POLECAMY
-24%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Celem publikacji jest prezentacja przemyśleń Autorów i wyników badań, prowadzonych w obszarze funkcjonowania nauczycieli przedszkoli i klas początkowych w nowoczesnej szkole, w kontekście zmian o charakterze globalnym i w społecznościach lokalnych.
Przygotowanie poszczególnych rozdziałów monografii powierzono Autorom z kilkunastu krajowych ośrodków akademickich, reprezentującym różne dziedziny nauki. Zaproponowane przez nich teksty ukazują szeroki wachlarz zjawisk oraz procesów społeczno-kulturowych i cywilizacyjnych, wyznaczających kierunek przemian roli nauczyciela małego dziecka we współczesnym świecie.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 232 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7525-611-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie (Anna Tyl) | 5 |
Część 1. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian globalnych i lokalnych (Part 1. Early education teacher facing global and local changes) | 7 |
Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Między marginalizacją a globalizacją – miejsce nauczyciela wczesnej edukacji w zmieniającej się rzeczywistości kulturowej i społecznej | 9 |
– Between marginalization and globalization – early education teacher’s place in changing cultural and social reality | 21 |
Jarosław Pawlicki, Nauczyciel społeczeństwa informacyjnego – pokolenia świadomych odbiorców i użytkowników nowoczesnych technologii | 22 |
– Teacher of information society – generation of conscious recipient and users of modern technologies | 32 |
David Cain, Research – testing hypotheses or verifying unchallengeable theories? | 33 |
– Badanie – sprawdzanie hipotez czy akceptowanie niezaprzeczalnych teorii? | 36 |
Marta Mosiołek, Projekty unijne jako narzędzie rozwiązywania problemów w środowisku lokalnym na przykładzie projektu „Logopedicus” | 37 |
– European Union projects as the tool of solving problems in the local environment on the basis of “Logopedicus” Project | 49 |
Część 2. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian programowych i organizacyjnych (Part 2. Early education teacher facing organizational and syllabus changes) | 51 |
Ilona Nowakowska-Buryła, Tomasz Joński, Przekaz kulturowy w programach multimedialnych do nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym | 53 |
– Cultural elements in the multimedia software for teaching English to early school-aged children | 65 |
Dorota Nożewska, Propozycje autorów wybranych programów edukacji przedszkolnej w zakresie diagnozy przedszkolnej | 66 |
– Proposals of the authors of selected programs of nursery school education in the preschool diagnosis | 72 |
Liliana Tomaszewska, Płeć w podręcznikach szkolnych na przykładzie podręczników dla klasy I szkoły podstawowej | 74 |
– Gender in classbooks on the basis of classbooks for first class of primary school | 84 |
Część 3. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec oczekiwań różnych grup społecznych (Part 3. Early education teacher facing expectations from various social groups) | 85 |
Kazimierz Żegnałek, Zewnętrzny obraz nauczyciela wczesnej edukacji | 87 |
– The external image of early-school teacher | 95 |
Anna Tyl, Autorytet nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej | 96 |
– The authority of early education teacher | 115 |
Część 4. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec edukacji matematycznej (Part 4. Early education teacher facing mathematical education) | 117 |
Jerzy Nowik, Nowe spojrzenie na cele wczesnoszkolnej edukacji matematycznej | 119 |
– New view for taxonomy of mathematical objectives in the early childhood education | 125 |
Mirosław Dąbrowski, Edukacja matematyczna w praktyce | 126 |
– Maths education in practice | 137 |
Barbara Dudel, Postawy studentów edukacji elementarnej wobec kształcenia matematycznego uczniów klas młodszych | 138 |
– Attitudes of early childhood education students towards mathematical education | 154 |
Część 5. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec problemów praktyki pedagogicznej (Part 5. Early education teacher facing pedagogical practice issues) | 155 |
Anna Musiał-Gęsiorowska, Edukacja wczesnoszkolna w przestrzeni muzeum sztuki | 157 |
– Early education in the space of an art museum | 163 |
Kinga Kuszak, Relacja komunikacyjna dziecka sześcioletniego z dorosłym interlokutorem | 164 |
– Communication relation between six-year-old child and its adult interlocutor | 174 |
Marian Wojciech Wójtowicz, Stosunek nauczyciela do ucznia i poczucie własnej wartości ucznia jako warunek poczucia bezpieczeństwa w szkole | 175 |
– A teacher’s attitude towards a pupil and a pupil’s feeling of his own value as the condition of feeling safe at school | 188 |
Mariola Okraska, Stymulowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym | 189 |
– Stimulating pre-school children’s artistic creativity | 201 |
Część 6. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej (Part 6. Early education teacher facing upbringing children in Polish culture) | 203 |
Edyta Wolter, Pozytywny status tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej | 205 |
– Positive status of tradition of children’s education in Polish culture | 216 |
Beata Szczepańska, Placówki wychowania przedszkolnego i ich personel na łamach wybranych czasopism medycznych w II Rzeczypospolitej Polskiej | 217 |
– The institutions of preschool education and their staff in the medical periodicals during the Second Polish Republic | 232 |