Tożsamość w dialogu. Polacy i Żydzi w szkołach Fundacji Ronalda Laudera

-30%

Tożsamość w dialogu. Polacy i Żydzi w szkołach Fundacji Ronalda Laudera

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,73  23,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

16,7323,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka stanowi ciekawe studium teoretyczno-empiryczne, podejmujące niezwykle aktualne - nie tylko w Polsce - problemy. W sytuacji rozmywania się granic współczesnego świata, poczucie niepewności i niestałości, naturalne jest dążenie człowieka do rozumienia otaczającego go świata z perspektywy młodych ludzi, ich spojrzenie poprzez przeszłość na przyszłość oraz własne funkcjonowanie w przestrzeni relacji międzykulturowych. Jest to bardzo interesujący dokument ilustrujący życie młodych ludzi mających szanse na doświadczenie życiodajnego efektu pogranicza. Rozdziały są bogate merytorycznie, okraszone cytatami z prowadzonych narracji. zawartych jest w nich wiele informacji o dużej wartości dla oceny i projektowania procesu dydaktycznego w szkole etnicznej […]. Autorka uzyskała bardzo ciekawe wyniki, które mogą posłużyć organizatorom procesu kształcenia etnicznego w refleksji nad funkcjonowaniem placówek kształcenia mniejszości oraz tworzeniem planów ich rozwoju w kontekście dostosowywania ich do potrzeb społecznych wszystkich uczestników edukacji.


Liczba stron278
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2865-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie /    11
  
  I. Szkoła dla mniejszości jako miejsce kształtowania tożsamości kulturowej /    15
  1. Tożsamość indywidualna i społeczna (kulturowa) – rozstrzygnięcia definicyjne /    15
  2. Tożsamość kulturowa a sytuacja mniejszościowa /    24
  3. Polityka multikulturalizmu wyzwaniem dla współczesnych społeczeństw /    31
  4. Szkoła miejscem kształtowania tożsamości międzykulturowej /    38
  5. Relacja mniejszość – większość a edukacja międzykulturowa /    42
  6. Edukacja etniczna i multikulturalizm – akcenty polskie /    47
  
  II. Tożsamość żydowska wobec (po)nowoczesności /    61
  1. Nowe formy żydowskiej tożsamości /    63
  2. Żydzi polscy /    70
  3. Żydowskie opcje tożsamościowe w świetle współczesnych badań socjologicznych /    76
  4. Żydowska młodzież /    78
  
  III. Podstawy metodologiczne pracy /    86
  1. Strategie badawcze /    86
  2. Przedmiot badań i podstawowe problemy badawcze monografii /    88
  3. Przebieg badań biograficznych i zagadnienia do wywiadów /    91
  
  IV. Szkoły żydowskie w Polsce po 1989 roku /    97
  1. Edukacja nieformalna dla dzieci i młodzieży żydowskiej w Polsce /    97
  2. Zespoł szkół Lauder-Morasha w Warszawie /    104
  2.1. Zasady naboru /    111
  2.2. Misja warszawskich szkół Laudera /    114
  2.3. Funkcjonowanie zespołu szkół Lauder-Morasha w Warszawie /    118
  2.4. Programy nauczania przedmiotów żydowskich w zespole szkół Lauder-Morasha w Warszawie /    123
  2.5. Edukacja międzykulturowa w programie szkoły /    133
  2.6. Metodyka /    136
  2.7. Efektywność nauczania /    138
  3. Szkoła Podstawowa Lauder-Etz Chaim we Wrocławiu /    140
  3.1. Zasady naboru /    144
  3.2. Misja szkoły /    145
  3.3. Funkcjonowanie Szkoły Podstawowej Lauder-Etz Chaim /    149
  3.4. Programy nauczania przedmiotów żydowskich w zespole szkół Lauder-Etz Chaim /    151
  3.5. Metodyka /    160
  3.6. Efektywność nauczania /    162
  4. Etniczność a wielokulturowość – próba łączenia funkcji etnicznych z założeniami pedagogiki międzykulturowej w polskich szkołach Laudera /    166
  5. Szkoły Laudera jako placówki niepubliczne /    171
  
  V. Szkoła żydowska jako stymulator tożsamość kulturowej    174
  1. Opinie absolwentów na temat funkcjonowania warszawskiej szkoły Laudera /    174
  1.1. Absolwenci nieżydowscy w warszawskim zespole szkół Laudera /    174
  1.2. Opinie absolwentów dotyczące nauki „przedmiotów żydowskich” w szkole Lauder-Morasha /    176
  1.3. Ocena organizacji szkoły Lauder-Morasha /    181
  1.4. Dalsze losy absolwentów Lauder-Morasha /    184
  1.5. Postawy absolwentów nieżydowskich wobec wspólnej edukacji i edukacji w szkołach etnicznych /    188
  2. Absolwenci żydowscy o warszawskiej szkole Laudera /    190
  2.1. Opinie na temat nauki „przedmiotów żydowskich” w szkole Lauder-Morasha /    192
  2.2. Funkcjonowanie szkoły w opinii absolwentów żydowskich /    197
  2.3. Dalsze losy żydowskich absolwentów warszawskiej szkoły Laudera /    202
  2.4. Możliwości edukacyjne dla dzieci i młodzieży żydowskiej w opinii żydowskich absolwentów Lauder-Morasha /    205
  3. Podstawowe komponenty tożsamości kulturowej młodych polskich Żydów – absolwentów warszawskiej szkoły Laudera /    211
  4. Miejsce szkoły w kształtowaniu tożsamości kulturowej jej absolwentów /    228
  
  VI. Wnioski /    234
  Zakończenie /    249
  Aneks /    251
  Bibliografia /    261
  Identity and Dialogue. Poles and Jews at Schools Run by the Ronald S. Lauder Foundation (Summary) /    275
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia