2.3. Spotkanie jako fakt o charakterze wychowującym ???   66
  na przykładzie kształcenia akademickiego ???   70
  Wydarzenie spotkania ???   83
  2.1. Typologia, rodzaje, możliwe warianty spotkań ???   83
  2.1.1. Spotkania dopełnienia ???   85
  2.1.2. Spotkania wspólnego poczucia braku ???   86
  2.1.3. Spotkania poczucia godności ???   88
  2.1.4. Spotkania z Bogiem ???   89
  2.2. Warunki zaistnienia spotkania ???   91
  2.2.1. Świadoma, zaangażowana i wzajemna egzystencja ???   92
  warunkujące spotkanie ???   93
  2.2.3. Rozporządzalność, nadzieja, zaufanie ???   97
  2.2.4. Projektowanie spotkań jako ich warunek    100
  2.3. Możliwe następstwa spotkań ??   102
  efekty spotkania    104
  Założenia badań własnych    113
  3.1. Kulturowy kontekst potrzeby spotkania    113
  3.2. Cel, przedmiot i problematyka badawcza    117
  3.3. Przyjęta orientacja metodologiczna    121
  3.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze    124
  3.5. Przebieg badań    127
  3.6. Charakterystyka badanej grupy    129
  3.7. Sposób prezentacji materiału z badań własnych    130
  Spotkanie jako wydarzenie wychowujące na drodze życia – w świetle badań własnych    133
  4.1. Przedstawienie i omówienie wyników badań    133
  badanych studentów pedagogiki    134
  pedagogiki    146
  4.1.3. Spotkania w życiu badanych studentów pedagogiki    149
  w opinii badanych studentów pedagogiki    165
  studentów pedagogiki    167
  pod wpływem spotkania    170
  w opinii badanych studentów pedagogiki    174
  badanych studentów    184
  pedagogiki    184
  4.2. Podsumowanie i wnioski    185
  Zakończenie    191
  Post scriptum    197
  Bibliografia    203
  Załączniki    211
  chwila refleksji nad sobą...    213
  Załącznik 2. Kwestionariusz wywiadu    221
  Summary??    223
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia