Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny

-30%

Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,86  39,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

27,8639,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana praca składa się z siedmiu rozdziałów części teoretycznej i trzech rozdziałów części empirycznej. 
W pierwszych rozdziałach części teoretycznej przedstawiono m.in. dostępne dane statystyczne, które uzasadniają potrzebę podejmowania działań programowych, charakterystykę obecnej sytuacji i bariery w realizacji działań międzyresortowych.
Kolejne rozdziały identyfikują adresatów programu, cele, zadania i przewidywane efekty tych działań oraz założenia organizacyjne i standardy wymagań stawiane placówkom wnioskującym o rekomendację do prowadzenia działań programowych. 
Istotne informacje dotyczące międzyresortowego finansowania działań na rzecz dzieci zawiera 6 rozdział.
W części empirycznej przedstawiono rezultaty dwuletniego wdrażania programu WWKSC dotyczące: działań koordynujących program, spełniania warunków konkursowych umożliwiających placówkom uzyskanie rekomendacji do programu, spełniania warunków formalnych i merytorycznych przez rekomendowane placówki, analizy zależności między czynnikami związanymi z tworzeniem systemu, a obecnym etapem realizacji założeń programowych, oraz raport z bezpośredniej pracy programowej z dziećmi. Opis wybranych wniosków stanowi egzemplifikację dokonanej pracy przygotowawczej niektórych placówek do uczestnictwa w programie. 
Uzyskane rezultaty zostały sformułowane w podsumowaniu każdego rozdziału, jak również w zakończeniu pracy i wnioskach końcowych.


Liczba stron278
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-108-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp ??   9
[]Rozdział    1
  wspomagania rozwoju dziecka ?   17
  1.1. Identyfikacja problemu i zarys sytuacji demograficznej Polski ?   26
  niepełnosprawności u dzieci od urodzenia do ukończenia 7 roku życia ?   28
  u dzieci od urodzenia do ukończenia 7 roku życia ?   29
  Rozdział    2
  Podstawy prawne prowadzenia działań na rzecz małych dzieci ?   35
  z zakresu wczesnej pomocy dziecku i jego rodzinie ?   38
  w zakresie wczesnej pomocy małemu dziecku ?   48
  Rozdział    3
  działań pilotażowych ?   55
  3.1. Ustalenia terminologiczne ?   55
  3.2. Uzasadnienie dla podjęcia działań pilotażowych ?   61
  Rozdział    4
  i przewidywane efekty ?   65
  4.1. Adresaci pilotażu programu ?   65
  4.2. Cele pilotażu programu ogólne i szczegółowe ?   67
  4.2.1. Szczegółowy cel działań w odniesieniu do dzieci ?   68
  4.2.2. Cel działań w odniesieniu do rodziców ?   69
  4.2.3. Postulowany model działań w stosunku do dziecka i rodziny ?   71
  4.2.4. Cele działań w odniesieniu do społeczeństwa ?   72
  4.3. Czas trwania, forma i zadania do realizacji w ramach pilotażu ?   73
  Rozdział    5
  Standardy wymagań, jakie muszą spełniać placówki ?   77
  program rządowy WWKSC ?   78
  5.2. Standardy merytoryczne ?   79
  5.2.1. Standardy dotyczące organizacji pracy placówki ?   80
  5.3. Zadania do realizacji przez specjalistów ?   85
  Rozdział    6
  Finansowanie zadań programowych ?   91
  6.1. Szczegółowy opis kalkulacji kosztów ?   91
  6.2. Rodzaje usług świadczonych w ramach bonu terapeutycznego ?   94
  odpowiednich środków finansowych    100
  umożliwiających ich finansowanie    101
  Rozdział    7
  Przyjęty dla pilotażu programu sposób koordynacji działań    105
  Rozdział    8
  Sformułowanie problemów, pytań i celu badawczego    109
  8.1. Przedmiot badań, hipotezy, zmienne, wskaźniki i narzędzia badawcze    113
  8.2. Zmienne badawcze i wskaźniki    116
  8.3. Organizacja, teren i zakres badań    118
  materiału empirycznego    121
  Rozdział    9
  Analiza materiału badawczego    125
  o przyznanie rekomendacji    125
  9.2. Koordynacja działań pilotażowych    130
  z oddziałami wojewódzkimi NFZ    140
  terenowymi PFRON    141
  przez jednostki samorządu terytorialnego    141
  9.6. Realizacja programu WWKSC w rekomendowanych placówkach    143
  z dziećmi    154
  realizacji pilotażu programu WWKSC (2005–2007)    154
  do programu WWKSC według wskaźników ankiety ewaluacyjnej    157
  przez placówki    172
  9.10. Realizacja programów dla rodziców    182
  9.11. Ocena sposobu przyjmowania dzieci do programu, kwalifikacje kadry    183
  Rozdział    10
  Podsumowanie wyników realizacji programu WWKSC    185
  Rozdział    11
  Główne rekomendacje    195
  Bibliografia    199
  Inne źródła    200
  Programy komputerowe    202
  Aneksy    203
  kompleksowej pomocy w ośrodkach wczesnej interwencji    203
  i rehabilitacji dla dzieci    207
  w Rozwoju (WWKSC)    237
  lub niepełnosprawnemu oraz jego rodzinie”    242
  Spis schematów, tabel i wykresów    275
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia