Nauczyciel wczesnej edukacji. Wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej

-24%

Nauczyciel wczesnej edukacji. Wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej

1 ocena

Redakcja:

Anna Tyl

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,68  18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 18,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,52 zł  


13,68

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem publikacji jest prezentacja przemyśleń Autorów i wyników badań, prowadzonych w obszarze funkcjonowania nauczycieli przedszkoli i klas początkowych w nowoczesnej szkole, w kontekście zmian o charakterze globalnym i w społecznościach lokalnych.
Przygotowanie poszczególnych rozdziałów monografii powierzono Autorom z kilkunastu krajowych ośrodków akademickich, reprezentującym różne dziedziny nauki. Zaproponowane przez nich teksty ukazują szeroki wachlarz zjawisk oraz procesów społeczno-kulturowych i cywilizacyjnych, wyznaczających kierunek przemian roli nauczyciela małego dziecka we współczesnym świecie.


Rok wydania2011
Liczba stron232
KategoriaEdukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-611-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Anna Tyl)    5
  Część 1. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian globalnych i lokalnych (Part 1. Early education teacher facing global and local changes)    7
  Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Między marginalizacją a globalizacją – miejsce nauczyciela wczesnej edukacji w zmieniającej się rzeczywistości kulturowej i społecznej    9
  – Between marginalization and globalization – early education teacher’s place in changing cultural and social reality     21
  Jarosław Pawlicki, Nauczyciel społeczeństwa informacyjnego – pokolenia świadomych odbiorców i użytkowników nowoczesnych technologii    22
  – Teacher of information society – generation of conscious recipient and users of modern technologies    32
  David Cain, Research – testing hypotheses or verifying unchallengeable theories?    33
  – Badanie – sprawdzanie hipotez czy akceptowanie niezaprzeczalnych teorii?     36
  Marta Mosiołek, Projekty unijne jako narzędzie rozwiązywania problemów w środowisku lokalnym na przykładzie projektu „Logopedicus”    37
  – European Union projects as the tool of solving problems in the local environment on the basis of “Logopedicus” Project    49
  Część 2. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian programowych i organizacyjnych (Part 2. Early education teacher facing organizational and syllabus changes)    51
  Ilona Nowakowska-Buryła, Tomasz Joński, Przekaz kulturowy w programach multimedialnych do nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym    53
  – Cultural elements in the multimedia software for teaching English to early school-aged children    65
  Dorota Nożewska, Propozycje autorów wybranych programów edukacji przedszkolnej w zakresie diagnozy przedszkolnej    66
  – Proposals of the authors of selected programs of nursery school education in the preschool diagnosis    72
  Liliana Tomaszewska, Płeć w podręcznikach szkolnych na przykładzie podręczników dla klasy I szkoły podstawowej    74
  – Gender in classbooks on the basis of classbooks for first class of primary school    84
  Część 3. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec oczekiwań różnych grup społecznych (Part 3. Early education teacher facing expectations from various social groups)    85
  Kazimierz Żegnałek, Zewnętrzny obraz nauczyciela wczesnej edukacji    87
  – The external image of early-school teacher    95
  Anna Tyl, Autorytet nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej    96
  – The authority of early education teacher    115
  Część 4. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec edukacji matematycznej (Part 4. Early education teacher facing mathematical education)    117
  Jerzy Nowik, Nowe spojrzenie na cele wczesnoszkolnej edukacji matematycznej    119
  – New view for taxonomy of mathematical objectives in the early childhood education    125
  Mirosław Dąbrowski, Edukacja matematyczna w praktyce    126
  – Maths education in practice    137
  Barbara Dudel, Postawy studentów edukacji elementarnej wobec kształcenia matematycznego uczniów klas młodszych    138
  – Attitudes of early childhood education students towards mathematical education    154
  Część 5. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec problemów praktyki pedagogicznej (Part 5. Early education teacher facing pedagogical practice issues)    155
  Anna Musiał-Gęsiorowska, Edukacja wczesnoszkolna w przestrzeni muzeum sztuki    157
  – Early education in the space of an art museum     163
  Kinga Kuszak, Relacja komunikacyjna dziecka sześcioletniego z dorosłym interlokutorem    164
  – Communication relation between six-year-old child and its adult interlocutor    174
  Marian Wojciech Wójtowicz, Stosunek nauczyciela do ucznia i poczucie własnej wartości ucznia jako warunek poczucia bezpieczeństwa w szkole    175
  – A teacher’s attitude towards a pupil and a pupil’s feeling of his own value as the condition of feeling safe at school    188
  Mariola Okraska, Stymulowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym    189
  – Stimulating pre-school children’s artistic creativity    201
  Część 6. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej (Part 6. Early education teacher facing upbringing children in Polish culture)    203
  Edyta Wolter, Pozytywny status tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej    205
  – Positive status of tradition of children’s education in Polish culture    216
  Beata Szczepańska, Placówki wychowania przedszkolnego i ich personel na łamach wybranych czasopism medycznych w II Rzeczypospolitej Polskiej    217
  – The institutions of preschool education and their staff in the medical periodicals during the Second Polish Republic    232
RozwińZwiń